Вы тут

Актуальнае і сентыментальнае ў новым галівудскім мюзікле


На рэальных падзеях, рэальным кантэксце часу і рэальнай асобе, якая ў XІX стагоддзі ў Нью-Ёрку стварыла «Найвялікшае шоу на Зямлі», Галівуд заснаваў чарговую шыкоўную казку. Аўтары, у прыватнасці рэжысёр Майкл Грэйсі, выкарысталі патэнцыял персанажа, што дарыў нью-ёркскай публіцы неверагодныя відовішчы, адаптавалі яго біяграфію для масавай аўдыторыі, запрасілі на галоўную ролю Х'ю Джэкмана, якому так пасуюць канцэртныя ўборы, — і атрымалі матывавальны, эмацыянальны, феерычны мюзікл «Найвялікшы шоумен». Падчас прагляду — з гэтымі танцамі, узрушальнымі песнямі і сентыментальнымі прамовамі — усмешка наўрад ці знікне з вашага твару.


Фільм распавядае пра Фінеаса Тэйлара Барнума, які ў XІX стагоддзі заснаваў тэатр, куды запрасіў незвычайных выступоўцаў — ліліпута, барадатую жанчыну, велікана, індыянку (ад «індзеец»), хлопца з сабачым тварам, чарнаскурага акрабата ды іншых незвычайных людзей. Ён уключыў іх у сваё шоу, і яно займела каласальны поспех, Фінеаса Тэйлара Барнума назвалі таленавітым прадпрымальнікам, публіка была ў захапленні.

Стваральнікі карціны «Найвялікшы шоумен» не вельмі імкнуліся да адпавядання рэальнасці, таму ў фільме поспеху Барнума папярэднічаюць гады нястачы і нягод. Тут ён з самага дзяцінства быў летуценнікам з няпоўнай беднай сям'і, хадзіў у дзіравым абутку, валацужнічаў пасля смерці бацькі. Увесь гэты час галоўны герой быў не без адказу закаханы ў багатую дзяўчыну. Ён расказваў ёй пра свае мары і паабяцаў прыгожае жыццё, а ўжо дарослым прапанаваў руку і сэрца, і тая пайшла за ім.

Апроч уласна гісторыі поспеху «Найвялікшы шоумен» закранае тэму сацыяльнай няроўнасці і велікасвецкага снабізму. Прорва паміж Барнумам і багатай публікай, да прызнання якой ён так імкнуўся, не паменшылася праз багацце і шыкоўны дом: яго называлі жулікам, тэатр лічылі нізкім мастацтвам альбо ўвогуле не мастацтвам, а шоу нягледзячы на папулярнасць лічылася падробкай. У пэўны момант галоўны герой пайшоў за фальшывым ідэалам і ў пагоні за прызнаннем высокіх слаёў грамадства страціў усё (але, канешне, не ў якасці фіналу фільма).

Шлях да высокай мары, сацыяльнае становішча як падробленая мэта — нават гэта яшчэ не мяжа. У фільм пра падзеі XІX стагоддзя ўмясцілі такую актуальную сёння тэму талерантнасці, паліткарэктнасці і раўнапраўя. «У найвялікшым шоумене» на акцёраў тэатра, альбо ўжо цырка, Барнума глядзяць як на дзівосы — са здзіўленнем, пагардай і часам нават з нянавісцю. Але яны імкнуцца да свабоды, пазбаўлення ад страхаў і адзіноты, да ўсведамлення сваёй сілы — і гэтага заслугоўваюць.

Усё гэта вельмі важна і кранальна — гарантаваная і неабвержная сацыяльная роўнасць усіх членаў грамадства; каханне, што праходзіць праз гады і выпрабаванні; нарэшце, вялікія мары і іх рэалізацыя. Абгорнуты гэтыя паняцці ў яркую і сентыментальную карціну з пераплеценых паміж сабой галівудскіх шаблонаў. Шыкоўныя харэаграфія і песні на кожным кроку, любімая гледачамі вера ў дабро і хэпі-энд, жыццесцвярджальнасць: фільм не раскажа пра нешта новае (а пра Барнума ўвогуле падмане), але нагадае пра ўсмешкі, высокія памкненні і мір ва ўсім свеце.

Гэтым можна натхніцца, можна ўспомніць пра ўласныя мары, можна рашыцца рызыкнуць. Так, Галівуд зноў здолеў стварыць фільм неверагодна відовішчны, бязмежна сентыментальны і які нядрэнна матывуе. Толькі рэальны Барнум быў жанаты два разы і нарадзіўся ён ў забяспечанай сям'і. «Найвялікшы шоумен», які расказвае пра шоу-фальшыўку і па ўсякаму выкарыстоўвае гэта ў тэме ўспрымання мастацтва і сацыяльнай няроўнасці, на жаль, сам аказваецца сапраўднай фальшыўкай.

Ірэна КАЦЯЛОВІЧ

katsyalovich@zviazda.by

Выбар рэдакцыі

Моладзь

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

На гэтым тыдні Цяльцы будуць проста незаменныя ўсюды, дзе іх ведаюць.

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.