Верагодна, большасць кіроўцаў нашай краіны цікавіць — як жа вырашыцца пытанне з дарожным зборам? Яго ўключаць у кошт паліва? Ці яго будуць збіраць па месяцах? А можа, ёсць нейкія іншыя варыянты? Некаторыя падрабязнасці работы над гэтай няпростай тэмай раскрыў міністр фінансаў Максім Ермаловіч на нядаўнім пашыраным пасяджэнні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах.
Сапраўды, на сустрэчы абмяркоўвалі бюджэт, аднак у канцы мерапрыемства прадстаўнік дэпутацкага корпуса ўзняла пытанне дарожнага збору. Яна прапанавала знізіць стаўку дзяржпошліны за выдачу дазволу на допуск транспартнага сродку да ўдзелу ў дарожным руху, каб павялічыць яе збіральнасць. Максім Ермаловіч у адказ справядліва заўважыў:
«Кошт дарожна-транспартнай інфраструктуры мае сваю цану, — нагадаў ён. — Плаціць прыйдзецца, толькі па якім механізме? Паменшыць стаўку — значыць, знізіць выдаткі на дарожную гаспадарку. Гэта пытанне дыскусійнае».
Акрамя таго, Максім Ермаловіч пракаментаваў два варыянты механізма, якія зараз разглядаюцца: з магчымасцю аплаты дарожнага збору па месяцах або ўключэнне яго ў кошт паліва:
«Мы асцярожна разглядаем абодва варыянты. Яны з пункту гледжання даходаў ідэнтычныя. З пункту гледжання адміністравання збіраць падатак праз паліва значна лягчэй».
Сітуацыя такая, што ў кожнага з падыходаў ёсць і перавагі, і недахопы. Узяць хоць бы збіранне збору праз павелічэнне кошту паліва — калі прымуць такое рашэнне, то яно ўскосна адаб'ецца на цане тавараў і паслуг, паколькі на запраўцы немагчыма падзяліць, хто запраўляецца — дачнік-пенсіянер, бізнесмен, кіроўца камерцыйнага аўтатранспарту.
Дарэчы, міністр фінансаў таксама расказаў пра альтэрнатыўныя варыянты, якія разглядаліся раней, — прывязаць дарожны збор да страхоўкі, а яшчэ, напрыклад, адсочваць аплату праз сістэму відэаманіторынгу дарожнага патоку.
Уладзіслаў ЛУКАШЭВІЧ
Як мы бярозавік куплялі на гандлёвай пляцоўцы лясгаса і ў лясніцтве
Творчая вечарына народнага артыста Беларусі прайшла ў адной з мінскіх гімназій.