Развіццё агульнай адукацыйнай прасторы Саюзнай дзяржавы, далейшая інтэграцыя ў сферы адукацыі, праблемы выхавання моладзі і перспектывы пашырэння супрацоўніцтва паміж ВНУ аказаліся ў цэнтры ўвагі ўдзельнікаў сумеснай калегіі Міністэрства адукацыі нашай краіны і Міністэрства адукацыі і навукі Расійскай Федэрацыі, якая прайшла ў Мінску.
17-50
У расійскіх ВНУ сёння атрымліваюць адукацыю каля 17 тысяч беларускіх грамадзян, і 1,5 тысячы расіян навучаюцца ў беларускіх ВНУ.
— Сінхранізацыя адукацыйнай прасторы працягваецца. У наступным годзе будзе праведзены маніторынг найбольш эфектыўных механізмаў забеспячэння роўнай даступнасці прафесійнай адукацыі для школьнікаў Беларусі і Расіі. У прыватнасці, будуць прааналізаваны вынікі і парадак правядзення цэнтралізаванага тэсціравання ў Беларусі і Адзінага дзяржаўнага экзамену — у Расіі, — паведаміла журналістам першы намеснік міністра адукацыі і навукі Расійскай Федэрацыі Наталля Траццяк. — Мы разглядаем цяпер магчымасць стварэння пунктаў здачы АДЭ на тэрыторыі Беларусі і ЦТ — на тэрыторыі Расіі. Таксама будуць унесены змены ў пагадненне аб парадку дзейнасці Беларуска-Расійскага ўніверсітэта. На развіццё сумеснага ўніверсітэта і ўдасканаленне адукацыйнага працэсу расійскі бок выдзяляе каля 100 мільёнаў рублёў.
Установамі вышэйшай адукацыі абедзвюх краін праводзіцца работа па рэалізацыі сумесных адукацыйных праграм па падрыхтоўцы кадраў у сферы менеджменту, эканомікі, моўнай падрыхтоўкі, сацыяльных навук, міжнародных адносін.
— Вельмі важнымі для Беларусі з'яўляюцца праекты падрыхтоўкі ў Расійскай Федэрацыі спецыялістаў для нашых сілавых ведамстваў, — канстатуе першы намеснік міністра адукацыі нашай краіны Вадзім БОГУШ. — Акрамя таго, у Расіі вядзецца «кропкавая» падрыхтоўка спецыялістаў па навукаёмістых спецыяльнасцях для беларускай эканомікі, а таксама для аб'ектаў ядзернай энергетыкі. Так, у рамках Дзяржаўнай праграмы падрыхтоўкі кадраў для ядзернай энергетыкі Рэспублікі Беларусь толькі ў 2013 годзе ў вядучых арганізацыях і на аб'ектах ядзернай энергетыкі Расіі вытворчую практыку прайшлі больш як 150 беларускіх студэнтаў адпаведных спецыяльнасцяў, а ў 2012 годзе — 130 чалавек.
Летась беларускія ўніверсітэты выконвалі 150 кантрактаў і дагавораў на пастаўку навуковай прадукцыі арганізацыям Ніжняга Ноўгарада, Саратава, Растова, Санкт-Пецярбурга і іншых гарадоў. Экспарт навуковай прадукцыі склаў 3,7 мільёна долараў ЗША. І гэтыя лічбы растуць. Самае актыўнае супрацоўніцтва з Расіяй у гэтым напрамку ажыццяўляюць Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт, а таксама БДУІР і Беларуска-расійскі ўніверсітэт.
Для развіцця маладзёжнага інавацыйнага прадпрымальніцтва і стымулявання інавацыйнай дзейнасці вядзецца работа па стварэнні сумеснага беларуска-расійскага бізнес-акселератара «Маладзёжны інавацыйны цэнтр».
Міністр адукацыі Сяргей МАСКЕВІЧ упэўнены, што важным нюансам у развіцці сістэм адукацыі абедзвюх краін павінна стаць забеспячэнне супастаўнасці зместу адукацыі. Патрабуюць гарманізацыі падыходы, звязаныя з распрацоўкай нацыянальнай сістэмы кваліфікацый: у першую чаргу гэта тычыцца прафесійных стандартаў, класіфікатараў прафесій і г. д. Плануецца стварыць пастаянна дзейны інфармацыйны партал, прысвечаны пытанням падрыхтоўкі кадраў ва ўстановах прафесійнай адукацыі. Асобны акцэнт робіцца на пытаннях прафесійнай падрыхтоўкі і перападрыхтоўкі спецыялістаў.
Разглядаюцца пытанні каардынацыі дзеянняў дзвюх краін па навуковых даследаваннях. Асобна ў наступным годзе будуць абмяркоўвацца пытанні рэгламентацыі інтэлектуальнай уласнасці на тыя праекты, што рэалізуюцца ў рамках Саюзнай дзяржавы. Таксама абмяркоўваецца стварэнне агульнай базы вынікаў навукова-даследчых праектаў.
Між іншым, дзяржаўны сакратар Саюзнай дзяржавы Рыгор Рапота лічыць актуальным вырашэнне пытанняў, звязаных з медыцынскім абслугоўваннем беларускіх грамадзян, якія атрымліваюць вышэйшую адукацыю ў Расіі. Яны не карыстаюцца тымі ж правамі, што і грамадзяне Расійскай Федэрацыі, хоць і знаходзяцца на тэрыторыі суседняй краіны даволі працяглы час...
Надзея НІКАЛАЕВА
Што за таемнымі дзвярыма?