26 кастрычніка, панядзелак

Вы тут

Беларуская каманда змагаецца за прызавое месца на юбілейным «Дакары»


У некаторых яшчэ толькі заканчваецца зімовая паслясвяточная хандра, але ёсць і тыя, хто ўжо аб'ездзіў практычна ўвесь Паўднёваамерыканскі кантынент па самых цяжкапраходных маршрутах трох краін. Каманда «МАЗ-СПОРТаўта» з 6 па 20 студзеня ўдзельнічае ў 40-м ралі-марафоне «Дакар-2018» у Перу, Балівіі і Аргенціне. Гонка набліжаецца да завяршэння і ўвесь гэты час здзіўляла гледачоў і ўдзельнікаў сваёй складанасцю і непрадказальнасцю. Пілоты беларускай каманды са сваімі экіпажамі вядуць жорсткае змаганне за трэцяе месца ў агульным заліку.


Натуральны адбор

У заліку грузавікоў адбываецца барацьба за выжыванне. У самым пачатку ў Ліме стартавалі 42 машыны, а ўжо на пятым спецучастку выйшлі толькі 20 аўтамабіляў. З-за розных перашкод больш за палову ўдзельнікаў сышло з дыстанцыі, многія з іх зарабілі штрафны час. «Прагназаваць тут нічога немагчыма», — пра гэта неаднаразова казаў пілот каманды «МАЗ-СПОРТаўта» экіпажа № 512 Сяргей Вязовіч. Самы складаны, на думку гоншчыкаў, пяты этап ралі-марафону «Дакар» у заліку грузавікоў завяршыўся перамогай Эдуарда Мікалаева з каманды «КАМАЗ-майстар». Другое месца заняў пілот каманды «МАЗ-СПОРТаўта» Сяргей Вязовіч, адстаўшы ад лідара дня ўсяго на шэсць хвілін. На пятым этапе гоншчыкам трэба было праехаць амаль 1000 км. Менавіта гэтая частка гонкі стала фатальнай для двух фаварытаў: Себасцьяна Лёба з каманды Реugеоt і леташняга пераможцы ў катэгорыі квадрацыклаў Сяргея Каракіна. І гэты ж этап ледзьве не змяніў расстаноўку сіл у катэгорыі грузавікоў.

Далей экіпаж беларускай каманды Сяргея Вязовіча змог захаваць трэцяе месца ў заліку грузавікоў пасля шостага этапу ралі. Кожны дзень арганізатары робяць сюрпрызы, і чарговы спецучастак не быў выключэннем. Грузавік Сяргея Вязовіча апошнія 20 кіламетраў аж да фінішу ішоў у поўнай цемры. Як вынік, фінішавалі пятыя. На сёмым этапе найлепшы беларускі экіпаж на сваім МАЗе фінішаваў шостым, а экіпаж Аляксандра Васілеўскага трапіў у прамоіны і выбіраўся з іх з дапамогай Сяргея Вішнеўскага. У выніковым заліку грузавік Вязовіча па-ранейшаму ўтрымліваў трэцяе месца. Але ўжо ў ходзе восьмага этапу ралі-рэйду яго адсунулі на чацвёртую пазіцыю ў агульным заліку. Два іншыя экіпажы «МАЗ-СПОРТаўта» — Аляксандра Васілеўскага і Сяргея Вішнеўскага — займаюць 15-ы і 17-ы радкі генеральнай класіфікацыі.

Страсці па Балівіі і прагнозы

Каманды ўспаміналі не самымі добрымі словамі надвор'е ў Балівіі — ліўневыя дажджы, размытыя дарогі, цяжкія пераправы цераз рэкі. У цэлым балівійскія этапы па рэльефе не ўяўляюць складанасцяў для іх фарсіравання, але з-за клімату тэхніка паводзіла сябе непрадказальна. У панядзелак каманды сэрвіснай падтрымкі працавалі без перадышкі, падрыхтоўваючы баявыя машыны да наступнага спецучастка. У мінулым — двухдзённы марафонскі этап, дзе экіпажы знаходзіліся без тэхнічнай падтрымкі. Для каманды «МАЗ-СПОРТаўта» марафонскі этап склаўся не самым лепшым чынам. Першы марафонскі дзень прайшоў нядрэнна — экіпаж Сяргея Вязовіча без праблем пераадолеў спецучастак, яму нават удалося павялічыць адрыў ад Дзмітрыя Сотнікава і Айрата Мардзеева. Таксама беларусы літаральна дзве хвіліны прайгралі «ЛіАЗу». Але другі марафонскі дзень усё змяніў: на старце спецучастка Вязовіч трохі памыляецца і трапляе ў саланчакі, адкуль самастойна выбрацца ўжо не можа. Дзякуючы дапамозе экіпажа «КАМАЗ-майстар» Антона Шыбалава беларусы працягнулі «Дакар».

«Калі б не ён, мы чакалі б нашых хлопцаў вельмі доўга, улічваючы іх месца ў стартавым лісце на дзень. Мы вядзём барацьбу з іншымі экіпажамі «КАМАЗ-майстар», але ўчынак экіпажа Шыбалава быў вельмі высакародны, ён нас не пакінуў у бядзе», — адзначыў Сяргей Вязовіч.

Другая частка заключнага спецучастка прайшла амаль гладка, але прыкладна за дзевяць кіламетраў да фінішу ў грузавіка № 512 выбухае левае пярэдняе кола. Але і гэта яшчэ не ўсё. Гоншчыкаў абвінавацілі ў пашкоджанні чужой машыны Tоуоtа і пакаралі на 20 хвілін, якія вельмі важныя ў барацьбе за трэцяе месца. Таксама ў выглядзе «бонусу» выпісалі 300 еўра штрафу.

«Вельмі крыўдна. Тыя, хто ўважліва сочыць за табліцай вынікаў, заўважылі штраф у 20 хвілін, які мы зараз спрабуем аспрэчыць. Гэта наступствы 9 студзеня, калі быў інцыдэнт у дзюнах. Прадастаўленае відэа ан-борд ёсць у арганізатараў, і работа па спрэчцы вядзецца», — расказаў Сяргей Вязовіч.

Наперадзе пяць этапаў, але сапраўдная барацьба, хутчэй за ўсё, разгорнецца на трох з іх. Складана прагназаваць ва ўмовах «Дакару», але спецучастак «Фіямбола» можа стаць сапраўды хвалюючым, бо там ўдзельнікаў зноў чакаюць пяскі! А спецучастак працягласцю 522 кіламетры адназначна ўнясе свае карэктывы.

Ілья КРЫЖЭВІЧ

krуzhеvісh@zvіаzdа.bу

Загаловак у газеце: Гарачая гонка

Выбар рэдакцыі

Культура

Прывіды беларускіх муроў. Балі ў разбураным замку

Прывіды беларускіх муроў. Балі ў разбураным замку

Бона Сфорца не была ў Белым Ковелі, але танцуе там у выглядзе прывіду.

Грамадства

Жыццёвы шлях Якава Крэйзера. Першы камдзiў, якi атрымаў Зорку Героя, заслужыў яе, абараняючы Барысаў

Жыццёвы шлях Якава Крэйзера. Першы камдзiў, якi атрымаў Зорку Героя, заслужыў яе, абараняючы Барысаў

У пачатковы перыяд Вялiкай Айчыннай вайны зацятыя баi разгарнулiся пры абароне Барысава — старадаўняга беларускага горада на Бярэзiне.