Вы тут

Лукашэнка азнаёміўся з айчыннымі распрацоўкамі ў сферы электратранспарта


Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка на палігоне для выпрабаванняў мабільных машын НАН Беларусі знаёміцца з выкананнем яго даручэнняў па стварэнні айчыннага электратранспарта.


Распрацоўкі беларускага электрамабіля пачаліся ў 2015 годзе.

На нарадзе з кіраўніцтвам Савета Міністраў 9 сакавіка 2020 года Прэзідэнт падкрэсліў, што «няўпэўненасць з цаной на нафту і, адпаведна, на паліва даказвае, што электратранспарт валодае каласальным патэнцыялам».

Даручэнне стварыць уласны электрамабіль атрымала Нацыянальная акадэмія навук, якая летась паведамляла, што ён практычна гатовы.

Прэзідэнт яшчэ раз падкрэсліў, што гэта не проста даніна модзе ці імкненне не адстаць ад перадавых краін. «Гэта надзённая неабходнасць ўжо сёння, — сказаў ён. — Ці адпавядаюць унесеныя ініцыятывы, задачы (якая выцякае ўвогуле з будаўніцтва атамнай электрастанцыі) зрабіць так, каб электрычная энергія для аўтамабіляў была таннейшай за кошт сённяшніх бензіну і дызельнага паліва? Тады людзі будуць з задавальненнем купляць аўтамабілі на электрычнай цязе».

Летась распачалася распрацоўка дзяржаўнай праграмы «Развіццё электратранспарта» на 2021–2025 гады. Праект праграмы прадугледжвае рэалізацыю трох базавых падпраграм: распрацоўку тэхналогій, распрацоўку нарматыўных актаў і развіццё інфраструктуры для эксплуатацыі электратранспарта.

У сакавіку Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка падпісаў указ «Аб стымуляванні выкарыстання электрамабіляў».

На базе Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі арганізавана інфраструктура для даследаванняў і выпрабаванняў кампанентаў сілавога электрапрывада транспартных машын. У другім квартале 2019 года уведзена ў эксплуатацыю абсталяванне для выпрабаванняў электрапрывода і назапашвальнікаў энергіі, на базе якога будзе арганізавана вытворчасць эксперыментальных і вопытных узораў тэхнікі.

Летась у Беларусі пачаліся работы па стварэнні эксперыментальных узораў электрамабіляў каркасна-панэльнай канструкцыі ўласнай распрацоўкі (груза-пасажырскага «Academique eiectro» і двухмясцовага электрамабіля-кабрыялета «Electro Roadster»), эксперыментальнага ўзору пасажырскага электрамабіля—мінівэна «Joylong Electric» на базе шасі EF5 з айчыннымі кампанентамі цягавага электрапрывода.

У 2018 годзе у НАН Беларусі распрацаваны сістэма разлікаў, прынцыпы канструявання і выпрабаванняў электрапрывода, акумулятарнай батарэі і сілавой электронікі пад любы кузаў электрамабіля. Створаны эксперыментальныя