Надыход першых цёплых месяцаў традыцыйна адзначаецца актыўнасцю велааматараў і матацыклістаў на дарогах. Напэўна, кожны кіроўца адчуваў у сабе прагу як мага хутчэй выкаціць на дарогу свой веласіпед і кінуцца, не думаючы ні пра што, у доўгачаканае падарожжа. На жаль, для некаторых яно становіцца апошнім...
— Статыстыка сведчыць пра тое, што ў гэты сезон адбываецца ўсплеск аварыйнасці з удзелам уладальнікаў двухколавай тэхнікі, — заўважае Валерый ЛАБЯК, старшы інспектар арганізацыйна-аналітычнага ўпраўлення міліцыі грамадскай бяспекі Міністэрства ўнутраных спраў. — І адной з галоўных прычын з'яўляецца негатоўнасць удзельнікаў дарожнага руху. Матацыклісты, кіроўцы мапедаў, веласіпедысты часцяком не жадаюць даць сабе і навакольным час на адаптацыю да сваіх транспартных сродкаў, становішча на дарогах. Яны літаральна адвыклі ад шчыльнага суседства двухколавай тэхнікі з аўтамабілямі. У выніку гэтага першыя вясновыя мота- і велапрагулкі завяршаюцца траўмамі.
Што казаць, калі за першыя два тыдні сакавіка на аўтадарогах краіны з удзелам матацыклістаў адбылося 3 дарожна-транспартныя здарэнні з цяжкімі наступствамі. 3 чалавекі загінулі. 8 сакавіка ў Добрушы старшакласнік выехаў на дарогу на матацыкле, які належаў яго бацьку, і наехаў на 39-гадовага пешахода. Той памёр на месцы. Праз два дні ў Пінску вадзіцель «Фольксвагена» сутыкнуўся з матацыклам. Атрыманыя матацыклістам траўмы аказаліся несумяшчальнымі з жыццём. 11 сакавіка ў Ваўкавыску матацыкл не раз'ехаўся з аўтамабілем. Кіроўцаў машыны і матацыкла шпіталізавалі. Выратаваць жыццё пасажыру «байка» не атрымалася. У выніку здарэнняў заведзены крымінальныя справы. Дзве, між іншым, у дачыненні да матацыклістаў.
Сумныя лічбы кажуць, што летась у выніку ДТЗ з удзелам мотатранспарту загінула 60 чалавек, а 600 атрымалі пашкоджанні. 49 з загінулых — кіроўцы матацыклаў і мапедаў.
— Даволі часта да трагедый з удзелам двухколавага транспарту прыводзіць ліхацтва і хуліганства ўладальнікаў «жалезных коней», — падкрэслівае Валерый Лабяк. — Калі да гэтага дадаецца няўважлівасць кіроўцы аўто, які не глядзіць у люстэрка задняга віду, трагедыя робіцца непазбежнай. Шкада, але ў шэрагу выпадкаў самі матацыклісты легкадумна ставяцца да выканання правілаў дарожнага руху. Пры гэтым уладальнікі матацыклаў і мапедаў мусяць памятаць, што нават днём яны павінны рухацца з уключаным бліжнім святлом фар. Гэта значна павышае заўважнасць транспарту, верагоднасць таго, што астатнія ўдзельнікі дарожнага руху цябе таксама ўбачаць.
Валерый Лабяк таксама нагадвае пра тое, што даволі часта ў дарожныя здарэнні трапляюць маладыя хлопцы, якім бацькі робяць шчодры падарунак у выглядзе скутэра ці матацыкла. Пры гэтым сесці за руль падобнага транспарту можна толькі пасля атрымання вадзіцельскага пасведчання ў ДАІ. Каб атрымаць правы на мапед ці лёгкі матацыкл з аб'ёмам рухавіка ад 50 да 125 кубічных сантыметраў, трэба перасягнуць 16-гадовы ўзрост. А кіроўцу матацыкла з аб'ёмам, большым за 125 «кубікаў», павінна споўніцца 18 гадоў. Усю падобную тэхніку абавязкова трэба зарэгістраваць у Дзяржаўтаінспекцыі.
У сваю чаргу велааматары часта забываюцца пра існаванне адмысловых дарожак, выязджаюць на праезную частку... У 2014 годзе на дарогах Беларусі загінулі 67 веласіпедыстаў. 298 атрымалі траўмы. Кожны другі падобны выпадак здарыўся па віне гаспадара ровара. Што тычыцца бягучага года, у сакавіку ўжо зафіксавалі два трагічныя выпадкі з удзелам веласіпедыстаў.
— Зараз час задумацца і пачаць паважліва ставіцца да тых, хто вакол нас, — разважае Валерый Лабяк. — Калі вы пешаход, не трэба займаць веласіпедную дарожку, саступайце шлях транспарту. А калі вы веласіпедыст, імкніцеся зніжаць хуткасць, пад'язджаючы да пешаходаў. Варта адзначыць, што на нашых дарогах з'яўляецца больш ветлівых аўтамабілістаў, веласіпедыстаў, матацыклістаў. І несумненна, калі ўдзельнікі дарожнага руху з павагай ставяцца адзін да аднаго, дарога будзе больш бяспечнай.
Якаў ЖУРБІН.
Сумесныя праекты ядзерных тэхналогій.