Вы тут

Асноўныя моманты ўказа аб аўтамабільных перавозках пасажыраў узгоднены


Асноўныя моманты ўказа аб аўтамабільных перавозках пасажыраў узгодненыя. Пра гэта па выніках нарады на гэтую тэму ў Прэзідэнта Беларусі Аляксандра Лукашэнкі заявіў журналістам віцэ-прэм’ер Анатоль Сівак, перадае БелТА.


Фота: БелТА

«Асноўныя моманты ўказа ўзгодненыя. Ёсць даручэнне Прэзідэнта яшчэ раз узважыць, сабрацца на ўзроўні ўрада з усімі датычнымі дзяржорганамі. І тыя моманты, якія абмяркоўваліся ў Прэзідэнта, яшчэ раз прааналізаваць і ўнесці кіраўніку дзяржавы (канчатковы праект указа. — Заўвага БелТА) на подпіс», — сказаў віцэ-прэм’ер.

Паводле яго слоў, у першым квартале наступнага года на ўрадавым узроўні неабходна будзе дапрацаваць асобныя нормы — правесці неабходныя працэдуры і прыняць пастановы ў развіццё прэзідэнцкага ўказа. «Далей даць яшчэ час, і з другога паўгоддзя наступнага года ўказ павінен зарабіць», — заявіў Анатоль Сівак.

Прэзідэнт на нарадзе падкрэсліў, што гэта важнейшы дакумент, а таму ён тым больш павінен быць вычарпальным. Варта ўсталяваць парадак, вызначыць правілы і сістэму працы, а за выяўленыя парушэнні жорстка караць.

На нарадзе таксама абмяркоўвалася тэма скаргаў і зваротаў, якія паступаюць ад насельніцтва з нагоды пасажырскіх перавозак. Кіраўнік дзяржавы даручыў губернатарам знайсці адказы на ўсе гэтыя пытанні. Даручана прааналізаваць сістэму работы аўтапасажырскіх перавозак на месцах ад вёскі да ўзроўню раёна і вобласці. Пры неабходнасці варта выпрацаваць новыя схемы, магчыма, дзесьці дадаць колькасць транспарту на маршрутах.

Анатоль Сівак асабліва адзначыў, што няма ніякага антаганізму паміж дзяржаўнымі і прыватнымі перавозчыкамі, як гэта часам спрабуюць паднесці. Ад нядобрасумленных гульцоў на рынку ў роўнай ступені пакутуюць і прыватнікі, якія працуюць па ўсталяваных правілах. «Важна, каб гэтыя змены прынеслі плюс для насельніцтва. У выніку рэалізацыі ўказа дадасца больш маршрутаў у сегменце рэгулярных перавозак. На конкурс будуць выстаўляцца дадатковыя маршруты. Бачым неабходнасць унесці карэктывы ў працу таксі. Гэта нерэгулярная перавозка. Там таксама існуе маса праблем», — сказаў віцэ-прэм’ер. У частцы паслуг таксі ён прывёў у прыклад сітуацыю з ДТЗ, калі часам складана адназначна прызнаць, што гэта была менавіта такая паслуга.

Указам плануецца стварыць рэестр аўтамабільных перавозак пасажыраў у нерэгулярных зносінах (у дачыненні да ж рэгулярных перавозчыкаў як прымянялася працэдура ліцэнзавання, так яна і захоўваецца). У яго плануюць уключаць звесткі аб перавозчыках, кіроўцах, дыспетчарах і транспартных сродках.

У цяперашні час, напрыклад, маюць месца факты, калі нерэгулярныя перавозчыкі фармальна пад выглядам абслугоўвання вяселляў або карпаратываў выходзяць на рэгулярныя рэйсы. А хтосьці наогул спрабуе працаваць цалкам нелегальна. З прыняццем указа пакаранне за такія парушэнні стане яшчэ больш жорсткім. «У гэтым выпадку мы вас выключаем з рэестра. А калі яны не ў рэестры, то гэтым самым іх дзейнасць прызнаецца незаконнай. І тады варта норма заканадаўства аб канфіскацыі прылады здзяйснення злачынства. Сёння транспартная інспекцыя арыштоўвае транспартны сродак, і пачынаецца з перавозчыкам працяглы судовы працэс. А там ужо працуе норма-фактычна паводле заканадаўства (без суда. — Заўвага БелТА) адбіраецца транспартны сродак. Гэта прымушае выконваць заканадаўства», — распавёў віцэ-прэм’ер.

З іншага боку, уключэнне ў рэестр транспартных сродкаў дазволіць, напрыклад, адсачыць выпадкі, калі транспартная кампанія пры выяўленні нейкіх парушэнняў можа проста перарэгістравацца і працягваць працу з парушэннем заканадаўства пад іншай шыльдай.

А калі праз тую ці іншую кампанію з дапамогай інтэрнэт-дадаткаў заказваецца паслуга таксі, то да сістэмы можа быць падлучаны толькі перавозчык, які ёсць у рэестры. Акрамя таго, з’явіцца патрабаванне для падобных сэрвісаў у абавязковым парадку стварыць юрыдычную асобу на тэрыторыі Беларусі.

«Ішлі зносіны з асноўнымі гульцамі. Ёсць разуменне. Калі казаць, дапусцім, пра „Яндэкс таксі“, то тут, я думаю, не павінна быць у нас праблем. Таму што такія ж нормы сёння і ў расійскім заканадаўстве», — сказаў Анатоль Сівак, адказваючы на ўдакладняючае пытанне, наколькі такія падыходы прапрацаваны з удзельнікамі рынку.

Раней на нарадзе Анатоль Сівак распавёў, што ў большасці выпадкаў працу ў нерэгулярных зносінах (асноўная доля — таксі) арганізуюць замежныя суб’екты, так званыя дыспетчары. Іх інфармацыйныя сістэмы і рэсурсы часцяком знаходзяцца за межамі Беларусі. Абмежаванняў для дзейнасці нерэзідэнтаў у якасці арганізатараў перавозак (дыспетчараў) у цяперашні час не ўстаноўлена, таксама не патрабуецца атрыманне якіх-небудзь дазволаў. У выніку гэтыя замежныя суб’екты зацікаўлены толькі ў атрыманні даходаў, нягледзячы на законнасць выканання такіх перавозак.

«Інфармацыя аб выкананых замовах і звесткі аб заказчыках перавозак захоўваюцца на серверах, якія знаходзяцца за межамі Беларусі, што наўпрост уплывае на забеспячэнне нацыянальнай бяспекі», — адзначыў віцэ-прэм’ер.

У сувязі з гэтым яшчэ адной нормай указа стане патрабаванне для інтэрнэт-агрэгатараў размясціць свае інфармацыйныя сістэмы на тэрыторыі Беларусі. «Ніякіх польскіх, нямецкіх, галандскіх фірмаў. Гэта няўхільныя патрабаванні дзяржавы як гаранта забеспячэння бяспекі, абароны персанальных дадзеных, спынення супрацьпраўных дзеянняў», — запатрабаваў на нарадзе Аляксандр Лукашэнка.

Чакаецца, што будзе таксама прадугледжаны абавязак для суб’ектаў прадастаўляць дзяржаўным органам доступ да інфармацыі аб выкананых замовах.

У мэтах павышэння ўзроўню бяспекі для перавозчыкаў плануецца ўстанавіць абавязак відэафіксацыі выканання перавозак пасажыраў.

Праектам указа прадугледжаны механізмы прыпынення знаходжання і выключэння з рэестра для нядобрасумленных перавозчыкаў.

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Пар­ты­зан­скі след у Бе­ла­рус­кай на­сту­паль­най апе­ра­цыі «Баг­ра­ці­ён»

Пар­ты­зан­скі след у Бе­ла­рус­кай на­сту­паль­най апе­ра­цыі «Баг­ра­ці­ён»

Ба­я­вое ўза­е­ма­дзе­ян­не най­вы­шэй­ша­га ўзроў­ню.

Грамадства

Якой павінна быць ежа для дзяцей: смачнай ці карыснай?

Якой павінна быць ежа для дзяцей: смачнай ці карыснай?

«Дзесяцігоддзі школьнае харчаванне нашых дзяцей будавалася на аснове зборніка рэцэптур».

Энергетыка

Беларусь у лідарах па энергаэфектыўнасці

Беларусь у лідарах па энергаэфектыўнасці

А сярод краін ЕАЭС — на першым месцы.