Top.Mail.Ru

У МУ МАРГ нагадалі аб масавых прынцыпах аб абароне правоў спажыўцоў у інтэрнэт-гандлі

Начальнік упраўлення абароны правоў спажыўцоў і кантролю за рэкламай Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю Іна Гаўрыльчык расказала БелТА аб асноўных прынцыпах абароны правоў спажыўцоў у інтэрнэт-гандлі.




Адным з асноўных прынцыпаў дзяржаўнай палітыкі ў сферы абароны правоў спажыўцоў з’яўляецца забеспячэнне свабоднага выбару тавараў, работ, паслуг. «Здавалася б, гэта агульная норма, якое дачыненне яна мае да інтэрнэт-гандлю? На самай справе самае прамое», — падкрэсліла Іна Гаўрыльчык.

Яна прывяла прыклад: на сайце інтэрнэт-крамы дастаўка тавараў ажыццяўляецца пры замове ад Br30. «Гэта значыць мне фактычна як спажыўцу навязваюць набыццё тавараў на суму Br30. А калі мне, напрыклад, трэба ўсяго толькі за Br15, тады атрымліваецца я наогул замовіць не магу. У дадзеным выпадку парушаецца прынцып свабоднага выбару тавару. Таму ў такіх выпадках, калі крамах нявыгадна бясплатна дастаўляць заказ, які каштуе менш Br30, то неабходна ўсталяваць плату для дастаўкі гэтага заказу. І тады спажывец зможа прыкінуць, можа быць яму больш выгадна будзе замовіць пабольш, чым на Br15, але яшчэ асобна даплочваць за дастаўку. Вось так на практыцы рэалізуецца такі прынцып», — распавяла прадстаўніца МАРГ.

Якасць і бяспека — першачарговыя пазіцыі, якія абавязаны выконваць у тым ліку інтэрнэт-прадавец. «Ад гэтага залежыць, будзе набываць спажывец тавар ці не. А ад бяспекі гэтага тавару залежаць жыццё і здароўе спажыўца. Безумоўна, не дапускаецца продаж тавараў, якасць якіх не пацверджана або якія з’яўляюцца небяспечнымі для спажыўцоў. Напрыклад, тавары, якія падлягаюць абавязковай сертыфікацыі, абавязкова павінны прадавацца пры наяўнасці гэтага сертыфіката. Сертыфікаты пацвярджаюць бяспеку і якасць таго ці іншага тавару», — сказала Іна Гаўрыльчык

Таксама адным з прынцыпаў абароны правоў спажыўцоў з’яўляецца абарона іх эканамічных інтарэсаў. «Гэта, напрыклад, абарона ад навязвання дадатковых платных паслуг, для таго каб спажывец не марнаваў грошы неабдумана, і іншыя аспекты», — звярнула ўвагу яна.

Важна і наяўнасць эфектыўных механізмаў урэгулявання спажывецкіх спрэчак. «Такія механізмы прапісаныя ў законе аб абароне правоў спажыўцоў. Гэта і магчымасць вярнуць тавар належнай якасці, напрыклад, калі ён усё ж такі не падышоў, і магчымасць вярнуць тавар неналежнай якасці, і абавязак прыняць такі тавар, правесці праверку якасці, экспертызу тавару, выплату няўстойкі. Гэта ўсё механізмы, накіраваныя на абарону законных правоў і інтарэсаў спажыўцоў. Яны ў поўнай меры распаўсюджваюцца і на ўзаемаадносіны Інтэрнэт-спажыўца і інтэрнэт-прадаўца», — заключыла начальнік упраўлення.

arrow
Нашы выданні

Толькі самае цікавае — па-беларуску!

Напішыце ў рэдакцыю