Паштовая сувязь не стаіць на месцы. І мы гэта добра адчуваем на сабе. Сёння, не выходзячы з дому, можна і пасылку атрымаць, і за камунальныя паслугі заплаціць, і віншаванне Дзеда Мароза замовіць. Паштавікі ў сваёй працы шырока выкарыстоўваюць сучасныя тэхналогіі, актыўна працуюць па арганізацыі падпіскі і правядзенні плацяжоў праз інтэрнэт, дастаўцы тавараў з інтэрнэт-магазінаў. Але, як запэўніла дырэктар Мінскага філіяла паштовай сувязі РУП «Белпошта» Жанна Шабека, метады і формы работы калектыву пастаянна ўдасканальваюцца.
— У апошнія гады мы працуем над тым, каб размежаваць абслугоўванне насельніцтва і арганізацый, — гаворыць Жанна Васільеўна. — Гэта сапраўды важна, паколькі ў структуры адпраўленняў 80% займае перасылка карпаратыўнай пошты. Для абслугоўвання арганізацый у буйных населеных пунктах адкрываем аддзелы «Бізнес-пошты», у сярэдніх — аперацыйныя вокны. І робім гэта для таго, каб было зручна ўсім кліентам, каб яны доўга не стаялі ў чарзе. Прапаноўваем таксама і шмат дадатковых сэрвісаў, арыентуем юрыдычных асоб на тое, каб, не выходзячы з офіса, карысталіся нашымі паслугамі. Нашы работнікі гатовы да іх прыехаць самі, уручыць ці забраць карэспандэнцыю, іншыя паштовыя адпраўленні.
Сёння мы можам прадставіць вялікі комплекс паслуг. Напрыклад, калі раней заказное пісьмо было з паведамленнем ці без яго, то сёння мы ствараем камфорт і для адпраўшчыка, і для атрымальніка. Прапаноўваем апавяшчэнне з дапамогай пісьмовага паведамлення, SMS-паведамлення, як пажадае кліент. Прычым паслугі разлічаны для людзей з розным дастаткам.
У нас добра развіта сетка плацежна-даведачных тэрміналаў, дзе таксама прадстаўлены значны пералік паслуг. Мы імкнёмся навучыць людзей, асабліва пажылых, працаваць з меню, правільна праводзіць аперацыі. Нашы работнікі не толькі кансультуюць кліентаў, але і самі могуць набраць на клавіятуры ўсё, што патрабуецца чалавеку. Таму вельмі хацелася б, каб нашы кліенты не адкладвалі плацяжы, у тым ліку і камунальныя, на потым. Звычайна іх пік прыпадае на апошнія дні месяца. А гэта, як правіла, стварае чэргі і нязручнасці.
Нашы работнікі пажылым людзям аказваюць і такую паслугу, як выдача пенсій у любым населеным пункце, дзе ёсць пошта, без «прывязкі» да месца прапіскі. У прыватнасці, чалавек з Салігорска ці Брэста гасцюе ў сталіцы, і пры жаданні можа атрымаць грошы. Найбольш актуальна гэта становіцца ў летні час, калі пенсіянеры шмат часу праводзяць на дачах.
Што тычыцца пенсіі, то яе можна атрымаць рознымі спосабамі: у аддзяленні сувязі, у паштальёна. Для пажылых людзей паштальён жаданы госць у хаце. Гэта, так бы мовіць, акно ў свет: і газеты прынясуць, і мыйныя сродкі, і прымуць усе неабходныя плацяжы. Для нашых работнікаў пенсіянеры найлепшыя кліенты, да якіх яны паспяваюць зазірнуць і калі тым добра, і калі патрэбна падтрымка.
— Аднак ваша прадпрыемства імкнецца стварыць камфорт і свята не толькі для пенсіянераў, але і для маленькіх грамадзян....
— Сапраўды. Цяпер мы імкнёмся прынесці радасць яшчэ і малым. Пачынаючы з 25 снежня, паштальёны будуць разносіць і ўручаць падарункі адрасатам. Варта бачыць, як радуюцца ў гэты момант хлопчыкі і дзяўчынкі: нібы з казкай сустрэліся! З кожным годам попыт на паслугу ўзрастае. У сярэднім па Мінскай вобласці рэалізуецца больш за 5 тысяч заказаў.
— Жанна Васільеўна, ці ўплывае інтэрнэт, сучасныя формы сувязі на колькасць вашых кліентаў?
— Цяпер людзі выкарыстоўваюць розныя спосабы зносін. Але, нягледзячы на гэта, колькасць пісьмовай карэспандэнцыі, пасылак не змяншаецца: развіваецца інтэрнэт-гандаль. Вялікую папулярнасць набыў посткросінг, асабліва сярод моладзі. Людзі знаёмяцца праз інтэрнэт, імкнуцца расказаць аб сваёй краіне, сваіх захапленнях з дапамогай паштовак з рознымі відамі, сюжэтамі, дзяржаўнай сімволікай.
Апошнім часам развіваецца бізнес, і аб'ём работы ў нас павялічваецца. Дастаўляем адрасатам камерцыйную карэспандэнцыю, рэкламу. У залежнасці ад зацікаўленасці рэкламадаўцаў у нейкіх сегментах рынку можам прапанаваць ім і сваю базу, параіць, каго выбраць. Напрыклад, у рэгіёнах адкрываецца шмат супермаркетаў, гіпермаркетаў, якія маюць патрэбу ў прасоўванні сваіх тавараў. Так што аб'ём нашых паслуг не змяншаецца, а пераходзіць на новы, якасны ўзровень.
Мы вымушаны прапаноўваць новыя формы работы. У сельскай мясцовасці актыўна ўкараняем перасоўныя аддзяленні сувязі. Калі раней большасць насельніцтва жыло ў вёсках, то цяпер наадварот — у гарадах. Таму паштовая сетка не можа заставацца ранейшай. Ды і праца паштальёна не з лёгкіх: увесь дзень на нагах. Яны таксама хочуць перамен у сваёй рабоце... А машыны дазваляюць за дзень наведаць не адзін населены пункт, а ўсе, нават тыя, дзе ніколі не было паштовага аддзялення.
Для нас, як і ў цэлым для ўсёй краіны, вельмі важна меншымі сіламі зрабіць больш, а значыць, павысіць эфектыўнасць працы, выручку на аднаго работніка. Клапоцімся і аб тым, каб культура працы была на адпаведным узроўні.
Таццяна ЛАЗОЎСКАЯ
Сумесныя праекты ядзерных тэхналогій.
У парадку дня — зацвярджэнне Канцэпцыі нацбяспекі і Ваеннай дактрыны.