Кажуць, караля «робіць» світа. Аднак не з кожным кіраўніком хочацца ісці і ў агонь, і ў ваду. Гэта дакладна не пра каманду прадзюсарскага цэнтра «Гранд М'юзік» і яго дырэктара Андрэя Гузеля. Афіцыйна кампанія існуе толькі год, але як гарантыю якасці можна прыняць да ведама той факт, што пад апякунствам гэтага цэнтра працуюць Аляксандр Рыбак, Саша Нэма, Ларыса Грыбалёва, Cлава Ракіцін, а таксама гурты ms. Neve$ta і Mіlkі. Мы паспрабавалі даведацца ў Андрэя, якім павінен быць прадзюсар, каб сабраць прафесійную каманду і гарантаваць поспех сваім артыстам.
...Сустракаемся ў офісе «Гранд М'юзік», і хаця наш герой — чалавек заняты, ён гасцінна прапаноўвае мне каву і цікавіцца, як справы. Сам жа адзначае:
— Увесь час — на чамаданах паміж Мінскам і Масквой, але за два гады ўжо прызвычаіўся да такога ладу жыцця. Нейкі перыяд я жыў у Маскве, а цяпер сітуацыя складваецца так, што трэба быць і тут, і там. Без адпачынку, мабыць, не справіўся б з тымі нагрузкамі, якія прысутнічаюць у маёй працы. Бываюць дні, калі я выключаю тэлефон, бо не жадаю нікога бачыць і чуць. Хочацца пабыць аднаму, сабрацца з думкамі, скласці планы на новы тыдзень.
Тут зробім невялікае адступленне, каб расказаць пра некаторыя акалічнасці з біяграфіі Андрэя, якія вызначылі яго выбар прафесійнай дзейнасці. Пачалося ўсё яшчэ ў Гродне, у школьныя гады, калі на днях самакіравання ён быў «дырэктарам школы», калі з аднакласнікамі і сябрамі ладзілі розныя мерапрыемствы і фестывалі. Хлопец не быў выдатнікам, але яго ведалі як вучня з актыўнай пазіцыяй. У некаторых ён нават быў запісаны ў тэлефоне як «Андрэй БРСМ». Менавіта гэтая маладзёжная арганізацыя дапамагла яму раскрыць у сабе арганізатарскія здольнасці. А дадайце сюды яшчэ кампанію сяброў, якія захапляліся рэпам... Андрэй пяць гадоў працаваў у начным клубе, потым — на тэлеканале «Гродна», дзе займаўся рэкламай, арганізоўваў розныя святы. Як вынік, аднойчы яму прапанавалі пераехаць у Мінск і стаць дырэктарам спявачкі Ларысы Грыбалёвай.
— Па жыцці вы чалавек адкрыты?
— Узгадваю, як было раней, і разумею, што меў больш сяброў. Многія аддаліліся, ды і я стаў больш пераборлівым у выбары людзей, з якімі будую стасункі. Чаму так склалася, не ведаю. Можа, прычына часткова і ў тым, што я па характары дамашні чалавек і мне камфортней сам-насам... Мая праца — гэта спалучэнне творчасці і бізнесу. Калі справа тычыцца першай, то тут можна даць выхад эмоцыям. А што да бізнесу, тут іх быць не павінна. Гэтыя два станы ў мяне чаргуюцца.
— Вы не задумваліся аб тым, чаму людзі з вашага ранейшага акружэння цяпер не з вамі? Можа, вы не вытрымалі выпрабаванне поспехам?
— Па жыцці той ці іншы крок я раблю не дзеля грошай. Для мяне заўсёды галоўным было ўласнае развіццё... Калі ж нехта цягне мяне назад альбо не разумее маёй пазіцыі, то з часам у такой кампаніі мне становіцца не цікава. Людзі са свайго боку мяне не разумеюць, і, як вынік, пачынаюцца крыўды, зайздрасць — словам, з'яўляюцца не тыя эмоцыі, якія спрыяюць захаванню адносінаў. Па-другое, я ў сваім руху наперад без шкадавання спальваю ўсе масты. Не скажу, што ганаруся гэтым. Я цаню людзей, з якімі вырас і прайшоў розныя сітуацыі, таму, сустракаючыся, заўсёды вітаюся і цікаўлюся іх справамі. Не магу сказаць, што нехта з майго былога акружэння не прайшоў выпрабаванне поспехам. Гэта паняцце наогул вельмі адноснае.
— Магчыма, такія паводзіны ўвасабляюць для вас свабоду. Ці ў гэтае паняцце вы ўкладаеце нешта іншае?
— Я з тых, каму важна дзяліцца, размаўляць, раіцца. Свабода — паняцце вельмі неадназначнае. Нехта лічыць, што свабодным чалавека робяць грошы, бо ты можаш дазволіць сабе шмат. А іншыя скажуць, што свабода — гэта магчымасць прымаць самастойныя рашэнні... А для мяне яна асацыіруецца са здароўем. Таму што калі ты здаровы, то здольны вырашыць любое пытанне, знайсці час для працы, кахання, сяброў — для ўсяго.
— Нядаўна вы адзначылі 30-годдзе. Як успрымаеце гэтую жыццёвую мяжу?
— Я наогул лічу, што ўзрост упрыгожвае мужчыну. Але мужчына — гэта адказнасць, учынкі, дабрабыт. Паўгода таму я ўяўляў, як з размахам буду святкаваць дзень нараджэння, але чым бліжэй ён быў, тым менш жадання было яго адзначаць. І ў выніку я проста правёў гэты дзень дома з самымі блізкімі людзьмі. Чаму? Таму што не бачу прычын радавацца, я застаюся незадаволеным сабой.
— На Нацыянальнай музычнай прэміі вы былі сярод намінантаў як «Найлепшы прадзюсар года»...
— Безумоўна, прыемна, што праца маёй каманды і мая не засталіся незаўважанымі. Намінацыя — важная ацэнка работы нашага цэнтра. Адчуваў хваляванне. Але, прыехаўшы дадому, я задумаўся: ці патрэбна ў Беларусі такая намінацыя? У кожнага з нас розныя мэты. Нехта піша добрыя песні і прадае іх, іншыя робяць удалы піяр для прасоўвання артыста, трэція наогул займаюцца самапіярам. Як жа вызначаць найлепшага?
— Класічнае пытанне: ці існуе беларускі шоу-бізнес?
— Калі людзі кажуць, што ў Беларусі няма шоу-бізнесу, на мой погляд, яны дылетанты. У нас ёсць артысты, і яны ствараюць сёння прадукт, думаючы, ці спадабаецца ён спажыўцу, ці возьмуць яго для ратацыі на радыё і на тэлебачанне, ці вернуцца грошы, якія выдаткоўваюцца на падрыхтоўку артыста, яго кліпы, песні... У нас, бясспрэчна, ёсць шоу-бізнес, проста мы адстаём па некаторых пазіцыях, але ідзём сваім шляхам. Важна больш працаваць, нешта ствараць, а не сядзець і разважаць.
— Што неабходна сёння для паспяховага прасоўвання артыста?
— У кожнага артыста ёсць свая аўдыторыя. І для паспяховага прасоўвання неабходны два складнікі — эфектыўная праца каманды і граматнае выдаткоўванне грошай. Ці варта сёння здымаць кліп проста для таго, каб ён быў, калі няма дзе яго паказваць? Рабіць нешта толькі для самалюбавання (я кажу і пра кліпы, і пра вокладкі глянцавых часопісаў і гэтак далей) — не значыць дасягнуць поспеху. Запатрабаванасць — гэта гастролі, таму наша галоўная задача — іх арганізаваць. Зрабіць так, каб на канцэрты прыйшлі людзі, а мы маглі ім даць якасны прадукт.
— Вы зацікаўлены ў «адкрыцці» маладых артыстаў?
— Прыйсці да нас можа кожны. Але каб я зацікавіўся артыстам, ён павінен быць самародкам. Сёння ўжо нікога не здзівіш проста прыгожым голасам і знешнасцю. Бывае, што я і сам магу прыйсці да чалавека, адчуваючы, што ў ім ёсць патэнцыял.
— Летась напярэдадні нацыянальнага адбору на «Еўрабачанне» вы з Аляксандрам Рыбаком стварылі гурт Mіlkі. Якая перспектыва чакае дзяўчат?
— Спачатку мы ставілі задачу паехаць на «Еўрабачанне». І сёння ўпэўнены, што ход быў правільны. Але склалася, як склалася. З дзяўчатамі мы працягваем працаваць. У нас ёсць стратэгія, планы наконт музычнага матэрыялу, запланаваны гастролі па Расіі сумесна з Аляксандрам. Таму гісторыя гурта працягваецца...
Алена ДРАПКО
Фота Паўла ПАТАШНІКАВА
Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.
На гэтым тыдні Цяльцы будуць проста незаменныя ўсюды, дзе іх ведаюць.
Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.