Вы тут

«Вядзецца работа, каб нашы выпускнікі прыходзілі ў эканоміку краіны»


Міністэрства адукацыі сумесна з камітэтам па адукацыі Мінгарвыканкама і галоўнымі ўпраўленнямі па адукацыі абласцей вядзе мэтанакіраваную работу, каб выпускнікі нашых устаноў адукацыі прыходзілі ў эканоміку краіны. Аб гэтым заявіў міністр адукацыі Андрэй Іванец на Мінскім гарадскім форуме педагагічных работнікаў «Сталічная адукацыя: кропкі росту і стратэгіі развіцця», перадае БелТА.


«Сёння мы гаворым, што сістэма адукацыі — гэта падрыхтоўка кадраў для ўсёй краіны. У сувязі з гэтым Міністэрства адукацыі сумесна з камітэтам па адукацыі Мінгарвыканкама і галоўнымі ўпраўленнямі па адукацыі абласцей вядзе мэтанакіраваную работу, каб выпускнікі нашых устаноў адукацыі прыходзілі ў эканоміку краіны. Паколькі аснова нашай моцнай эканомікі — гэта моцныя рэгіёны. У сувязі з гэтым Мінск займае асаблівае месца. Таму што гэта сталіца, гэта адзін з самых вялікіх кантынгентаў, якія вучацца і на ўзроўні ўстаноў дашкольнай адукацыі, і агульнай сярэдняй адукацыі, ну, і, вядома, гэта Мека студэнтаў», — сказаў Андрэй Іванец.

Старшыня Мінгарвыканкама Уладзімір Кухараў у сваю чаргу адзначыў, што сфера адукацыі Мінска заўсёды паказвае высокія вынікі. «Шмат навучэнцаў нашых школ у гэтым годзе паспяхова завяршылі навучанне, многія атрымалі залатыя і сярэбраныя медалі. Вельмі важна, што пераважная большасць юнакоў і дзяўчат паступілі ў тыя навучальныя ўстановы, якія для сябе выбралі. У іх наперадзе вялікі шлях, і хацелася б, каб яны прайшлі яго дастойна. Што датычыцца педагагічнай грамадскасці, то школы ў Мінску працуюць творча па самых розных напрамках, шмат настаўнікаў з’яўляюцца наватарамі. Хочацца, каб усё лепшае максімальна ўкаранялася ў нашых школах. Сёння як ніколі актуальны пытанні выхаваўчай работы, патрыятычнага выхавання ў школах. Кожнае дзіця павінна расці патрыётам, і школа шмат павінна для гэтага зрабіць», — падкрэсліў ён.

Гаворачы аб інклюзіўнай адукацыі, Андрэй Іванец канстатаваў, што ў краіне на гэты момант пражываюць 173 тыс. дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця. «На жаль, кожны год гэта лічба ўзрастае ў сярэднім на 12 тыс. чалавек. Гэта нашы дзеці. І сёння мы ствараем усе неабходныя ўмовы не толькі для аказання ім ранняй карэкцыйна-развіваючай дапамогі, але і для атрымання імі адукацыі. Дык вось ахоп ранняй дапамогай і адукацыяй такіх дзяцей складае 99,9 працэнта па краіне. Гэта вельмі высокі ахоп. Безбар’ерным асяроддзем нашы ўстановы адукацыі ахоплены прыкладна ў 60-65 працэнтах выпадкаў. Акрамя таго, новай рэдакцыяй Кодэкса аб адукацыі, якая ўступае з 1 верасня, вызначана інклюзіўная адукацыя, якая прадугледжвае асобную работу па стварэнні ўсіх неабходных умоў не толькі для падтрымкі дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і іх навучання, але і для атрымання імі прафесіі з наступнай сацыялізацыяй. У сувязі з гэтым Міністэрствам адукацыі сумесна з Міністэрствам аховы здароўя і Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны цяпер распрацавана і прынята сумесная дарожная карта суправаджэння дзяцей з АПФР ад нараджэння да сталасці», — адзначыў міністр.

У Мінску прайшоў гарадскі форум педагагічных работнікаў «Сталічная адукацыя: кропкі росту і стратэгіі развіцця». Яго мэтай стаў аналіз работы сталічнай сістэмы адукацыі за мінулы навучальны год, вызначэнне прыярытэтных напрамкаў удасканалення адукацыйнага працэсу ва ўстановах адукацыі, пастаноўка задач на новы навучальны год.

Фота: БелТА

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Якой павінна быць ежа для дзяцей: смачнай ці карыснай?

Якой павінна быць ежа для дзяцей: смачнай ці карыснай?

«Дзесяцігоддзі школьнае харчаванне нашых дзяцей будавалася на аснове зборніка рэцэптур».

Энергетыка

Беларусь у лідарах па энергаэфектыўнасці

Беларусь у лідарах па энергаэфектыўнасці

А сярод краін ЕАЭС — на першым месцы.