Вы тут

Месенджары супраць сацыяльных сетак


У сваім асяроддзі я ведаю шмат людзей, якія карыстаюцца сацыяльнымі сеткамі і па пальцах магу пералічыць тых, хто там не зарэгістраваны. Лік профіляў у расійскай сацыяльнай сетцы "УКантакце" дасягае больш як 430 млн, колькасць карыстальнікаў амерыканскага Фэйсбуку — больш як 2 млрд, кітайскай qzоnе — больш як 750 млн чалавек. "Анлайн" становіцца татальным, "афлайн" — па-за межамі закону. І ў рэшце рэшт, які наш сучаснік не пагартае стужку ў сацыяльнай сетцы, не даведаецца пра апошнія навіны ад сваіх сяброў хоць бы раз на дзень? Сацсеткі квітнеюць, а кошт іх акцый на біржах расце. Калі б не 2014 год.


Узлёты і падзенні

Венчурны інвестар Фрэд Уілсан, які займаў 18 пазіцыю ў спецыялізаваным рэйтынгу —спісе Мідаса ў 2015-м, выказаў меркаванне, што ў 2014 годзе "завяршылася сацыяльная стадыя інтэрнэту". Тады адбылася адна важная рэч: па колькасці карыстальнікаў сацыяльныя сеткі амаль зраўняліся з праграмамі для абмену паведамленнямі — месенджарамі. Рост найбуйнейшых сацыяльных сетак запавольваецца. У сваю чаргу найбуйнейшыя месенджары павялічылі абароты, і ў 2014 годзе яны амаль зраўняліся на адзнацы ў 2 млрд карыстальнікаў. Гэта сур'ёзная падзея, якая азначае змену правілаў гульні ў сферы сацыяльнага ўзаемадзеяння карыстальнікаў інтэрнэту. Аналітыкі сыходзяцца ў меркаванні, што сацыяльнымі сеткамі яшчэ доўга будуць карыстацца. Аднак усё больш людзей аддаюць перавагу кантактам з сябрамі і сваякамі з дапамогай месенджараў кшталту Vіbеr, Tеlеgrаm, WhаtsАрр. У іх прасцей рэгістравацца: як правіла, рэгістрацыя ажыццяўляецца па нумары мабільнага. Важна і тое, што людзі ўсё больш сталі задумвацца аб праблемах з бяспекай і зборам даных, падазраючы сацыяльныя сеткі ў злоўжыванні.

Аўдыторыя японскага месенджара з беларускімі каранямі — Vіbеr, адной з вядучых мабільных праграм па ўсім свеце, працягвае актыўна расці. Яго выкарыстоўваюць больш за 800 мільёнаў унікальных карыстальнікаў у 193 краінах. Колькасць новых карыстальнікаў за першы квартал 2017 года вырасла на 10% у параўнанні з аналагічным перыядам 2016 года. У Беларусі аўдыторыя Vіbеr налічвае больш за 5,37 мільёна чалавек. Большая частка карыстальнікаў знаходзіцца ў Мінску, дзе ў Vіbеr заходзіць 59% праз насельніцтва. Другое і трэцяе месцы займаюць Віцебск і Магілёў: ??9% і 7% адпаведна.

У кампаніі разумеюць, што магнітам для новай аўдыторыі з'яўляецца пастаяннае ўвядзенне прадуманых інавацый у сваёй экасістэме.

"Мы актыўна развіваем Vіbеr: за апошнія паўгода было запушчана шмат цікавых функцый, сярод якіх можна вылучыць кароткія відэапаведамленні, сакрэтныя чаты, паведамленні, якія знікаюць аўдыястыкеры і дапаўненні для чатаў, дзякуючы якім лёгка знайсці, напрыклад, неабходны атэль або ролік на YоuTubе у некалькі клікаў. А калі знайшлі — абмеркаваць яго адразу ў чаце з сябрамі", — пракаментавала РR-дырэктар Vіbеr у Расіі і СНД Яна Ражкова. Таксама яна адзначыла, што нядаўна ў Vіbеr з'явілася магчымасць мяняць звязаны з акаўнтам нумар тэлефона без страты даных. Змена нумара ажыццяўляецца толькі на асноўнай прыладзе — смартфоне або планшэце з SІM-картай. Раней змена нумара мабільнага тэлефона прыводзіла да страты акаўнта Vіbеr і неабходнасці заводзіць новы.

Аналіз трэндаў дапамагае развіццю — доля Vіbеr расце па ўсім свеце. Тэмпы росту сэрвісу ў Расіі, Цэнтральнай і Усходняй Еўропе — у ліку самых высокіх. Расія па-ранейшаму з'яўляецца адным з пяці найбольш паспяховых для Vіbеr рынкаў з пункту гледжання ахопу аўдыторыі і акупнасці.

Сацсетка для вузкага кола кантактаў

У кампаніі Vіbеr, таксама адзначаюць, што сёння мы назіраем за развіццём новай парадыгмы: месенджары, па сутнасці, становяцца сацыяльнымі сеткамі для вузкага кола кантактаў. Яны вельмі абароненыя, што сувязь робіць бяспечнай. Акрамя таго, яны прадстаўляюць дадатковыя магчымасці для бізнесу: цяпер кампаніі могуць кантактаваць са сваёй аўдыторыяй у звыклым для іх дыялогавым фармаце з дапамогай такіх інструментаў, як паблік-акаўнты. Для мільёнаў карыстальнікаў ва ўсім свеце сэрвісы для абмену паведамленнямі сталі не толькі каналам камунікацыі, але і важнай крыніцай свежай інфармацыі. У Vіbеr чакаюць, што ўжо хутка многія брэнды, публічныя асобы і навінавыя агрэгатары прадэманструюць свае рашэнні на базе месенджараў, праз якія карыстальнікі будуць атрымліваць актуальны і цікавы ім кантэнт.

Пры гэтым, на думку прадстаўнікоў кампаніі, сацыяльныя сеткі застаюцца адным з найбольш важных каналаў камунікацыі. Аднак яны не заўсёды дазваляюць карыстальнікам і брэндам проста кантактаваць адзін з адным. У той жа час праграмы для абмену паведамленнямі прапануюць бізнесу такія магчымасці.

Менавіта таму можна меркаваць, што сэрвісы для абмену паведамленнямі ў будучыні могуць выконваць некаторыя функцыі сацыяльных сетак або актыўна выкарыстоўвацца нароўні з імі. Кажучы пра перспектывы развіцця рынку месенджараў, іх росту на сусветным рынку спрыяюць такія фактары, як развіццё мабільнага інтэрнэту, паскарэнне перадачы даных, наяўнасць смартфонаў у большай часткі насельніцтва, а таксама невысокі кошт сувязі. Сёння ў свеце такімі праграмамі карыстаюцца 2,5 млрд чалавек. Па прыкладных прагнозах у 2018 годзе да іх далучыцца яшчэ 1,1 млрд.

Галоўнае - своечасова адаптавацца

Нягледзячы на тое, што месенджары маюць шэраг пераваг для размоў, вялікую абароненасць для даных карыстальнікаў, яны не змогуць замяніць сацыяльныя сеткі. Мэта сацыяльных сетак — быць інструментам для знаёмстваў. Своеасаблівая віртуальная энцыклапедыя, якая дазволіць раскрыць унутраны свет чалавека, яго інтарэсы і схільнасці. Акрамя таго, сацсеткі адаптуюцца і становяцца месенджарамі. Прадстаўнікі Фэйсбуку апошнія гады прасоўваюць уласны Mеssеngеr. Карыстальнікі мабільных прылад могуць чытаць паведамленні ў сацыяльнай сетцы, толькі калі ў іх устаноўлены Mеssеngеr. Такім чынам, папулярнасць асноўнай праграмы ўпала, але папулярнасць месенджара вырасла. Пасля запуску такой праграмы карыстальнікі атрымалі магчымасць не марнаваць час на навіны і мець зручна зносіны праз мабільныя прылады ў межах сеткі. Сацыяльныя сеткі такім чынам утрымліваюць сваіх карыстальнікаў і прыцягваюць частку аўдыторыі з месенджараў.

Ілья КРЫЖЭВІЧ

Krуzhеvісh@zvіаzdа.bу

Выбар рэдакцыі

Эканоміка

Тонкае мастацтва дабрабыту. Складаем сямейны бюджэт разам са спецыялістам Нацбанка

Тонкае мастацтва дабрабыту. Складаем сямейны бюджэт разам са спецыялістам Нацбанка

2020 год паставіў усіх нас перад неабходнасцю дакладна планаваць свае выдаткі.

Калейдаскоп

Вясёлыя гісторыі чытачоў

Вясёлыя гісторыі чытачоў

Класiкаў трэба ведаць…, Быў бы араты, будзе й прыганяты, Па малiну…

Эканоміка

«Мы выказалi прапановы, i нас пачулi». Як дзяржаўныя прэферэнцыi дапамагаюць падтрымаць суб'ектаў гаспадарання

«Мы выказалi прапановы, i нас пачулi». Як дзяржаўныя прэферэнцыi дапамагаюць падтрымаць суб'ектаў гаспадарання

У бiзнес-колах Гродзеншчыны лiчаць, што меры па падтрымцы эканомiкi з'явiлiся своечасова.