Вы тут

Мінчанка Лізавета Канстанцінава малюе пялёсткамі і травінкамі


Кветкавыя кампазіцыі, пейзажы, цудоўныя кісейныя паненкі ў вытанчаных сукенках. Гледзячы на карціны мінчанкі Лізаветы Канстанцінавай, не адразу і здагадаешся, што «намаляваны» яны не маслам, гуашшу ці акварэллю, а пялёсткамі, лісточкамі, травінкамі.


На працягу многіх гадоў Лізавета Ільінічна выкладала ў СШ № 73 г. Мінска чарчэнне, маляванне і сусветную мастацкую культуру. А яшчэ пасля ўрокаў вяла гурткі па інтарэсах, на якіх вучыла хлапчукоў і дзяўчынак тварыць прыгажосць з самага рознага матэрыялу.

— Аднойчы калега, выкладчык біялогіі, прапанавала мне сушыць расліны з прышкольнага ўчастку і выкарыстоўваць іх для фларыстычных кампазіцый, — успамінае мая суразмоўніца. — Я падтрымала яе. Чаго толькі мы не назапасілі! І дзецям спадабалася: на мае заняткі прыходзілі нават з іншых школ. Уся сцяна на адным паверсе была ўпрыгожана фларыстычнымі работамі вучняў.

З таго часу прайшло ўжо шмат гадоў. Але і сёння, на пенсіі, Лізавета Ільінічна не пакінула сваё хобі. Матэрыял для ўвасаблення задум збірае падчас прагулак у парках і скверах, атрымлівае ў падарунак ад знаёмых і сяброў.

— У сваіх карцінах ужываю часам нават абломкі раслін, — дзеліцца сакрэтамі творчай кухні Лізавета Канстанцінава. — Але ў асноўным імкнуся мець справу з цэлымі лісточкамі і пялёсткамі. Мне падабаецца іх структура. Не разразаю, ніколі не фарбую іх. Навошта? Часам расліны самі мяняюць колер пасля таго, як высыхаюць. І я лічуся з іх метамарфозамі. Прырода — найлепшы мастак, самы непераўзыдзены творца.

Вядома, Лізавеце Ільінічне дапамагае адукацыя, пачуццё колеру, густ. Часам яна раскладвае прыродны матэрыял і адразу ўяўляе вытанчаных паненак з тонкімі станамі ў раскошных бальных сукенках. Вось гэты пялёстак — цудоўны капялюш, вось гэты — парасон, а гэтыя пойдуць на карункі. Выявы прыгажунь ва ўборах XIX стагоддзя – увасабленне вечнай жаноцкасці – вельмі натхняюць мастака-фларыста.

— Складаней за ўсё выканаць пейзаж, — прызнаецца Лізавета Канстанцінава. — Па-першае, каб ён атрымаўся рэалістычным, трэба выконваць законы кампазіцыі, выбудоўваць далягляд. Па-другое, трэба падабраць шмат блізкіх адценняў, каб дамагчыся гарманічных колеравых пераходаў. Фларыстычныя карціны нельга перарабіць. Калі нешта няўдала прыклеіш — работа сапсавана. Таму спачатку раскладваю, мяркую, як усё будзе выглядаць, а потым ужо замацоўваю.

За любімым заняткам майстар не сочыць за часам — карціны выконваюцца літаральна на адным подыху. Час для творчасці — час для рэлаксацыі. Па словах маёй суразмоўніцы, ствараючы свае карціны, яна літаральна «лечыцца», пазбаўляючыся ад усяго эмацыянальнага негатыву.

Работы Лізаветы Канстанцінавай выклікаюць эмацыянальны водгук не толькі ў нас, але і за мяжой. Майстар брала ўдзел у выстаўках дэкаратыўнага мастацтва ў ЗША і, паводле яе слоў, двойчы займала прызавыя месцы ў намінацыі «Дэкаратыўна-прыкладное мастацтва», пра яе нават пісалі ў мясцовай прэсе.

У свой час Лізавета Канстанцінава чым толькі не захаплялася: шыла, вышывала, вязала, займалася бісерапляценнем, стварала ўпрыгожванні. Часта эксклюзіўныя рэчы дарыла дарагім і блізкім людзям з нагоды розных свят і ўрачыстасцяў. Не дзіўна, што многія свае фларыстычныя карціны яна таксама раздарыла. Тыя, што засталіся дома, Лізавета Ільінічна лічыць патрэбным час ад часу «выводзіць» у свет. Каб людзі, гледзячы на яе работы, вучыліся заўважаць прыгажосць у навакольным свеце, любаваліся ім і самі пачыналі тварыць.

Вольга ПАКЛОНСКАЯ

Фота дадзена Л. Канстанцінавай

Выбар рэдакцыі

Моладзь

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

На гэтым тыдні Цяльцы будуць проста незаменныя ўсюды, дзе іх ведаюць.

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.