Вы тут

«Нам усё па сілах, калі моцна захочам». Пархомчык аб імпартазамяшчэнні і праектах з Расіяй


Праекты ў галіне імпартазамяшчэння і прамысловай кааперацыі паміж Беларуссю і Расіяй набіраюць сваю сілу. Аб гэтым на палях пасяджэння Вышэйшага дзяржсавета Саюзнай дзяржавы расказаў журналістам віцэ-прэм’ер Беларусі Пётр Пархомчык, перадае БелТА.


Адказваючы на пытанне аб сумеснай рабоце ў галіне імпартазамяшчэння, віцэ-прэм’ер сказаў: «Вельмі шмат зроблена. Усе тыя праграмы, якія ўзгоднены з Расійскай Федэрацыяй, цяпер набіраюць сваю моц і развіццё».

Паводле слоў Пятра Пархомчыка, паступова расце колькасць падпісаных з расійскім бокам інвестыцыйных дагавораў. І гэтыя сродкі ідуць не толькі ў развіццё эканомікі Беларусі, але і накіраваны на тое, каб вырашыць шэраг пытанняў, якія ёсць у Расійскай Федэрацыі, пераадолець часовыя цяжкасці, якія ўзніклі на фоне ўвядзення санкцый і догляду заходніх партнёраў. І патэнцыял двухбаковага супрацоўніцтва ў гэтым напрамку далёка не вычарпаны. «Трэба знаходзіць новыя вялікія стратэгічныя праекты», — сказаў віцэ-прэм’ер.

Ён прывёў у якасці прыкладу праект паміж кампаніямі «Магілёўхімвалакно» і «Татнафта». Не так даўно стала вядома аб іх планах стварыць у Беларусі сумеснае прадпрыемства па вытворчасці поліэфірнай прадукцыі. Праект ацэньваўся ў чвэрць мільёна долараў ЗША.

Гаворачы аб іншых перспектыўных сферах, Пётр Пархомчык у першую чаргу вылучыў машынабудаванне, таму што Беларусь захавала свой прамысловы патэнцыял і цяпер можа закрыць патрэбнасці Расіі ў цэлым шэрагу камплектуючых. «Мы ставім перад сабой задачу максімальнай лакалізацыі кампанентаў. Вырабляць у той колькасці, якая неабходна для эканомікі Беларусі і для эканомікі Расіі», — сказаў ён.

Яшчэ адзін прыклад перспектыўнага сумеснага праекта — гэта планы па арганізацыі вытворчасці ў Беларусі лёгкага 12-мясцовага самалёта. У краіне ўжо ёсць добрыя кампетэнцыі ў галіне рамонту шырокай лінейкі авіяцыйнай тэхнікі, але гэты праект — гэта выхад на зусім іншы ўзровень. «Гэта значыць, мы ўжо набываем пэўныя навыкі праектавання, распрацоўкі гэтага самалёта», — растлумачыў Пётр Пархомчык.

У гэтым жа плане разглядаецца і планы па арганізацыі вытворчасці ў Беларусі хуткасных рэдуктараў для легкавога электратранспарту. Гэтае пытанне, дарэчы, нядаўна ўзнімалася падчас прыезду Прэзідэнта Беларусі на аўтазавод «БЕЛДЖЫ». «Ні Расія, ні Беларусь не вырабляюць такія рэдуктары. Гэта высакаякасныя шасцярні, алюмініевыя карпусы. Гэтыя магутнасці трэба ствараць. Не толькі для прамысловасці па вытворчасці легкавых аўтамабіляў у Беларусі, але і для Расійскай Федэрацыі», — сказаў віцэ-прэм’ер.

«Нам усё па сілах, калі мы моцна захочам. Таму гэты рух пачынаецца ўжо. І яшчэ вельмі шмат тэм, якія сёння ўскрываюцца, якія неабходна вырашаць. Вельмі важна далей прадаўжаць працаваць і знаходзіць патрэбныя праекты ў рамках нашай Саюзнай дзяржавы», — рэзюмаваў Пётр Пархомчык.

Прэв'ю: БелТА

Выбар рэдакцыі

Культура

Стасся Корсак: «Заставайцеся індывідуальнымі»

Стасся Корсак: «Заставайцеся індывідуальнымі»

Юная артыстка, якая арганічна падае сябе ў розных вобразах і жанрах. 

Жыллё

Па якіх крытэрыях дамы ўваходзяць у праграму па капрамонце?

Па якіх крытэрыях дамы ўваходзяць у праграму па капрамонце?

Пра ўсе тонкасці правядзення капітальнага рамонту расказалі спецыялісты.