Вы тут

Юркевіч: У ідэале чалавек павінен прыйсці ў паштовае аддзяленне, і там няма ніякай чаргі


ХХІ стагоддзе нездарма называюць стагоддзем інфармацыйных тэхналогій. Шматлікія смартфоны і іншыя гаджэты, пры дапамозе якіх мы маем зносіны, сталі неад'емнай часткай сучаснага жыцця. Але і да гэтага часу мы накіроўваем адзін аднаму паштоўкі, пасылкі, звычайныя лісты, атрымліваем друкаваныя выданні. І дапамагае ў гэтым паштовая служба, свята якой адзначаецца 9 кастрычніка.

Напярэдадні Сусветнага дня пошты на пытанні нашага карэспандэнта адказала генеральны дырэктар аператара беларускай нацыянальнай паштовай сеткі РУП «Белпошта» Святлана ЮРКЕВІЧ.


— Святлана Віктараўна! Як даўно вы ўзначалілі прадпрыемства? Дзе працавалі да назначэння на цяперашнюю пасаду?

— Шчыра прызнацца, вопыт работы ў сістэме менавіта паштовай сувязі ў мяне даволі невялікі. 17 верасня споўнілася два гады, як я прыйшла на прадпрыемства. Але ўвогуле ў галіне сувязі я працую з 1999-га. На РУП «Белпошта» прыйшла з РУП «Белтэлекам». Па асноўнай спецыяльнасці я эканаміст, займалася пытаннямі эканомікі, кіравання, фінансавай дзейнасці, кадравай работы, аховы працы і іншым.

Калі мне зрабілі падобную прапанову — узначаліць РУП «Белпошта», гэта стала сапраўднай нечаканасцю. Не ведала, ці спраўлюся з такім шырокім колам задач. Здаецца, што паштовая і электрасувязь — адна галіна, але розная спецыфіка работы прадпрыемстваў. Вось гэта мяне ў першую чаргу хвалявала. Дзякуючы той камандзе прафесіяналаў, якая склалася ў кіраўніцтве РУП «Белпошта», на новай пасадзе я адаптавалася даволі хутка, і прадпрыемства, на мой погляд, працуе належным чынам.

— Якія найбольш значныя змены адбыліся ў сістэме паштовай сувязі краіны апошнім часам?

— За тыя гады, што я працавала ў «Белтэлекаме», мне даводзілася сутыкацца з работай пошты, але не настолькі блізка. Калі перайшла на РУП «Белпошта», зрабіла для сябе шмат новых адкрыццяў. Раней я ўяўляла пошту як дастаўку лістоў, паштовак, пасылак, але калі зазірнула глыбей, то зразумела, што гэта вельмі вялізны комплекс усялякіх паслуг, да таго ж актыўна развіваюцца асобныя кірункі дзейнасці.

У работу паштовай службы шырока ўкараняюцца аўтаматызацыя і лічбавізацыя вытворчых працэсаў, як, зрэшты, і ў іншых галінах беларускай эканомікі. Уводзіцца шэраг дадатковых сэрвісаў. Сёння мы запусцілі нацыянальную электронную паштовую сістэму, а гэта новыя сучасныя тэхналогіі. Нашы работнікі апрацоўваюць цяпер не проста лісты, а лісты ў электронным фармаце. Падкрэслю, што ўсе гэтыя новаўвядзенні накіраваны на павышэнне аператыўнасці работы і якасці паслуг для насельніцтва. Дарэчы, яны аказаліся вельмі своечасовымі і нават жыццёва неабходнымі з пачаткам пандэміі каранавіруса.

— Не магу не спытаць, як працавала і працуе беларуская пошта ў такіх няпростых абставінах?

— Хачу падкрэсліць, што ў гэтых умовах пошта не спыніла сваю дзейнасць і па-ранейшаму працягвае аказваць усе неабходныя паслугі насельніцтву. Мы шукалі і знаходзілі новыя магчымасці дастаўкі паштовых адпраўленняў. Нягледзячы на тое, што закрываліся межы, усе лісты і пасылкі дастаўляліся адрасатам своечасова.

Хачу выказаць шчырую падзяку ўсяму калектыву РУП «Белпошта» за самаадданую працу падчас пандэміі. Нашым работнікам было нялёгка, бо і яны таксама хварэлі. Многім давялося замяняць хворых калег, але ўся наша сістэма працавала ўстойліва і надзейна, усе паслугі аказваліся ў поўным аб'ёме.

— Ці назіраецца сёння дэфіцыт кадраў у сістэме паштовай сувязі. Наколькі павялічыўся прэстыж такой працы?

— Спектр паслуг, што аказваюцца сёння ў аддзяленнях паштовай сувязі, настолькі шырокі, што кожны спецыяліст павінен валодаць самымі рознымі ведамі, напрыклад, банкаўскай дзейнасці, мець адпаведную тэхнічную падрыхтоўку і гэтак далей. Трэба не проста ведаць, як адправіць ліст ці пасылку, а ўмець карыстацца сучаснымі электроннымі тэхналогіямі і сэрвісамі. Усё гэта патрабуе ад нашых супрацоўнікаў пэўнай падрыхтоўкі.

Сёння мы актыўна супрацоўнічаем з навучальнымі ўстановамі, фарміруем спецыялізаваныя студэнцкія атрады. Да нас звяртаюцца прадстаўнікі ВНУ, напрыклад, Беларускай дзяржаўнай акадэміі сувязі, Беларускага дзяржаўнага тэхналагічнага ўніверсітэта з мэтай працаўладкавання студэнтаў, падпрацоўкі ў вольны час. Са свайго боку мы ахвотна ідзём насустрач, бо разумеем, што маладым людзям трэба вызначыцца з будучай прафесіяй, знайсці сваё месца ў жыцці. І таму заўсёды гатовы ўладкаваць будучых спецыялістаў у галіне паштовай сувязі. Прыемна, што сярод дзяўчат і нават юнакоў прафесія спецыяліста паштовай сувязі з кожным годам карыстаецца ўсё большай папулярнасцю, маладых людзей прыкметна больш з'яўляецца ў аддзяленнях сувязі.

Што датычыцца прафесіі паштальёна, то, павінна адзначыць, там сапраўды працуе многа людзей сярэдняга і старэйшага ўзросту. Тут яшчэ ёсць пытанні. Спецыяльнасць даволі складаная і патрабуе асаблівых якасцяў. Не кожны згодзіцца пры любым надвор'і абыходзіць свой участак абслугоўвання, цярпліва выслухоўваць і выконваць пажаданні кліентаў. Паштальёнам, лічу, можа быць толькі сапраўдны патрыёт сваёй прафесіі.

— Як за апошні час змянілася сістэма падрыхтоўкі кадраў у галіне паштовай сувязі?

— У апошнія гады мы зрабілі акцэнт на павышэнне ўзроўню адукацыі. Звярніце ўвагу, сёння ў аддзяленнях сувязі працуюць не проста аператары, а спецыялісты. Адпаведна, і патрабаванні пры працаўладкаванні прыкметна ўзраслі. Гэта адзначаецца ў запытах у службу занятасці, у навучальныя ўстановы. Узровень адукацыі сёння — гэта сярэдняя спецыяльная ці вышэйшая навучальная ўстанова для кіраўнікоў аддзяленняў.

Шырока распаўсюджана такая форма падрыхтоўкі персаналу, як настаўніцтва. Усіх маладых работнікаў, якія прыйшлі да нас працаваць, мы замацоўваем за вопытнымі спецыялістамі. Пагадзіцеся, што проста прыйсці і адразу авалодаць усімі тонкасцямі прафесіі нерэальна, таму падобны метад паспяхова выкарыстоўваецца ва ўсіх падраздзяленнях паштовай сувязі.

Дзеля дапамогі нашым работнікам мы распрацавалі так званую базу ведаў, дзе падрабязна распісаны ўсе нашы паслугі: якім чынам аказваюцца, якія патрабуюцца дакументы і як яны афармляюцца і г. д. Нюансаў шмат, і ўсё трэба дасканала ведаць. Кожны работнік у любы час мае магчымасць звярнуцца да гэтай базы і атрымаць адпаведны адказ на ўзніклае пытанне.

— Заўважна, як за мінулыя гады прыемна змяніліся ўмовы абслугоўвання наведвальнікаў у паштовых аддзяленнях. А што з умовамі працы іх работнікаў?

— Кіраўніцтва РУП «Белпошта» паставіла перад сабой задачу штогод аднаўляць каля 100—110 паштовых аддзяленняў. Уводзім новыя тэхналогіі, у тым ліку электронную чаргу, аплатныя тэрміналы, аддалены запіс, каб кліент мог прыйсці на пошту ў пэўны, зручны для яго час і атрымаць неабходную паслугу і іншае. Ва ўсіх аддзяленнях, якія абнаўляюцца, з'яўляецца падобны комплекс паслуг. Гэта, дарэчы, станоўча ацанілі нашы кліенты.

Сёння, напрыклад, кожны вясковы паштальён наведвае кліентаў і ажыццяўляе разлікі пры дапамозе мабільнага тэрмінала. Запаўненне ўсялякіх квітанцый ужо ў мінулым. Ствараецца безбар'ернае асяроддзе для людзей з абмежаванымі магчымасцямі. Безумоўна, адначасова ўсе паштовыя аддзяленні мы не абновім, але працэс паступова ідзе ва ўсіх рэгіёнах краіны. Толькі ў Мінску сёлета будзе абноўлена 15 аддзяленняў.

Трэба адзначыць, што пры абнаўленні паштовых аддзяленняў мы клапоцімся не толькі пра кліентаў, але і пра нашых работнікаў. Ствараем для іх камфортныя ўмовы працы: аднаўляюцца сартавальныя лініі, устанаўліваюцца кандыцыянеры, закупляецца ўтульная мэбля, абсталююцца месцы для прыёму ежы, куткі адпачынку і іншае. Гэта толькі збоку здаецца, што работа ў нашых спецыялістаў няцяжкая. А ўявіце сітуацыю, калі кліентаў у аддзяленні шмат, а частка работнікаў хварэе, і кожнаму даводзіцца працаваць за дваіх. А якая нагрузка выпадае на нашых супрацоўнікаў у перадсвяточныя дні, калі масава ідуць паштоўкі і пасылкі з падарункамі?!

Сваіх работнікаў мы падтрымліваем і ў сацыяльным плане. Арганізоўваецца добраахвотнае медыцынскае страхаванне, аказваецца матэрыяльная дапамога. Напрыклад, каля 40 працэнтаў работнікаў сталічных аддзяленняў паштовай сувязі ўжо скарысталіся паслугай медыцынскага страхавання. Сёння, у час пандэміі, гэта асабліва актуальна.

— А якой вы бачыце паштовую дзейнасць у недалёкай будучыні?

— Як кіраўніку прадпрыемства мне хацелася б, каб кожны наш кліент пакідаў паштовае аддзяленне ў добрым настроі, як кажуць, на пазітыве. А для гэтага ўсе нашы паслугі павінны аказвацца хутка і якасна. І каб кожнага наведвальніка абавязкова сустракалі з усмешкай. А яшчэ мы павінны зрабіць значны крок да бескантактавага абслугоўвання наведвальнікаў. У тым ліку і пры атрыманні пасылак.

У ідэале чалавек павінен прыйсці ў паштовае аддзяленне, і там няма ніякай чаргі. Хутка, без праблем ён вырашыць свае пытанні і не страціць асабісты час у чарзе. Вось якой, на мой погляд, павінна быць пошта ў будучыні. І мы паступова набліжаемся да такога варыянта аказання паштовых паслуг.

Першасная на сёння задача — поўная аўтаматызацыя працэсу апрацоўкі паштовых адпраўленняў. Гэта дазволіць паскорыць дастаўку лістоў, паштовак, пасылак адрасатам, а таксама значна палегчыць працу нашых работнікаў. Зараз мы заключаем дагавор на пастаўку падобнага вытворчага абсталявання. Удзел чалавека пры гэтым будзе мінімізаваны.

— Святлана Віктараўна! Што б вы хацелі пажадаць работнікам РУП «Белпошта» ў дзень прафесійнага свята?

— У першую чаргу пазітыву і аптымізму, больш прыемных падзей у жыцці, каб кожны наш супрацоўнік ішоў на працу з добрым настроем і з ім вяртаўся дадому. Каб іх заўсёды разумелі і падтрымлівалі родныя і блізкія. І, безумоўна, моцнага ўсім здароўя ў няпросты час! Шчыры дзякуй за вашу добрасумленную працу!

Калектыў рэдакцыі газеты «Звязда» таксама шчыра віншуе работнікаў РУП «Белпошта» са святам і жадае ўсяго самага найлепшага!

Сяргей РУЧАНАЎ

Фота Яўгена ПЯСЕЦКАГА

Загаловак у газеце: З пошты — з добрым настроем!

Выбар рэдакцыі

Энергетыка

Беларусь у лідарах па энергаэфектыўнасці

Беларусь у лідарах па энергаэфектыўнасці

А сярод краін ЕАЭС — на першым месцы.