Вы тут

«Каб здзівіць, трэба быць самародкам»


Ка­жуць, ка­ра­ля «ро­біць» сві­та. Ад­нак не з кож­ным кі­раў­ні­ком хо­чац­ца іс­ці і ў агонь, і ў ва­ду. Гэ­та дак­лад­на не пра ка­ман­ду прад­зю­сар­ска­га цэнт­ра «Гранд М'ю­зік» і яго ды­рэк­та­ра Анд­рэя Гу­зе­ля. Афі­цый­на кам­па­нія іс­нуе толь­кі год, але як га­ран­тыю якас­ці мож­на пры­няць да ве­да­ма той факт, што пад апя­кун­ствам гэ­та­га цэнт­ра пра­цу­юць Аляк­сандр Ры­бак, Са­ша Нэ­ма, Ла­ры­са Гры­ба­лё­ва, Cлава Ра­кі­цін, а так­са­ма гур­ты ms. Neve$ta і Mіlkі. Мы па­спра­ба­ва­лі да­ве­дац­ца ў Анд­рэя, якім па­ві­нен быць прад­зю­сар, каб са­браць пра­фе­сій­ную ка­ман­ду і га­ран­та­ваць пос­пех сва­ім ар­тыс­там.

12-1

 

...Су­стра­ка­ем­ся ў офі­се «Гранд М'ю­зік», і ха­ця наш ге­рой — ча­ла­век за­ня­ты, ён гас­цін­на пра­па­ноў­вае мне ка­ву і ці­ка­віц­ца, як спра­вы. Сам жа ад­зна­чае:

— Увесь час — на ча­ма­да­нах па­між Мінск­ам і Маск­вой, але за два га­ды ўжо пры­звы­ча­іў­ся да та­ко­га ла­ду жыц­ця. Ней­кі пе­ры­яд я жыў у Маск­ве, а ця­пер сі­ту­а­цыя склад­ва­ец­ца так, што трэ­ба быць і тут, і там. Без ад­па­чын­ку, ма­быць, не спра­віў­ся б з ты­мі на­груз­ка­мі, якія пры­сут­ні­ча­юць у ма­ёй пра­цы. Бы­ва­юць дні, ка­лі я вы­клю­чаю тэ­ле­фон, бо не жа­даю ні­ко­га ба­чыць і чуць. Хо­чац­ца па­быць ад­на­му, са­брац­ца з дум­ка­мі, склас­ці пла­ны на но­вы ты­дзень.

Тут зро­бім не­вя­лі­кае ад­ступ­лен­не, каб рас­ка­заць пра не­ка­то­рыя ака­ліч­нас­ці з бія­гра­фіі Анд­рэя, якія вы­зна­чы­лі яго вы­бар пра­фе­сій­най дзей­нас­ці. Па­ча­ло­ся ўсё яшчэ ў Грод­не, у школь­ныя га­ды, ка­лі на днях са­ма­кі­ра­ван­ня ён быў «ды­рэк­та­рам шко­лы», калі з ад­на­клас­ні­ка­мі і сяб­ра­мі ла­дзі­лі роз­ныя ме­ра­пры­ем­ствы і фес­ты­ва­лі. Хло­пец не быў вы­дат­ні­кам, але яго ве­да­лі як вуч­ня з ак­тыў­най па­зі­цы­яй. У не­ка­то­рых ён на­ват быў за­пі­са­ны ў тэ­ле­фо­не як «Анд­рэй БРСМ». Ме­на­ві­та гэ­тая ма­ла­дзёж­ная ар­га­ні­за­цыя да­па­маг­ла яму рас­крыць у са­бе ар­га­ні­за­тар­скія здоль­нас­ці. А да­дай­це сю­ды яшчэ кам­па­нію сяб­роў, якія за­хап­ля­лі­ся рэ­пам... Анд­рэй пяць га­доў пра­ца­ваў у нач­ным клу­бе, по­тым — на тэ­ле­ка­на­ле «Грод­на», дзе зай­маў­ся рэ­кла­май, ар­га­ні­зоў­ваў роз­ныя свя­ты. Як вы­нік, ад­ной­чы яму пра­па­на­ва­лі пе­ра­ехаць у Мінск і стаць ды­рэк­та­рам спя­вач­кі Ла­ры­сы Гры­ба­лё­вай.

— Па жыц­ці вы ча­ла­век ад­кры­ты?

— Уз­гад­ваю, як бы­ло ра­ней, і ра­зу­мею, што меў больш сяб­роў. Мно­гія ад­да­лі­лі­ся, ды і я стаў больш пе­ра­бор­лі­вым у вы­ба­ры лю­дзей, з які­мі бу­дую ста­сун­кі. Ча­му так скла­ла­ся, не ве­даю. Мо­жа, пры­чы­на част­ко­ва і ў тым, што я па ха­рак­та­ры да­маш­ні ча­ла­век і мне кам­форт­ней сам-на­сам... Мая пра­ца — гэ­та спа­лу­чэн­не твор­час­ці і біз­не­су. Ка­лі спра­ва ты­чыц­ца пер­шай, то тут мож­на даць вы­хад эмо­цы­ям. А што да біз­не­су, тут іх быць не па­він­на. Гэ­тыя два ста­ны ў мя­не чар­гу­юц­ца.

— Вы не за­дум­ва­лі­ся аб тым, ча­му лю­дзі з ва­ша­га ра­ней­ша­га акру­жэн­ня ця­пер не з ва­мі? Мо­жа, вы не вы­тры­ма­лі вы­пра­ба­ван­не пос­пе­хам?

— Па жыц­ці той ці ін­шы крок я раб­лю не дзе­ля гро­шай. Для мя­не заў­сё­ды га­лоў­ным бы­ло ўлас­нае раз­віц­цё... Ка­лі ж нех­та цяг­не мя­не на­зад аль­бо не ра­зу­мее ма­ёй па­зі­цыі, то з ча­сам у та­кой кам­па­ніі мне ста­но­віц­ца не ці­ка­ва. Лю­дзі са свай­го бо­ку мя­не не ра­зу­ме­юць, і, як вы­нік, па­чы­на­юц­ца крыў­ды, зайз­драсць — сло­вам, з'яў­ля­юц­ца не тыя эмо­цыі, якія спры­я­юць за­ха­ван­ню ад­но­сі­наў. Па-дру­гое, я ў сва­ім ру­ху на­пе­рад без шка­да­ван­ня спаль­ваю ўсе мас­ты. Не ска­жу, што га­на­ру­ся гэ­тым. Я ца­ню лю­дзей, з які­мі вы­рас і прай­шоў роз­ныя сі­ту­а­цыі, таму, су­стра­ка­ю­чыся, заў­сё­ды ві­та­ю­ся і ці­каў­лю­ся іх спра­ва­мі. Не ма­гу ска­заць, што нех­та з май­го бы­ло­га акру­жэн­ня не прай­шоў вы­пра­ба­ван­не пос­пе­хам. Гэ­та па­няц­це на­огул вель­мі ад­нос­нае.

12-2

— Маг­чы­ма, та­кія па­во­дзі­ны ўва­саб­ля­юць для вас сва­бо­ду. Ці ў гэ­тае па­няц­це вы ўкла­да­е­це неш­та ін­шае?

— Я з тых, ка­му важ­на дзя­ліц­ца, раз­маў­ляць, ра­іц­ца. Сва­бо­да — па­няц­це вель­мі не­ад­на­знач­нае. Нех­та лі­чыць, што сва­бод­ным ча­ла­ве­ка ро­бяць гро­шы, бо ты мо­жаш да­зво­ліць са­бе шмат. А ін­шыя ска­жуць, што сва­бо­да — гэ­та маг­чы­масць пры­маць са­ма­стой­ныя ра­шэн­ні... А для мя­не яна аса­цы­і­ру­ец­ца са зда­роў­ем. Та­му што ка­лі ты зда­ро­вы, то здоль­ны вы­ра­шыць лю­бое пы­тан­не, знай­сці час для пра­цы, ка­хан­ня, сяб­роў — для ўся­го.

— Ня­даў­на вы ад­зна­чы­лі 30-год­дзе. Як ус­пры­ма­е­це гэ­тую жыц­цё­вую мя­жу?

— Я на­огул лі­чу, што ўзрост упры­гож­вае муж­чы­ну. Але муж­чы­на — гэ­та ад­каз­насць, учын­кі, даб­ра­быт. Паў­го­да та­му я ўяў­ляў, як з раз­ма­хам бу­ду свят­ка­ваць дзень на­ра­джэн­ня, але чым блі­жэй ён быў, тым менш жа­дан­ня бы­ло яго ад­зна­чаць. І ў вы­ні­ку я прос­та пра­вёў гэты дзень до­ма з са­мы­мі бліз­кі­мі людзь­мі. Ча­му? Та­му што не ба­чу пры­чын ра­да­вац­ца, я за­ста­ю­ся не­за­да­во­ле­ным са­бой.

— На На­цы­я­наль­най му­зыч­най прэ­міі вы бы­лі ся­род на­мі­нан­таў як «Най­леп­шы прад­зю­сар го­да»...

— Без­умоў­на, пры­ем­на, што пра­ца ма­ёй ка­ман­ды і мая не за­ста­лі­ся не­за­ўва­жа­ны­мі. На­мі­на­цыя — важ­ная ацэн­ка ра­бо­ты на­ша­га цэнт­ра. Ад­чу­ваў хва­ля­ван­не. Але, пры­ехаў­шы да­до­му, я за­ду­маў­ся: ці па­трэб­на ў Бе­ла­ру­сі та­кая на­мі­на­цыя? У кож­на­га з нас роз­ныя мэ­ты. Нех­та пі­ша доб­рыя пес­ні і пра­дае іх, ін­шыя ро­бяць уда­лы пі­яр для пра­соў­ван­ня ар­тыс­та, трэ­ція на­огул зай­ма­юц­ца са­ма­пі­я­рам. Як жа вы­зна­чаць най­леп­ша­га?

— Кла­січ­нае пы­тан­не: ці іс­нуе бе­ла­рус­кі шоу-біз­нес?

— Ка­лі лю­дзі ка­жуць, што ў Бе­ла­ру­сі ня­ма шоу-біз­не­су, на мой по­гляд, яны ды­ле­тан­ты. У нас ёсць ар­тыс­ты, і яны ства­ра­юць сён­ня пра­дукт, ду­ма­ю­чы, ці спа­да­ба­ец­ца ён спа­жыў­цу, ці возь­муць яго для ра­та­цыі на ра­дыё і на тэ­ле­ба­чан­не, ці вер­нуц­ца гро­шы, якія вы­дат­коў­ва­юц­ца на пад­рых­тоў­ку ар­тыс­та, яго клі­пы, пес­ні... У нас, бяс­спрэч­на, ёсць шоу-біз­нес, прос­та мы ад­ста­ём па не­ка­то­рых па­зі­цы­ях, але ідзём сва­ім шля­хам. Важ­на больш пра­ца­ваць, неш­та ства­раць, а не ся­дзець і раз­ва­жаць.

12-4

— Што не­аб­ход­на сён­ня для па­спя­хо­ва­га пра­соў­ван­ня ар­тыс­та?

— У кож­на­га ар­тыс­та ёсць свая аў­ды­то­рыя. І для па­спя­хо­ва­га пра­соў­ван­ня не­аб­ход­ны два склад­ні­кі — эфек­тыў­ная пра­ца ка­ман­ды і гра­мат­нае вы­дат­коў­ван­не гро­шай. Ці вар­та сён­ня зды­маць кліп прос­та для та­го, каб ён быў, ка­лі ня­ма дзе яго па­каз­ваць? Ра­біць неш­та толь­кі для са­ма­лю­ба­ван­ня (я ка­жу і пра клі­пы, і пра вок­лад­кі глян­ца­вых ча­со­пі­саў і гэ­так да­лей) — не зна­чыць да­сяг­нуць пос­пе­ху. За­па­тра­ба­ва­насць — гэ­та гаст­ро­лі, та­му на­ша га­лоў­ная за­да­ча — іх ар­га­ні­за­ваць. Зра­біць так, каб на кан­цэр­ты прый­шлі лю­дзі, а мы маг­лі ім даць якас­ны пра­дукт.

— Вы за­ці­каў­ле­ны ў «ад­крыц­ці» ма­ла­дых ар­тыс­таў?

— Прый­сці да нас мо­жа кож­ны. Але каб я за­ці­ка­віў­ся ар­тыс­там, ён па­ві­нен быць са­ма­род­кам. Сён­ня ўжо ні­ко­га не здзі­віш прос­та пры­го­жым го­ла­сам і знеш­нас­цю. Бы­вае, што я і сам ма­гу прый­сці да ча­ла­ве­ка, ад­чу­ва­ю­чы, што ў ім ёсць па­тэн­цы­ял.

— Ле­тась на­пя­рэ­дад­ні на­цы­я­наль­на­га ад­бо­ру на «Еў­ра­ба­чан­не» вы з Аляк­санд­рам Ры­ба­ком ства­ры­лі гурт Mіlkі. Якая перс­пек­ты­ва ча­кае дзяў­чат?

— Спа­чат­ку мы ста­ві­лі за­да­чу па­ехаць на «Еў­ра­ба­чан­не». І сён­ня ўпэў­не­ны, што ход быў пра­віль­ны. Але скла­ла­ся, як скла­ла­ся. З дзяў­ча­та­мі мы пра­цяг­ва­ем пра­ца­ваць. У нас ёсць стра­тэ­гія, пла­ны на­конт му­зыч­на­га ма­тэ­ры­я­лу, за­пла­на­ва­ны гаст­ро­лі па Ра­сіі су­мес­на з Аляк­санд­рам. Та­му гіс­то­рыя гур­та пра­цяг­ва­ец­ца...

Але­на ДРАП­КО

 Фота Паўла ПАТАШНІКАВА

Выбар рэдакцыі

Моладзь

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

На гэтым тыдні Цяльцы будуць проста незаменныя ўсюды, дзе іх ведаюць.

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.