Вы тут

«Педагогам і бацькам трэба стаць аднадумцамі, якія разам будуць вырашаць праблемы выхавання»


Чым прывабіць бацькоў у школу? Як наладзіць з імі стасункі? Што зрабіць, каб метады выхавання педагогаў і бацькоў не супярэчылі адно аднаму, а школьнікі ўспрымалі гэты ўплыў станоўча? Адказы на гэтыя і іншыя пытанні ведаюць у сталічнай школе № 40. Навучальная ўстанова разам з татамі і мамамі школьнікаў актыўна падтрымлівае і развівае ідэі адказнага бацькоўства.


— Педагогам і бацькам трэба стаць аднадумцамі, якія разам будуць вырашаць праблемы выхавання. І менавіта педагогі як спецыялісты ў галіне адукацыі павінны ініцыяваць узаемадзеянне з бацькамі, — упэўнена дырэктар школы Наталля НОВІК. — Сёння многія сем'і перш за ўсё хвалююцца за эканамічны стан сям'і. Большую частку часу яны праводзяць на рабоце, а дома абмяркоўваюць грашовыя праблемы, усё часцей ухіляючыся ад выхавання дзіцяці і перакладваючы гэтую місію на педагогаў школы. Аднак абодва бакі — гэта не заказчык і выканаўца, а члены адной каманды з рознымі функцыямі і сферай прыкладання сіл.

Аднак сем'і розныя, у кожнай свае цяжкасці, таму немагчыма даць адзіны і правільны адказ на пытанне, як узаемадзейнічаць з сям'ёй. Многае залежыць ад інтуіцыі і майстэрства педагога.

— Настаўнікі вучацца выбудоўваць адносіны з бацькамі з улікам іх запытаў, ступені актыўнасці і ўзроўню псіхолага-педагагічнай кампетэнцыі. Яны імкнуцца развіваць і навучаць бацькоў, бо ад іх у многім залежыць і якасць адукацыйнага працэсу, — кажа Наталля Новік.

Ва ўсіх установах, дзе выкладала педагог з 27-гадовым стажам, для класных кіраўнікоў і спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы (СППС) раз у два-тры гады арганізоўвалася курсавая падрыхтоўка на тэму ўзаемадзеяння з бацькамі. Запрашаліся выкладчыкі, з якімі педагогі абменьваліся практычным вопытам.

Да курсавой падрыхтоўкі кіраўніцтва школы праводзіць з класнымі кіраўнікамі, спецыялістамі СППС і бацькамі анкетаванне з надзённымі пытаннямі. Педагогі, у прыватнасці, могуць напісаць, чаго яны чакаюць ад бацькоў свайго класа, а бацькам на падставе апрацаванай інфармацыі прапануецца адказаць, што і як яны могуць зрабіць і чаго ім не хапае ў сваю чаргу. Па словах дырэктара, школа не можа замяніць або поўнасцю кампенсаваць тое, што атрымлівае дзіця ад бацькоў. Аднак яна здольная і абавязана ўзбагаціць і ўзмацніць станоўчы пазашкольны ўплыў на вучняў, а таксама ў пэўнай ступені нейтралізаваць негатыўнае ўздзеянне, карыстаючыся сваімі прафесійнымі магчымасцямі, лічыць дырэктар.

— Значная частка падлеткаў цяпер аддаляецца ад бацькоў, і сям'і патрабуецца сістэматычная дапамога з боку школы, аднак пры гэтым навучальная ўстанова ніколі не будзе канкурыраваць з сям'ёй, — пераканана Наталля Новік.

Для бацькоў у школе раз на месяц арганізуюцца кансультацыі з настаўнікамі-прадметнікамі. Праводзіцца цыкл з васьмі заняткаў «Паспяховае бацькоўства». За дапамогу і актыўны ўдзел у жыцці школы і яе мерапрыемствах бацькі пастаянна ўзнагароджваюцца ў розных намінацыях. У выніку колькасць зацікаўленых і адказных татаў і мам, а таксама паспяховых вучняў павялічваецца.

Ірына СІДАРОК, фота аўтара

Загаловак у газеце: Мы — адна каманда

Выбар рэдакцыі

Калейдаскоп

Вясёлыя гісторыі чытачоў

Вясёлыя гісторыі чытачоў

Пра стасункі, армію і падарункі.

Грамадства

Вайна пакінула яму жыццё, але забрала блізкіх. Завіталі да клічаўскага ветэрана вайны Міхаіла Фельдмана

Вайна пакінула яму жыццё, але забрала блізкіх. Завіталі да клічаўскага ветэрана вайны Міхаіла Фельдмана

Нягледзячы на свае 96, Міхаіл Фельдман выглядае на зайздрасць бадзёрым і маладжавым. 

Грамадства

Прыёмная кампанія: да чаго рыхтавацца?

Прыёмная кампанія: да чаго рыхтавацца?

Зроблены першы крок да аб'яднання экзаменаў.