Вы тут

Першыя турыстычныя электрабусы з’явіліся ў Нясвіжы


Невялікі аўтобус кітайскай вытворчасці выглядае нібыта дзіцячы: у ім змесціцца не больш за 15 чалавек. Кампактныя габарыты дазваляюць яму без перашкод прасоўвацца па вузкіх сцежках Старога парку Нясвіжскага палацава-паркавага комплексу. Рухавік замяшчае акумулятарная ліціевая батарэя, якая зараджаецца чатыры гадзіны. Прабег чыстага транспарту складае 70 кіламетраў. Каштуе адзін такі аўтобус крыху больш за 50 тысяч еўра з улікам дастаўкі і зарадных камплектуючых.


З’яўленне ў Беларусі двух першых электрабусаў стала магчымым дзякуючы праектам “Тэхнічная дапамога для падтрымкі развіцця “зялёнай” эканомікі ў Беларусі” і “Садзейнічанне пераходу Рэспублікі Беларусь да “зялёнай” эканомікі”, фінансуемых Еўрасаюзам і рэалізуемых Праграмай развіцця ААН.

– Абодва электрааўтобусы выкарыстоўваюцца ў турыстычных мэтах,  – заўважыла на ўрачыстай перадачы транспарту кіраўнік праекта “Садзейнічанне пераходу Рэспублікі Беларусь да “зялёнай” эканомікі Вольга ЧАБРОЎСКАЯ. – Так, у Нясвіжскім комплексе не было транспарту для таго, каб вазіць турыстаў па тэрыторыі. Звычайны аўтобус не праедзе па вузкіх дарожках. Мы прапанавалі Нясвіжу і Свіцязянскаму заказніку замовіць эка-дружны транспарт: з яго дапамогай можна атрымаць як экалагічныя, так і эканамічныя выгады.

Ужо распрацаваны, але пакуль не прыняты два маршруты з выкарыстаннем электрабуса. Адзін з іх будзе праходзіць па паркавай тэрыторыі, другі – па самім Нясвіжы.

Канкрэтных коштаў за такія экскурсіі пакуль няма, але папярэдне былі агучаны наступныя лічбы: экскурсія з гідам абыдзецца прыкладна ў 40 тысяч рублёў з чалавека, без суправаджэння – 25 тысяч рублёў.

– Беларусь узяла курс на “азеляненне” эканомікі на дзяржаўным узроўні. Электрабусы – гэта толькі пачатак працы, – адзначыла першы намеснік міністра прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Беларусі Ія МАЛКІНА. – Ідэя Мінпрыроды заключаецца ў тым, каб перавесці буйныя гарады краіны на электратранспарт. Варта падрыхтавваць беларускае машынабудаванне трэба падрыхтаваць да вытворчасці такога транспарту. Мяркую, што праз 10 гадоў мы не будзем сумнявацца ў тым, што ўвесь траспарт – як грамадскі, так і прыватны – мусіць быць электрычным.

– Электрабусы нездарма празвалі транспартам  21-га стагоддзя: яны бясшумныя, не даюць шкодных выкідаў у атмасферу. Гэта прыклад “зялёнай” эканомікі ў дзеянні, нават у такіх сферах, як захаванне культурна-гістарычнай спачыны, – падкрэсліла намеснік Пастаяннага прадстаўніка ПРААН у Беларусі Кацярына ПАНІКЛАВА.

Распрацоўка інавацыйных электрабусаў наладжваецца і ў Беларусі: праектамі займаюцца “Мінскі аўтамамабільны завод” і “Белкамунмаш”. Вядзецца праца па ўдасканаленні акумулятарных батарэй: сёння іх сярэдні век іх складае не больш за пяць гадоў.

У канцы года плануецца уключыць электрабусы ў вопытную эксплуатацыю ў Мінску і Гродна. Менавіта таму ўжо зараз варта падумаць пра сістэму зарадкі такога транспарту.

Па словах кіраўніка вытворча-тэхнічнага аддзела дзяржаўнага аб’яднання “Белэнерга” Вольгі ПРУДНІКАВАЙ ужо распрацаваны  праект праграмы зараднай інфраструктуры для мабільнага транспарту з двума варыянтамі сцэнарыя ў залежнасці ад колькасці выкарыстоўваемага электратранспарту ў Беларусі. Праграма разлічана да 2025 года.

– У Еўропе электрамабілі сталі папулярным гарадскім транспартам, – адзначыла пасол прадстаўніцтва Еўрапейскага саюза ў Беларусі Андрэа ВІКТАРЫН. – Напрыклад, у цэнтры Бруселя ёсць месца для зарадкі электрааўто, яны з’яўляюцца і ў іншых гарадах, гэта робіцца нормай. Тэхналогіі развіваюцца, людзі імкнуцца карыстацца таннымі, экалагічна чыстымі відамі транспарту. Калі ў вялікім горадзе добра наладжана транспартная сістэма, вам не патрэбны прыватны, бо ёсць альтэрнатыва: зручныя электрабусы, ровары, машыны ў арэнду. На гэтыя моманты Беларусі варта звярнуць увагу.

Фота Дзяніса ЗЕЛЯНКО

Загаловак у газеце: Да Радзівілаў – на чыстым транспарце

Выбар рэдакцыі

Моладзь

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

На гэтым тыдні Цяльцы будуць проста незаменныя ўсюды, дзе іх ведаюць.

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.