Вы тут

Пас­ха — ажыў­ляль­ны глы­ток све­жа­га па­вет­ра


Па­стыр­скае па­слан­не Міт­ра­па­лі­та Та­дэ­ву­ша Кан­дру­се­ві­ча на Вя­лік­дзень.

«Хрыс­тус Уваск­рос, са­праў­ды Уваск­рос!»

Глы­бо­ка­па­ва­жа­ныя свя­та­ры, кан­сэк­ра­ва­ныя асо­бы, да­ра­гія вер­ні­кі, лю­дзі доб­рай во­лі!

Гэ­тым пас­халь­ным за­клі­кам ві­таю ўсіх вас у ра­дас­нае і збаў­чае свя­та Уваск­рэ­сен­ня Езу­са Хрыс­та, ка­лі мы ад­зна­ча­ем пе­ра­мо­гу на­ша­га Збаў­цы над гра­хом, смер­цю і злым ду­хам. Гэ­тае свя­та паў­та­ра­ец­ца кож­ны год, і мы ўжо так моц­на пры­звы­ча­і­лі­ся да яго, што ня­рэд­ка ка­жам, што гіс­то­рыю Уваск­рэ­сен­ня Хрыс­та даў­но ве­да­ем. Ад­нак на са­мой спра­ве свя­та Пас­хі — гэ­та не мі­ну­лая гіс­то­рыя. Яно заў­сё­ды ак­ту­аль­нае і дае нам но­вую над­зею на­ват на­су­пе­рак над­зеі.

Сён­ня ва ўсіх хрыс­ці­ян­скіх свя­ты­нях — ка­та­ліц­кіх, пра­ва­слаў­ных і пра­тэ­станц­кіх — гу­чыць ра­дас­нае «Ал­ле­люя». Пас­халь­ная ра­дасць пра­ні­кае ў нас да глы­бі­ні сэр­цаў, бо та­ям­ні­ца Уваск­рэ­сен­ня з'яў­ля­ец­ца са­май вя­лі­кай праў­дай на­шай ве­ры, і ва­кол яе кан­цэнт­ру­ец­ца як жыц­цё Кас­цё­ла, так і на­шае аса­біс­тае.

Пас­ха аб­вя­шчае нам вель­мі важ­нае па­слан­не, што ў Хрыс­це Укры­жа­ва­ным і Уваск­рэс­лым лю­бя­чы нас Бог пры­но­сіць нам збаў­лен­не і дае но­вую над­зею. Уваск­рэс­лы Езус не вы­зва­ляе нас ад зла па­вяр­хоў­на і ча­со­ва, але ра­ды­каль­на. Мы ўсе, ахры­шча­ныя ў Езу­са Хрыс­та, у смерць Яго­ную хрыс­ці­лі­ся, каб, як Ён уваск­рос з па­мер­лых, так і нам увай­сці ў но­вае жыц­цё, — ка­жа свя­ты апост­ал Па­вел
(Рым 6, 3-4).

Хоць у Вя­лі­кую пят­ні­цу зда­ва­ла­ся, што Езус быў пе­ра­мо­жа­ны і не за­ста­ло­ся ні­я­кай над­зеі, ад­нак праў­да Уваск­рэ­сен­ня свед­чыць аб пе­ра­мо­зе жыц­ця над смер­цю, лю­бо­ві над ня­на­віс­цю, мі­ла­сэр­нас­ці над помс­тай. Та­кім чы­нам, пас­халь­ная та­ям­ні­ца смер­ці і ўваск­рэ­сен­ня Хрыс­та кар­ды­наль­на змя­няе сі­ту­а­цыю ча­ла­ве­ка і све­ту. Та­му ўваск­рос­лы Езус — гэ­та не мі­ну­лае, але су­час­насць, дзя­ку­ю­чы якой змя­ня­ец­ца свет і ча­ла­век.

Пас­ха — гэ­та за­хап­лен­не Бо­гам, які бяз­меж­на лю­біць ча­ла­ве­ка аж да та­кой сту­пе­ні, што па­слаў свай­го адзі­на­род­на­га Сы­на на кры­жо­вую смерць, каб яго зба­віць. Пас­ха — гэ­та гіс­то­рыя ўкры­жа­ва­на­га і ўваск­рос­ла­га Хрыс­та, які за­пэў­ні­вае нас у тым, што Бог не пе­ра­стае нас лю­біць на­ват та­ды, ка­лі мы Яго пры­бі­ва­ем да кры­жа. Пас­ха — гэ­та маг­чы­масць спат­кац­ца з Хрыс­том, які пры­хо­дзіць да нас, каб за­пэў­ніць нас у сва­ёй лю­бо­ві, якая ра­туе пе­рад кож­ным ві­дам смер­ці — фі­зіч­най, ду­хоў­най, ма­раль­най, гра­мад­скай і г.д.

Не­да­хоп ве­ры ва Уваск­рэ­сен­не Хрыс­та ро­біць ча­ла­ве­ка бяз­рад­ным пе­рад аб­ліч­чам жыц­цё­вых до­све­даў. Пус­тая ма­гі­ла — гэ­та не толь­кі пер­шы знак, які Езус па­сы­ла­е жан­чы­нам, што прый­шлі на­мас­ціць Яго це­ла, і апост­алам, але так­са­ма сім­вал па­ло­ха­ю­чай пус­та­ты, у якую трап­ля­юць лю­дзі, ка­лі ся­род іх ня­ма Бо­га. Без Бо­га для ча­ла­ве­ка ўсё зда­ец­ца пус­тым, бес­сэн­соў­ным і жах­лі­вым. Без Бо­га мы ста­но­вім­ся без­да­па­мож­ны­мі і блы­та­ем­ся, як ма­лень­кія, па­збаў­ле­ныя лю­бя­чых баць­коў дзе­ці. Мы мо­жам вы­тры­маць кож­нае вы­пра­ба­ван­не і цяр­пен­не, ка­лі з на­мі ёсць Той, хто лю­біць і ву­чыць лю­біць. Гэ­та ўваск­рос­лы Хрыс­тус, які заў­сё­ды ёсць з на­мі ў Свя­тым Пі­сан­ні, сак­ра­мэн­тах і жыц­ці Кас­цё­ла. Ён з на­мі, каб мы маг­лі спаз­наць Яго лю­боў. Ён што­дзён­на за­пра­шае нас, каб мы бы­лі Яго вуч­ня­мі. А быць вуч­нем Хрыс­та — азна­чае лю­біць па Яго пры­кла­дзе.

Пад­час пас­халь­най ві­гі­ліі вер­ні­кі ад­наў­ля­юць абя­цан­ні хрос­ту, што мае сваё вель­мі вя­лі­кае сім­ва­ліч­нае зна­чэн­не. Свя­ты апост­ал Па­вел ву­чыць, што ў сак­ра­мэн­це хрос­ту мы бы­лі па­гру­жа­ны ў та­ям­ні­цу цяр­пен­няў, смер­ці і Уваск­рэ­сен­ня Езу­са (Рым 6, 1-14). Ка­жу­чы ін­шы­мі сло­ва­мі, у сак­ра­мэн­це хрос­ту мы бы­лі ўклю­ча­ны ў пас­халь­ную та­ям­ні­цу Хрыс­та, дзя­ку­ю­чы якой Ён ёсць з на­мі ў ра­дас­ці і смут­ку, у хві­лі­ны пос­пе­ху і па­ра­заў. Так ёсць, бо, як ка­жа Апос­т­ал на­ро­даў, «ужо не я жы­ву, а жы­ве ўва мне Хрыс­тус» (Гал 2, 20), і ўсе, хто ахрыс­ціў­ся ў Хрыс­та, у Хрыс­та апра­ну­лі­ся (Гал 3, 27).

Са­праў­ды, у сак­ра­мэн­це хрос­ту мы ра­зам з Хрыс­том па­мі­ра­ем для гра­ху і ра­зам з Ім уваск­ра­са­ем для но­ва­га жыц­ця і та­кім чы­нам ста­но­вім­ся Бо­жы­мі дзець­мі. Дзя­ку­ю­чы хрос­ту мы атрым­лі­ва­ем но­вы хрыс­ці­ян­скі стыль жыц­ця, па­кі­да­ем грэх, каб жыць Бо­жым жыц­цём.

Та­му нам не­аб­ход­на заў­сё­ды іс­ці на спат­кан­не з уваск­рос­лым Хрыс­том, з яко­га на­ра­джа­ец­ца ве­ра. Ча­ла­век па­ві­нен ад­крыц­ца на Бо­га і Яго заў­сё­ды жы­вое і дзейс­нае сло­ва (Гбр 4, 12). Жыц­цё ча­ла­ве­ка толь­кі та­ды мае сэнс, ка­лі ён з дзі­ця­чым да­ве­рам пры­хо­дзіць да Бо­га і ў Яго шу­кае сі­лы для та­го, каб чы­ніць да­бро і ўдас­ка­наль­вац­ца і та­кім чы­нам да­сяг­нуць мэ­ту свай­го жыц­ця.

Мэ­тай жа хрыс­ці­ян­ска­га жыц­ця ёсць пад­рых­тоў­ка да веч­на­га. І ка­лі ча­ла­век не рых­ту­ец­ца да свай­го ўваск­ра­шэн­ня, то ён па­доб­ны да цяг­ні­ка, які сы­шоў з рэ­ек. Што ад­бы­ва­ец­ца з та­кім цяг­ні­ком? Ён прос­та не едзе на­пе­рад. Ён на­поў­не­ны роз­ны­мі та­ва­ра­мі, якія ма­юць вя­лі­кую ма­тэ­ры­яль­ную каш­тоў­насць, але не пе­ра­во­зяц­ца на мес­ца пры­зна­чэн­ня.

Ці ча­са­м па­доб­нае не ад­бы­ва­ец­ца з на­мі? Ці пас­ля за­вяр­шэн­ня зям­но­га жыц­ця, ка­лі цяг­нік на­ша­га жыц­ця ўжо не бу­дзе іс­ці на­пе­рад, мы змо­жам за­браць з са­бой у веч­насць на­шы ма­тэ­ры­яль­ныя каш­тоў­нас­ці і пры­ем­нас­ці? Не! Ча­му ж та­ды мы так моц­на кла­по­цім­ся, каб мець ве­лі­зар­ныя да­мы, на­ват па­ла­цы, да­ра­гія аў­та­ма­бі­лі і ін­шыя каш­тоў­нас­ці? Ча­му так шмат ча­су і срод­каў пры­свя­ча­ем не заў­сё­ды ма­раль­ным пры­ем­нас­цям? Ча­му ўзба­га­ча­ем­ся за кош­т ін­шых?

Пас­халь­ная та­ям­ні­ца ад­чы­няе нам дзве­ры ў веч­насць. Свя­ты апост­ал Па­вел ка­жа, што мы па­яд­на­ем­ся з Езу­сам па­да­бен­ствам уваск­рэ­сен­ня (Рым 6, 5), і на­ша жыц­цё бу­дзе на ня­бё­сах, ад­куль мы ча­ка­ем Збаў­цу Езу­са Хрыс­та, які на­ша це­ла пе­ра­ме­ніць так, што яно пры­па­доб­ніц­ца да Яго пра­слаў­ле­на­га це­ла (Флп 3, 20-21). Та­му пе­рад на­мі прос­та ка­зач­ная перс­пек­ты­ва — быць так пе­ра­ме­не­ны­мі, каб стаць па­доб­ны­мі да Езу­са.

У су­вя­зі з се­ку­ляр­ны­мі тэн­дэн­цы­я­мі су­час­нас­ці паў­стае пы­тан­не: ці жы­вём мы як тыя, хто ве­рыць у та­кую слаў­ную бу­ду­чы­ню? Ка­лі так, то пе­рад на­мі ад­кры­ва­ец­ца но­вая перс­пек­ты­ва, у якой тое, чым мы ва­ло­да­ем, не за­ва­ло­дае на­мі і мы не ста­нем ня­воль­ні­ка­мі рэ­чаў і гра­ху.

Еван­гел­ле рас­па­вя­дае нам, як жан­чы­ны пай­шлі да ма­гі­лы Езу­са, каб, па­вод­ле габ­рэй­скай тра­ды­цыі, на­мас­ціць Яго це­ла дух­мя­нас­ця­мі. Яны бы­лі за­кла­по­ча­ны, хто ад­су­не ка­мень ад ува­хо­ду ў ма­гі­лу (Мк 16, 1-3). На­пэў­на, яны спа­дзя­ва­лі­ся, што жаў­не­ры, якія нес­лі вар­ту ка­ля яе, зро­бяць гэ­та. Але ка­лі прый­шлі на мес­ца, то, здзіў­ле­ныя, уба­чы­лі ад­су­ну­ты ка­мень і змаг­лі ўвай­сці ў граб­ні­цу.

Еван­гел­ле ўспа­мі­нае зем­ля­трус, які зда­рыў­ся ў той час, і анёл Па­на сы­шоў з не­ба і ад­су­нуў ка­мень (Мц 28, 2). Гэ­ты зем­ля­трус з'яў­ля­ец­ца сім­ва­лам ін­ша­га зем­ля­тру­су

— а ме­на­ві­та зна­кам пры­сут­нас­ці Бо­га, зна­кам но­ва­га ства­рэн­ня, зна­кам вы­зва­ле­на­га з гра­хоў­на­га па­ло­ну ча­ла­ве­ка.

Так­са­ма за­пя­ча­та­ны ма­гіль­ны ка­мень, які быў зна­кам зям­но­га пры­зна­чэн­ня Езу­са і Яго па­ха­ван­ня ся­род па­мер­лых, быў ад­су­ну­ты Бо­жай мо­цай, што з'яў­ля­ец­ца но­вым зна­кам ува­хо­ду веч­нас­ці ў ча­со­васць і пе­ра­мо­гі жыц­ця над смер­цю. Уваск­рэ­сен­не — но­вы па­ча­так, но­вы дзень, які вы­кон­вае жа­дан­ні і рэа­лі­зуе над­зею. Гэ­та ключ для ра­зу­мен­ня жыц­ця і смер­ці, ча­су і веч­нас­ці. Сло­ва «Пас­ха» азна­чае пе­ра­ход. Сва­ім уваск­рэ­сен­нем Хрыс­тус за­вяр­шыў апош­ні пе­ра­ход ад смер­ці да жыц­ця, ад ста­ро­га све­ту ў но­вы свет і но­вы час збаў­лен­ня і Бо­жа­га Ва­ла­дар­ства.

Та­кім чы­нам, уваск­рэ­сен­не Хрыс­та з'яў­ля­ец­ца ажыў­ляль­ным глыт­ком све­жа­га па­вет­ра як у на­шым аса­біс­тым жыц­ці, так і ў ад­но­сі­нах па­між людзь­мі, каб там, дзе дзьме ве­цер злос­ці і ня­на­віс­ці, за­па­на­ва­ла зго­да; дзе па­нуе ва­ро­жасць, на­стаў мір; дзе пры­ні­жэн­не — па­ша­на, і г.д. Мо­жа, не­ка­то­рым зда­ец­ца, што гэ­ты глы­ток све­жа­га па­вет­ра ў нас са­міх, на­шых сем'­ях, ад­но­сі­нах па­між на­ро­да­мі — не што ін­шае, як уто­пія. Ад­нак пас­халь­ная па­дзея на­гад­вае аб тым, што гэ­та не ўто­пія. Глы­ток све­жа­га па­вет­ра на са­мой спра­ве маг­чы­мы, бо ўваск­рос­лы Хрыс­тус з'яў­ля­ец­ца кры­ні­цай над­зеі, па­доб­на як свят­ло ў цем­ры.

Анёл Па­на, які зна­хо­дзіў­ся ў пус­той граб­ні­цы, ска­заў жан­чы­нам: «Не бой­це­ся! Ве­даю, што вы шу­ка­е­це Езу­са ўкры­жа­ва­на­га. Яго тут ня­ма, Ён уваск­рос, як ска­заў. (...) ідзі­це хут­чэй, ска­жы­це вуч­ням Яго­ным, што Ён уваск­рос і апя­рэдж­вае вас у Га­лі­леі» (Мц 28, 5-7). По­тым яны спат­ка­лі са­мо­га Езу­са, які ім ска­заў: «Не бой­це­ся. Ідзі­це, па­ве­да­мі­це бра­там Ма­ім, каб іш­лі ў Га­лі­лею, там Мя­не ўба­чаць» (Мц 28, 10).

Та­кім чы­нам жан­чы­ны, што прый­шлі да ма­гі­лы, ста­лі пер­шы­мі еван­ге­лі­за­та­ра­мі, бо аб­вяс­ці­лі аб най­больш важ­най па­дзеі ў гіс­то­рыі ча­ла­вец­тва — уваск­рэ­сен­ні Езу­са.

Га­лі­лея — гэ­та мес­ца, дзе жы­лі апост­алы. Та­му яны не па­він­ны бы­лі чы­ніць ні­чо­га над­звы­чай­на­га, каб спат­каць уваск­рос­ла­га Езу­са. Ім не­аб­ход­на бы­ло толь­кі вяр­нуц­ца ў свае да­мы, да сва­іх за­ня­ткаў.

Час­та мы пы­та­ем­ся, дзе мо­жам спат­каць Бо­га. Ве­лі­код­нае Еван­гел­ле дае ад­каз: «Там, дзе жы­вём і пра­цу­ем, гэ­та азна­чае — у на­шай Га­лі­леі». Не­аб­ход­на толь­кі ад­чы­ніць Яму дзве­ры на­шых сэр­цаў.

Свят­ку­ю­чы ўра­чыс­тасць Уваск­рэ­сен­ня, мы ад­на­ча­со­ва вы­зна­ём ве­ру, што Езус ёсць Збаў­цам све­ту і Збаў­цам кож­на­га з нас. Пе­рад аб­ліч­чам гэ­тай праў­ды мы не мо­жам за­ста­вац­ца абы­яка­вы­мі. Хрыс­тус не мо­жа за­ста­вац­ца на пе­ры­фе­рыі на­ша­га жыц­ця, бо Ён — яго цэнтр. Вель­мі пры­го­жа ка­жа псаль­міст, што «ка­мень, ад­кі­ну­ты бу­даў­ні­ка­мі, стаў га­ла­вою вуг­ла. Пан учы­ніў так, і дзіў­на гэ­та ў ва­чах на­шых» (Пс 118 (117), 22-23). Без гэ­та­га ка­ме­ня не мо­жа быць бу­дын­ка. Без Хрыс­та ня­ма збаў­лен­ня, і на­ша жыц­цё за­ста­ец­ца ў па­ло­не смер­ці і зла. Без Хрыс­та ча­ла­вец­тва зна­хо­дзіц­ца ў вяз­ні­цы роз­ных фор­маў эга­із­му, зла, пра­ступ­каў, не­за­ха­ван­ня фун­да­мен­таль­ных пра­воў і сва­бо­ды ча­ла­ве­ка і цэ­лых на­ро­даў, і г.д.

Як страш­на гу­чаць сло­вы «без Хрыс­та»! Гэ­та як быц­цам на­дзея на жыц­цё, спра­вяд­лі­васць і мір ня­ўмоль­на на­кі­ра­ва­на на пра­вал. Як быц­цам не бы­ло Уваск­рэ­сен­ня і Езус усё яшчэ зна­хо­дзіц­ца ў ма­гі­ле. Бу­ду­чы Па­па Бе­ня­дыкт ХVІ, яшчэ як кар­ды­нал Ёзаф Рат­цын­гер, ка­заў, што Вя­лі­кая су­бо­та — гэ­та дзень, ка­лі Езус зна­хо­дзіц­ца ў ма­гі­ле. Ці гэ­та не сімп­том на­ша­га ча­су? Ці не з'яў­ля­ец­ца наш час Вя­лі­кай су­бо­тай і ча­сам без Бо­га?

Жыц­цё без Бо­га і Бо­жа­га за­ко­ну; жыц­цё так, як быц­цам Бог не іс­нуе; жыц­цё, не згод­нае з ма­раль­ны­мі нор­ма­мі; тэ­ра­рызм і ак­ты на­сіл­ля; ка­руп­цыя і са­цы­яль­ная не­спра­вяд­лі­васць; за­бой­ства не­на­ро­джа­на­га жыц­ця і ама­раль­нае вы­ка­ры­стан­не да­сяг­нен­няў ге­не­ты­кі і мно­гае ін­шае — гэ­та не што ін­шае, як жу­дас­ныя зна­кі ад­сут­нас­ці Бо­га ў на­шым жыц­ці і ад­мо­вы ад ве­ры ў Яго, якія на­ра­джа­юць па­гар­ду і не­пры­ман­не ін­ша­га ча­ла­ве­ка, іг­на­ра­ван­не яго пра­воў і да т.п. Та­му нам не­аб­ход­на ўчы­ніць усё маг­чы­мае, а пе­рад­усім ма­ліц­ца, каб праў­да ўваск­рэ­сен­ня Хрыс­та ста­ла рэ­аль­нас­цю на­ша­га жыц­ця, каб мы Бо­га не ха­ва­лі ў ма­гі­ле, каб Ён быў у на­шых сэр­цах і каб мы жы­лі згод­на з Бо­жым за­ко­нам, бо «Бог — на­ша пры­ста­ні­шча і сі­ла, на­дзей­ная да­па­мо­га ў ня­до­лі»
(Пс 46, 2). Да­па­мо­га нам у гэ­тым — Хрыс­тус, які ска­заў: «Будзь­це ад­важ­ны­мі: Я пе­ра­мог свет» (Ян 16, 33).

Ня­хай па­пя­рэ­джан­нем у гэ­тым нам бу­дуць сло­вы су­час­на­га ба­вар­ска­га рэ­жы­сё­ра Аў­гус­та Эфер­дзін­га пра тое, што хто жэ­ніц­ца з ду­хам ча­су, той хут­ка ста­но­віц­ца ўдаў­цом.

Нам, лю­дзям ужо ХХІ ста­год­дзя, Бог указ­вае жыц­цё­вы шлях і за­пра­шае, каб мы ім іш­лі, бо толь­кі та­ды дой­дзем да ад­па­вед­на­га рас­па­знан­ня праў­ды Уваск­рэ­сен­ня і па­ве­рым у яе. На гэ­тым шля­ху нам да­па­ма­гае сам Збаў­ца. Не­аб­ход­на толь­кі Яго слу­хаць, як па­слу­хаў Пётр і вы­плыў на глы­бі­ню, каб зла­віць шмат ры­бы, хоць пе­рад гэ­тым ла­віў усю ноч і ні­чо­га не зла­віў (Лк 5, 4-6).

Свят­ло ве­лі­код­най ра­ні­цы асвят­лі­ла цем­ру смер­ці, ра­дасць за­мя­ні­ла сму­так, усмеш­ка — цяр­пен­не. За­не­па­ко­е­насць бу­ду­чы­няй са­сту­пі­ла мес­ца ўпэў­не­нас­ці і ве­ры ў дзе­ян­не Бо­жай лю­бо­ві.

Та­му на­шу над­зею мы па­він­ны мець не ў лю­дзях ці ар­га­ні­за­цы­ях, але ў Бо­гу. Пад­час роз­ных кры­зі­саў гра­мад­скія на­строі час­та змя­ня­юц­ца, пра што вель­мі доб­ра свед­чыць гіс­то­рыя Вя­лі­ка­га тыд­ня. У Паль­ма­вую ня­дзе­лю лю­дзі ві­та­лі Езу­са сло­ва­мі «Га­сан­на Сы­ну Да­ві­да», а ў Вя­лі­кую пят­ні­цу па­тра­ба­ва­лі Яго ўкры­жа­ван­ня. Ні­я­кая ар­га­ні­за­цыя і на­ват най­больш дас­ка­на­лая гра­мад­ская сіс­тэ­ма не ўра­туе лю­дзей ад кры­зі­су, бо яго пры­чы­на ў гра­ху. Та­му на­ша ра­дасць па­він­на аба­пі­рац­ца не на ча­ла­ве­чы ап­ты­мізм, але на праў­ду ўваск­рэ­сен­ня Хрыс­та.

Мы па­він­ны пра­сіць Езу­са даць нам удзел у Яго ўваск­рэ­сен­ні і яго мо­цай нас так пе­ра­мя­ніць, каб мы маг­лі ад­чу­ваць Яго як жы­во­га і дзе­ю­ча­га ся­род нас, — як ка­жа Па­па Фран­ці­шак.

У кас­цё­лах, цэрк­вах, кір­хах і ма­лі­тоў­ных да­мах сён­ня гу­чыць ра­дас­нае «Ал­ле­люя!». Уз­ве­ся­лім­ся і мы! Пра­сла­вім ўваск­рос­ла­га Па­на ра­дас­ны­мі спе­ва­мі ў на­шых свя­ты­нях, ак­та­мі лю­бо­ві — у сем'­ях і ў на­шай Ай­чы­не. Аб­ды­мем на­шы­мі ма­літ­ва­мі як ве­ру­чых, так і ня­ве­ру­ю­чых, бо лю­боў Бо­жая вы­лі­ла­ся на ўсіх лю­дзей. Хрыс­тус Уваск­рос, каб усе ме­лі до­ступ да ня­бес­на­га Ай­ца. У ду­ху ве­ры па­дзе­лім­ся ве­лі­код­най ра­дас­цю з усі­мі.

Скла­да­ю­чы адзін ад­на­му свя­точ­ныя зы­чэн­ні і дзе­ля­чы­ся тра­ды­цый­ным ве­лі­код­ным яй­кам, сім­ва­лам жыц­ця, ус­пом­нім так­са­ма пра лю­дзей, вы­клю­ча­ных з са­цы­яль­на­га жыц­ця, пра зня­во­ле­ных, адзі­но­кіх, хво­рых, па­жы­лых, тых, хто пра­цуе ў свя­точ­ныя дні, каб да­зво­ліць ін­шым ад­па­чы­ваць. Аб­ды­мем іх брац­кай лю­боўю і па­дзе­лім­ся з імі ве­лі­код­ным ду­хоў­ным су­па­ко­ем, які пры­нёс нам уваск­рос­лы Хрыс­тус. Ня­хай ве­лі­код­ная ра­дасць зы­хо­дзіць з на­шых сэр­цаў на ўсіх!

Да­ра­гія бра­ты і сёст­ры, усе лю­дзі доб­рай во­лі!

Сар­дэч­на він­шую вас з ра­дас­ным і збаў­чым свя­там Уваск­рэ­сен­ня Хрыс­та. Сё­ле­та Пас­ха свят­ку­ец­ца ўсі­мі хрыс­ці­я­на­мі ра­зам. У гэ­тым мы па­він­ны ба­чыць знак Бо­жа­га Про­ві­ду, які за­клі­кае аб'­яд­наць на­шы вы­сіл­кі для су­мес­най аба­ро­ны хрыс­ці­ян­скіх каш­тоў­нас­цяў і больш моц­на­га аб­вя­шчэн­ня Доб­рай На­ві­ны аб Езу­се ўваск­рос­лым.

Та­му сё­лет­няя Пас­ха — гэ­та на­ша су­поль­нае свя­та, з якім він­шую ўсіх хрыс­ці­ян і лю­дзей доб­рай во­лі і зы­чу мо­цы Уваск­рос­ла­га, Яго лас­кі і су­па­кою. Ня­хай у скла­да­най рэ­ча­іс­нас­ці су­час­на­га све­ту яна са­праў­ды ста­не ажыў­ляль­ным глыт­ком све­жа­га па­вет­ра, які вя­дзе да но­ва­га жыц­ця ва ўваск­рос­лым Хрыс­це.

Гэ­тыя свае па­жа­дан­ні ўма­цоў­ваю бла­сла­вен­нем у імя Ай­ца, і Сы­на, і Ду­ха Свя­то­га. Амэн.

Ар­цы­біс­куп
Та­дэ­вуш Кан­дру­се­віч,

Міт­ра­па­літ Мін­ска-Ма­гі­лёў­скі.

Выбар рэдакцыі

Моладзь

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

На гэтым тыдні Цяльцы будуць проста незаменныя ўсюды, дзе іх ведаюць.

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.