МНС Беларусі запісала відэапамятку для нецвярозых купальшчыкаў
Невялікі, усяго на 2 хвіліны, агітацыйны відэаролік, які з'явіўся на афіцыйным канале Міністэрства па надзвычайных сітуацыях Беларусі на інтэрнэт-сервісе YоuTubе, меў ашаламляльны поспех і эфект бомбы. Менш чым за два дні відэа пад назвай «Вечная памяць нецвярозым купальшчыкам» паглядзелі звыш 170 тысяч чалавек.
У сюжэце, знятым нядаўна на пляжы аднаго з мінскіх вадасховішчаў (Цнянскага), нецвярозага адпачывальніка, які, насуперак усім правілам бяспекі і здаровага сэнсу, пайшоў купацца, сустракаў вадалаз з вянком і духавы аркестр МНС у параднай форме — з музыкай… Калі быць дакладнымі, з маршам Шапэна, больш вядомым як пахавальны. А супрацоўнікі АСВОДа, якія патрулявалі ўзбярэжжа на лодцы, разгарнулі транспарант з надпісам «Вечная памяць нецвярозым купальшчыкам». Напрыканцы аўтары роліка нагадалі: паводле статыстыкі, 8 з 10 патанулых знаходзіліся ў нецвярозым стане. Дарэчы, паводле апошніх звестак Беларускага рэспубліканскага таварыства выратавання на водах, толькі сёлета ў водасховішчах Беларусі патанулі 269 чалавек (пры тым, што амаль столькі ж, 268, удалося выратаваць). І хоць гэта на 28,7% менш, чым за аналагічны перыяд мінулага года, хутчэй за ўсё, да канца лета сумная лічба ахвяр вады павялічыцца…
Мабыць, таму, нягледзячы на чорны гумар відэароліка, крэатыўная распрацоўка Рэспубліканскага цэнтра прапаганды МНС сустрэла практычна аднагалосную падтрымку інтэрнэт-карыстальнікаў. «Сацыялка, вартая «Канскіх львоў», «Выдатна, дасціпна і дзейсна!», «Толькі так і можна дастукацца да нашых людзей, якім мора па калена» — такімі водгукамі выбухнулі ў адказ сацыяльныя сеткі і форумы, дзе абмяркоўваюць неардынарную памятку. І хоць лічаныя скептыкі мяркуюць, быццам ролік пастановачны, і ўсе дзейныя асобы — падстаўныя акцёры, агульнага захаплення ад ідэі гэта не змяншае.
«Мы стараемся працаваць з рознымі аўдыторыямі, у тым ліку і з моладдзю, — каментуе прэс-сакратар Міністэрства па надзвычайных сітуацыях Віталь НАВІЦКІ. — Гэтае відэа адрасавана ў першую чаргу якраз маладым людзям, якія змогуць падзяліцца спасылкамі з сябрамі, «лайкнуць», «рэтвітнуць» — словам, усяляк распаўсюдзіць ролік. Але акрамя таго, што яны пасмяюцца з сюжэта, спадзяёмся, у іх галовах застанецца асноўны пасыл, што ні ў якім выпадку нельга ўваходзіць у ваду ў нецвярозым стане». Дарэчы, як удалося высветліць «Звяздзе», нашумелы ролік — плод сумеснай творчасці міністэрства і рэкламнага агенцтва, якое падтрымала гэты цалкам некамерцыйны праект.
Між іншым
Гэта не першая падобная распрацоўка беларускіх выратавальнікаў. Параўнальна нядаўна шырокі пазітыўны рэзананс выклікала крэатыўная сацыяльная рэклама — плакаты з жабкай і божымі кароўкамі, якія «не ідуць у ваду выпіўшымі» і «не паляць у ложку».
Вікторыя ЗАХАРАВА.
Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.
На гэтым тыдні Цяльцы будуць проста незаменныя ўсюды, дзе іх ведаюць.
Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.