Больш за 150 удзельнікаў з усёй Беларусі сабраліся днямі на форум сеткі «зялёных школ» у Рэспубліканскім цэнтры экалогіі і краязнаўства, каб пабачыцца з аднадумцамі, падзяліцца цікавымі ідэямі і адзначыць найлепшых школьнікаў і педагогаў у галіне аховы прыроды.
Форум быў арганізаваны сумесна з Рэспубліканскім цэнтрам экалогіі і краязнаўства ў рамках праекта «Уцягванне грамадскасці ў экалагічны маніторынг і паляпшэнне кіравання аховай навакольнага асяроддзя на мясцовым узроўні» («Экаманіторынг»), які фінансуецца Еўрапейскім саюзам і рэалізуецца Праграмай развіцця ААН у Беларусі ў партнёрстве з Міністэрствам прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя.
Падчас мерапрыемства 40 устаноў адукацыі атрымалі дыпломы І, ІІ і ІІІ ступеняў аб прысуджэнні ім статусу «зялёная школа». Узнагароды атрымалі вучні і педагогі — пераможцы рэспубліканскага конкурсу экалагічных праектаў «Зялёная школа», які праходзіў у 2018/2019 навучальным годзе. Усяго на конкурс было прадстаўлена больш за 600 работ у розных намінацыях.
Экалагічны рух «Зялёныя школы» развіваецца ва ўсім свеце, у тым ліку і ў Беларусі. Распрацаваць і ўкараніць аднайменны адукацыйны праект у нашай краіне стала магчымым дзякуючы сумесным намаганням Еўрапейскага саюза, ПРААН, Мінпрыроды і Міністэрства адукацыі.
Атрымаць статус «зялёнай школы» можа кожная ўстанова адукацыі, школьнае лясніцтва, цэнтр пазашкольнай работы, экалагічны цэнтр для дзяцей і юнацтва. Галоўная ўмова — выканаць комплекс заданняў па такіх кірунках, як біяразнастайнасць, энерга- і водазберажэнне, абыходжанне з адходамі, інфармацыйна-экалагічныя мерапрыемствы, а з бягучага года — і якасць атмасфернага паветра.
— Мы доўга ішлі да таго, каб уручыць сёння першыя дыпломы «зялёных школ», — сказала падчас форуму кіраўнік праекта «Экаманіторынг» Вольга Чаброўская. — Дапамагаць развіваць гэту сетку — адно з мерапрыемстваў нашага міжнароднага праекта. Але самая вялікая работа ў гэтым кірунку вядзецца Рэспубліканскім цэнтрам экалогіі і краязнаўства (РЦЭіК), які з'яўляецца галоўным рэсурсным цэнтрам па праграме «Зялёныя школы».
Дырэктар Цэнтра Алена Ануфровіч адзначыла, што дыплом «зялёнай школы» — гэта заслуга не асобных педагогаў, а ўсяго калектыву, каманды ўстановы, якая разумее важнасць устойлівага развіцця і ідзе ў гэтым працэсе паперадзе іншых.
Падчас форуму адбылося таксама адкрыццё навукова-эксперыментальных лабараторый па маніторынгу атмасфернага паветра і вывучэнні экалагічных тэхналогій, створаных на базе РЦЭіК у рамках праекта «Экаманіторынг». Працавалі секцыі і навукова-практычныя пляцоўкі для педагагічных работнікаў, прайшлі лабараторныя практыкумы для навучэнцаў.
Настасся АЛЯКСЕЕВА
Фота ПРААН
Што змяняецца для аматараў сродкаў персанальнай мабільнасці?
Пенсіі працоўным — без абмежаванняў, дадатковая падтрымка — сем’ям.
Традыцыя Дня Кастрычніцкай рэвалюцыі.