Вы тут

Асноўныя моманты ўказа аб аўтамабільных перавозках пасажыраў узгоднены


Асноўныя моманты ўказа аб аўтамабільных перавозках пасажыраў узгодненыя. Пра гэта па выніках нарады на гэтую тэму ў Прэзідэнта Беларусі Аляксандра Лукашэнкі заявіў журналістам віцэ-прэм’ер Анатоль Сівак, перадае БелТА.


Фота: БелТА

«Асноўныя моманты ўказа ўзгодненыя. Ёсць даручэнне Прэзідэнта яшчэ раз узважыць, сабрацца на ўзроўні ўрада з усімі датычнымі дзяржорганамі. І тыя моманты, якія абмяркоўваліся ў Прэзідэнта, яшчэ раз прааналізаваць і ўнесці кіраўніку дзяржавы (канчатковы праект указа. — Заўвага БелТА) на подпіс», — сказаў віцэ-прэм’ер.

Паводле яго слоў, у першым квартале наступнага года на ўрадавым узроўні неабходна будзе дапрацаваць асобныя нормы — правесці неабходныя працэдуры і прыняць пастановы ў развіццё прэзідэнцкага ўказа. «Далей даць яшчэ час, і з другога паўгоддзя наступнага года ўказ павінен зарабіць», — заявіў Анатоль Сівак.

Прэзідэнт на нарадзе падкрэсліў, што гэта важнейшы дакумент, а таму ён тым больш павінен быць вычарпальным. Варта ўсталяваць парадак, вызначыць правілы і сістэму працы, а за выяўленыя парушэнні жорстка караць.

На нарадзе таксама абмяркоўвалася тэма скаргаў і зваротаў, якія паступаюць ад насельніцтва з нагоды пасажырскіх перавозак. Кіраўнік дзяржавы даручыў губернатарам знайсці адказы на ўсе гэтыя пытанні. Даручана прааналізаваць сістэму работы аўтапасажырскіх перавозак на месцах ад вёскі да ўзроўню раёна і вобласці. Пры неабходнасці варта выпрацаваць новыя схемы, магчыма, дзесьці дадаць колькасць транспарту на маршрутах.

Анатоль Сівак асабліва адзначыў, што няма ніякага антаганізму паміж дзяржаўнымі і прыватнымі перавозчыкамі, як гэта часам спрабуюць паднесці. Ад нядобрасумленных гульцоў на рынку ў роўнай ступені пакутуюць і прыватнікі, якія працуюць па ўсталяваных правілах. «Важна, каб гэтыя змены прынеслі плюс для насельніцтва. У выніку рэалізацыі ўказа дадасца больш маршрутаў у сегменце рэгулярных перавозак. На конкурс будуць выстаўляцца дадатковыя маршруты. Бачым неабходнасць унесці карэктывы ў працу таксі. Гэта нерэгулярная перавозка. Там таксама існуе маса праблем», — сказаў віцэ-прэм’ер. У частцы паслуг таксі ён прывёў у прыклад сітуацыю з ДТЗ, калі часам складана адназначна прызнаць, што гэта была менавіта такая паслуга.

Указам плануецца стварыць рэестр аўтамабільных перавозак пасажыраў у нерэгулярных зносінах (у дачыненні да ж рэгулярных перавозчыкаў як прымянялася працэдура ліцэнзавання, так яна і захоўваецца). У яго плануюць уключаць звесткі аб перавозчыках, кіроўцах, дыспетчарах і транспартных сродках.

У цяперашні час, напрыклад, маюць месца факты, калі нерэгулярныя перавозчыкі фармальна пад выглядам абслугоўвання вяселляў або карпаратываў выходзяць на рэгулярныя рэйсы. А хтосьці наогул спрабуе працаваць цалкам нелегальна. З прыняццем указа пакаранне за такія парушэнні стане яшчэ больш жорсткім. «У гэтым выпадку мы вас выключаем з рэестра. А калі яны не ў рэестры, то гэтым самым іх дзейнасць прызнаецца незаконнай. І тады варта норма заканадаўства аб канфіскацыі прылады здзяйснення злачынства. Сёння транспартная інспекцыя арыштоўвае транспартны сродак, і пачынаецца з перавозчыкам працяглы судовы працэс. А там ужо працуе норма-фактычна паводле заканадаўства (без суда. — Заўвага БелТА) адбіраецца транспартны сродак. Гэта прымушае выконваць заканадаўства», — распавёў віцэ-прэм’ер.

З іншага боку, уключэнне ў рэестр транспартных сродкаў дазволіць, напрыклад, адсачыць выпадкі, калі транспартная кампанія пры выяўленні нейкіх парушэнняў можа проста перарэгістравацца і працягваць працу з парушэннем заканадаўства пад іншай шыльдай.

А калі праз тую ці іншую кампанію з дапамогай інтэрнэт-дадаткаў заказваецца паслуга таксі, то да сістэмы можа быць падлучаны толькі перавозчык, які ёсць у рэестры. Акрамя таго, з’явіцца патрабаванне для падобных сэрвісаў у абавязковым парадку стварыць юрыдычную асобу на тэрыторыі Беларусі.

«Ішлі зносіны з асноўнымі гульцамі. Ёсць разуменне. Калі казаць, дапусцім, пра „Яндэкс таксі“, то тут, я думаю, не павінна быць у нас праблем. Таму што такія ж нормы сёння і ў расійскім заканадаўстве», — сказаў Анатоль Сівак, адказваючы на ўдакладняючае пытанне, наколькі такія падыходы прапрацаваны з удзельнікамі рынку.

Раней на нарадзе Анатоль Сівак распавёў, што ў большасці выпадкаў працу ў нерэгулярных зносінах (асноўная доля — таксі) арганізуюць замежныя суб’екты, так званыя дыспетчары. Іх інфармацыйныя сістэмы і рэсурсы часцяком знаходзяцца за межамі Беларусі. Абмежаванняў для дзейнасці нерэзідэнтаў у якасці арганізатараў перавозак (дыспетчараў) у цяперашні час не ўстаноўлена, таксама не патрабуецца атрыманне якіх-небудзь дазволаў. У выніку гэтыя замежныя суб’екты зацікаўлены толькі ў атрыманні даходаў, нягледзячы на законнасць выканання такіх перавозак.

«Інфармацыя аб выкананых замовах і звесткі аб заказчыках перавозак захоўваюцца на серверах, якія знаходзяцца за межамі Беларусі, што наўпрост уплывае на забеспячэнне нацыянальнай бяспекі», — адзначыў віцэ-прэм’ер.

У сувязі з гэтым яшчэ адной нормай указа стане патрабаванне для інтэрнэт-агрэгатараў размясціць свае інфармацыйныя сістэмы на тэрыторыі Беларусі. «Ніякіх польскіх, нямецкіх, галандскіх фірмаў. Гэта няўхільныя патрабаванні дзяржавы як гаранта забеспячэння бяспекі, абароны персанальных дадзеных, спынення супрацьпраўных дзеянняў», — запатрабаваў на нарадзе Аляксандр Лукашэнка.

Чакаецца, што будзе таксама прадугледжаны абавязак для суб’ектаў прадастаўляць дзяржаўным органам доступ да інфармацыі аб выкананых замовах.

У мэтах павышэння ўзроўню бяспекі для перавозчыкаў плануецца ўстанавіць абавязак відэафіксацыі выканання перавозак пасажыраў.

Праектам указа прадугледжаны механізмы прыпынення знаходжання і выключэння з рэестра для нядобрасумленных перавозчыкаў.

Выбар рэдакцыі

Моладзь

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

На гэтым тыдні Цяльцы будуць проста незаменныя ўсюды, дзе іх ведаюць.

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.