Шэраг работ па будаўніцтве другой кальцавой аўтадарогі вакол сталіцы праведзены, аднак фінансавыя цяжкасці не даюць сёлета праекту разгарнуцца ў поўным аб'ёме. Дарожнікі спадзяюцца, што да 2017 года — тэрміну ўзвядзення аб'екта — сітуацыя выправіцца. Новая кальцавая працягласцю 157 км будзе мець чатырохпалосны рух (па дзве паласы ў кожным кірунку). Рухацца па трасе можна будзе з хуткасцю 120 км/г. Другая кальцавая, у адрозненне ад дзейнай, будзе мець меншыя прапускныя здольнасці, паколькі яе функцыя — транзітная.
Начальнік галоўнага ўпраўлення аўтамабільных дарог Міністэрства транспарту і камунікацый
Рэспублікі Беларусь Яўген РАКАЛА расказаў напярэдадні прафесійнага свята аб іншых праектах па рэканструкцыі і будаўніцтве аўтамабільных дарог, на рэалізацыю якіх, акрамя бюджэтных сродкаў, прыцягваюцца дадатковыя крыніцы фінансавання.
Рэспубліканскія дарогі ў крэдыт
— Дзякуючы крэдыту Беларусбанка атрымалася летась завяршыць рэканструкцыю рэспубліканскай аўтадарогі М-4 Мінск — Магілёў. Гэта дарога 1-й катэгорыі на ўсёй працягласці. Уздоўж абноўленай трасы размешчаны пляцоўкі адпачынку са стаянкамі для аўтамабіляў, сучасныя аб'екты прыдарожнага сэрвісу. На дарозе ўстаноўлены відэакамеры, якія перадаюць інфармацыю ў рэжыме рэальнага часу, дарожна-вымяральныя станцыі, светлавыя табло для інфармавання вадзіцеляў аб сітуацыі на дарозе. Для прадухілення лабавых сутыкненняў усталявана тросавая агароджа, а ўздоўж трасы ў раёне лясных масіваў — сетка-агароджа ад жывёл. Рэабілітацыю ўчасткаў км 21 — км 41 на выездзе з Мінска і км 182 — км 188 на пад'ездзе да Магілёва ўдалося завяршыць за кошт крэдыту Банка развіцця.
Асноўныя намаганні дарожных арганізацый рэспублікі сканцэнтраваны сёння на рэканструкцыі дарогі М-5 Мінск — Гомель. На ўчастку Пухавічы — Бабруйск работы вядуцца за кошт крэдыту Сусветнага банка. Генпадрадчыкам з'яўляецца італьянская кампанія Todіnі, у будаўніцтве аб'екта задзейнічаны беларускія дарожна- і мостабудаўнічыя арганізацыі. Праект прадугледжвае рэканструкцыю 53 км дарогі па параметрах 1-й катэгорыі. Асноўныя работы на гэтым участку завершаны, рух адкрыты па ўсіх палосах.
У лістападзе плануецца пачаць (і завяршыць у 2015 годзе) рэканструкцыю ўчастка аўтадарогі М-5 Бабруйск — Жлобін. Для гэтага будуць прыцягвацца сродкі льготнага крэдыту на падставе пагаднення паміж Эксімбанкам КНР і ўрадам Беларусі.
На ўчастку аўтадарогі М-5 Жлобін — Гомель работы ажыццяўляюцца за кошт крэдыту Эксімбанка КНР. Генпадрадчык — кітайская карпарацыя па будаўніцтве дарог і мастоў. Работы вядуцца з канца мінулага года і таксама выконваюцца беларускімі субпадрадчыкамі. Увядзенне ўчастка ў эксплуатацыю запланавана на наступны год.
Пасля завяршэння рэканструкцыі аўтадарог М-4 Мінск — Магілёў і М-5 Мінск — Гомель плануецца прыступіць да рэканструкцыі па параметрах 1-й катэгорыі аўтадарог М-6 Мінск — Гродна і М-3 Мінск — Віцебск на ўчастку Лагойск — Плешчаніцы, М-7 Мінск — Вільнюс на ўчастку ад Валожына да мяжы Літоўскай Рэспублікі.
Праезд за аплату
— 160 тысяч карыстальнікаў зарэгістравана ў нацыянальнай сістэме збору аплаты за праезд па аўтамабільных дарогах BelToll. Большасць пытанняў узнікае з-за адсутнасці ў вадзіцеля жадання своечасовага азнаямлення з інструкцыяй, якая рэгламентуе правільнасць эксплуатацыі бартавой прылады. Найчасцей гэта ігнаруюць юрыдычныя асобы. Так, у адной арганізацыі можа быць некалькі аўтамабіляў, і бартавыя прылады выкарыстоўваюцца не на тым транспарце, на які яны былі зарэгістраваны. У заканадаўстве, між тым, прапісана, што пераўстанаўліваць бартавую прыладу на іншы транспартны сродак забараняецца. За такое парушэнне прадугледжаны штраф. А ўвогуле ўсе праблемныя пытанні карыстальнікаў платных дарог разглядаюцца, звароты правяраюцца. Аналіз работы электроннай сістэмы збору аплаты за праезд па аўтадарогах Беларусі Мінтранс павінен завяршыць да 1 студзеня 2014 года.
Падчас уводу аналагічнай сістэмы ў іншых дзяржавах таксама фіксаваліся праблемы. Варта нагадаць, што сістэма BelToll заснавана на тэхналогіі радыёсувязі на кароткай адлегласці, што дазваляе здымаць зборы з карыстальнікаў дарогі без прыпынення транспартных сродкаў у пункце грашовых збораў. Эксплуатацыя сістэмы пачалася 1 жніўня гэтага года і сёння ахоплівае 815 км беларускіх дарог. Было адкрыта 48 пунктаў абслугоўвання, абсталявана 2 сучасныя цэнтры апрацоўкі інфармацыі.
З 1 студзеня 2014 года сетка будзе пашырацца на ўчастках аўтамагістраляў М-4 Мінск — Магілёў на ўсім працягу і М-5 Мінск — Гомель на ўчастку ад Пухавіч да Бабруйска. Рэч у тым, што першай катэгорыі ў нас пакуль адпавядае толькі ўчастак да Бабруйска, а далей — не. Таму і плата за праезд на ўчастку ад Бабруйска да Гомеля ўводзіцца не будзе.
Святлана БАРЫСЕНКА.
Выкарыстанне сістэмы BelToll з'яўляецца абавязковым для вадзіцеляў, якія кіруюць:
— легкавымі аўтамабілямі, зарэгістраванымі за межамі Мытнага саюза (пасажырскія аўтамабілі і пасажырскія мікрааўтобусы) з тэхнічна дапушчальнай агульнай масай не больш за 3,5 т;
— іншымі транспартнымі сродкамі (грузавікамі, аўтобусамі і дамамі на колах) з тэхнічна дапушчальнай агульнай масай звыш 3,5 т.
Для вадзіцеляў аўтамабіляў (не больш за 3,5 т) з краін Мытнага саюза (Беларусь, Расія, Казахстан) праезд застаецца бясплатным. Ад аплаты за праезд па платных дарогах таксама вызваляюцца:
-мапеды і матацыклы
-колавыя трактары і самаходныя машыны
-транспартныя сродкі аператыўнага прызначэння
-транспартныя сродкі, якія выкарыстоўваюцца для забеспячэння абараназдольнасці і правапарадку
-маршрутныя транспартныя сродкі, якія ажыццяўляюць гарадскія перавозкі пасажыраў
-транспартныя сродкі, якія выкарыстоўваюцца для аказання меддапамогі, ліквідацыі надзвычайных здарэнняў, перавозкі грузаў гуманітарнай дапамогі.
«Дзесяцігоддзі школьнае харчаванне нашых дзяцей будавалася на аснове зборніка рэцэптур».
Што за таемнымі дзвярыма?