Вы тут

Як правільна настаўніку кантактаваць з вучнямі ў інтэрнэце


Як правільна настаўніку кантактаваць з вучнямі ў інтэрнэце і выкарыстоўваць глабальную сетку для адукацыйных мэт? Якую інфармацыю карэктна публікаваць на сваёй старонцы ў сацыяльных сетках і ці можна лічыць асабістую старонку настаўніка «асабістай»? Гэтыя пытанні абмеркавалі ў Магілёўскім дзяржаўным універсітэце імя Аркадзя Куляшова, дзе прайшла адкрытая лекцыя для педагогаў рэгіёна.


Спікерам мерапрыемства, арганізаванага Міністэрствам адукацыі Беларусі і кампаніяй МТС, стала дацэнт, кандыдат псіхалагічных навук, пазаштатны супрацоўнік Фонду развіцця інтэрнэта Вікторыя Ізмагурава. Як адзначыла эксперт, сёння існуюць дзве асноўныя мадэлі паводзін педагога ў інтэрнэце. Адна з іх — адмова ад зносін з вучнямі, захаванне асабістай прасторы і свайго жыцця ад старонніх. З пункту гледжання выхавання і даверу такі шлях менш эфектыўны. Другая мадэль паводзін — далучэнне вучняў у «сябры» і актыўныя стасункі з імі. «Безумоўна, гэта патрабуе ад педагога высокага ўзроўню інфармацыйнай культуры, каб «быць у тэме» і ўплываць на працэс асобаснага станаўлення сваіх вучняў», — лічыць Вікторыя Ізмагурава.

«Інтэрнэт-прастора — натуральнае «асяроддзе пражывання» сучасных школьнікаў. Віртуальныя стасункі часам пераважаюць над рэальнымі. Неабходна ўлічваць, што школьнікі маюць доступ не толькі да акаўнтаў аднагодкаў, але і да старонак сваіх педагогаў у сацыяльных сетках. Падлеткі, праглядаючы інтэрнэт-профіль, вольна ці міжволі супастаўляюць вобраз настаўніка ў сеціве і ў рэальным жыцці. Таму вельмі важна, каб гэтыя вобразы супадалі. Падобныя мерапрыемствы дапамагаюць педагогам знайсці адказы на свае пытанні, выбудаваць правільны вектар паводзін у сацыяльных сетках і спрыяюць падтрыманню іх станоўчага іміджу ў інтэрнэт-прасторы», — пракаментаваў падзею дырэктар Галоўнага інфармацыйна-аналітычнага цэнтра Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь Павел ЛІС.

Паводле даных даследаванняў Лабараторыі Касперскага, каля 90 % дзяцей штодня заходзяць у інтэрнэт, пры гэтым кожны трэці праводзіць у сеціве ад 3 да 5 гадзін, кожны шосты — ад 5 да 8 гадзін. Таксама ўстаноўлена, што 90 % педагогаў выкарыстоўваюць сацыяльныя сеткі ў асабістых мэтах і 73 % працэнты дадаюць сваіх вучняў у «сябры».

Надзея НІКАЛАЕВА

Загаловак у газеце: «Інтэрнэт-лікбез» для педагогаў

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Што трэба ведаць тым, хто адпачывае каля вадаёмаў

Што трэба ведаць тым, хто адпачывае каля вадаёмаў

Нават пры наяўнасці на пляжы ратавальнай станцыі не варта грэбаваць элементарнымі правіламі бяспекі. 

Экалогія

У Беларусі пабудуюць 30 рэгіянальных смеццеперапрацоўчых заводаў

У Беларусі пабудуюць 30 рэгіянальных смеццеперапрацоўчых заводаў

Агульная плошча звалак у Беларусі займае каля 4 тысяч гектараў.