Адпаведную пастанову падпісаў Прэм’ер-міністр Аляксандр Турчын, паведамілі ў прэс-службе Саўміна.
Адпаведную пастанову падпісаў Прэм’ер-міністр Аляксандр Турчын, паведамілі ў прэс-службе Саўміна.
У прыватнасці, унесена карэкціроўка існуючых часовых асаблівасцей правядзення ацэнкі адпаведнасці транспартных сродкаў, якая прадугледжвае для юрыдычных асоб максімальную колькасць увозімых у Беларусь з трэціх краін на працягу года колавых транспартных сродкаў з рухавікамі ўнутранага згарання і электрарухавікамі аднаго тыпу без атрымання адабрэння тыпу транспартнага сродку.
Пры гэтым змены не закранаюць транспартныя сродкі, якія ўвозяцца фізічнымі асобамі для асабістага карыстання, растлумачылі ва ўрадзе.
На думку аўтараў дакумента, гэтая мера дасць магчымасць стварыць умовы для бяспечнага абарачэння электрамабіляў у нашай краіне, аналагічныя ўмовам дзяржаў-членаў ЕАЭС, а таксама будзе садзейнічаць насычэнню рынку прадукцыяй, якая адпавядае патрабаванням тэхнічнага рэгламенту Мытнага саюза.
— Пры гэтым для павольнага пераходу дылерскіх кампаній да вядзення бізнесу з улікам новых патрабаванняў па атрыманні ўрэспубліцы сертыфікатаў бяспекі для транспартных сродкаў у дачыненні да электрамабіляў устаноўлены пераходны перыяд, які прадугледжвае ўвядзенне патрабаванняў па атрыманні адабрэння тыпу транспартнага сродку для такіх транспартных сродкаў, пачынаючы з 1 студзеня 2026 года, — адзначылі ў Савеце Міністраў.
Як пракаментавалі ў Міністэрстве прамысловасці пастанову ўрада, перадумовамі яе прыняцця стала неабходнасць абароны рынку ЕАЭС ад абарачэння на яго тэрыторыі небяспечнай прадукцыі, а таксама забеспячэнне для вырабленай у Беларусі і імпартаванай у рэспубліку тэхнікі з аналагічнымі ўмовамі доступу на ўнутраны аўтамабільны рынак. Сярод перадумоў акрамя таго былі прапановы па паляпшэнні ўмоў гаспадарання, пазначаныя членамі Рэспубліканскай асацыяцыі прадпрыемстваў прамысловасці БелАПП.
У профільным міністэрстве звярнулі ўвагу на тое, што пастановай не прадугледжваецца ўвядзенне дадатковых мер нетарыфнага рэгулявання, якія абмяжоўваюць унутраны рынак Беларусі.
У прыватнасці, дакумент дае магчымасць юрыдычным асобам увозіць з трэціх краін на працягу каляндарнага года пэўную колькасць колавых транспартных сродкаў аднаго тыпу без неабходнасці атрымання адабрэння тыпу транспартнага сродку (ОТТС) — дакумента, які пацвярджае адпаведнасць патрабаванням тэхнічнага рэгламенту Еўразійскага эканамічнага саюза ў дачыненні да колавых транспартных сродкаў.— Дадзеным нарматыўным прававым актам карэктуецца ўжо дзеючы ў рэспубліцы механізм рэалізацыі часовых (да 31 снежня 2027 года) патрабаванняў і парадку правядзення ацэнкі адпаведнасці асобных колавых транспартных сродкаў, — запэўнілі ў ведамстве.
У Міністэрстве прамысловасці выказалі ўпэўненасць, што гэтая мера створыць умовы для насычэння рынку бяспечнымі і экалагічна чыстымі сучаснымі транспартнымі сродкамі.
— Асаблівае значэнне мае ўвядзенне для бізнесу «пераходнага» перыяду, што забяспечыць дылерскім кампаніям магчымасць адаптаваць сваю дзейнасць да новых патрабаванняў па атрыманні дакументаў аб ацэнцы адпаведнасці патрабаванням бяспекі, у тым ліку для электрамабіляў, забяспечыць плаўны пераход да больш строгіх патрабаванняў да ажыццяўлення ацэнкі адпаведнасці ў цэлым усіх транспартных сродкаў, што, безумоўна, павысіць узровень бяспекі прадукцыі на ўнутраным рынку, — асабліва падкрэслілі ў Мінпраме.
Такім чынам, адзначылі тут, уводныя меры не будуць выкарыстоўвацца ў бягучым годзе ў дачыненні да электрамабіляў.
На думку профільнага ведамства, перавагі гэтай пастановы відавочныя. У ліку іх — стварэнне ўмоў для бяспечнага абарачэння электрамабіляў на тэрыторыі нашай краіны, абумоўленых неабходнасцю адпаведнасці міжнародным тэндэнцыям і патрабаванням ЕАЭС. Сярод прыярытэтаў і ўрэгуляванне працэдуры ўвозу транспартных сродкаў для юрыдычных асоб, што спрыяе развіццю бізнесу і стымуляванню інвестыцый, а таксама павышэнне ўзроўню экалагічнай бяспекі за кошт павелічэння долі электрамабіляў на рынку. Апроч іншага, плюсам з’яўляецца і забеспячэнне гарманізацыі патрабаванняў з тэхнічным рэгламентам Мытнага саюза «Аб бяспецы колавых транспартных сродкаў».
— Пры гэтым змены не закранаюць транспартныя сродкі, якія ўвозяцца фізічнымі асобамі для асабістага карыстання, — акцэнтавалі ўвагу ў Міністэрстве прамысловасці.
У завяршэнне тут адзначылі, што ведамства працягне працу па развіцці інавацыйных тэхналогій і стварэнні ўмоў для ўстойлівага развіцця аўтамабільнай галіны ў нашай краіне:
— Меры, якія прымаюцца, накіраваны ў першую чаргу на ўмацаванне пазіцый Рэспублікі Беларусь як сучаснага і бяспечнага цэнтра аўтамабільнай прамысловасці.