Вы тут

У Музеi гiсторыi беларускага кiно паказваюць фільмы Валерыя Рубiнчыка


Аднаго з самых арыгiнальных беларускiх рэжысёраў можна ўбачыць на вялiкiм экране — 2 красавiка ў Музеi гiсторыi беларускага кiно з нагоды блiзкага 80-годдзя распачалася цэлая рэтраспектыва Валерыя Рубiнчыка. Тут i «Апошняе лета дзяцiнства», i «Вянок санетаў», i «Дзiкае паляванне караля Стаха» — неад'емныя часткi айчыннага фiльмафонду будуць паказвацца ў кiназале музея да 30 красавiка.


«Дзiкае паляванне караля Стаха».

Рэжысёр, якога, дарэчы, ва УДIКе называлi Фелiнчыкам, доўгi час працаваў на кiнастудыi «Беларусьфiльм» i нават быў яе мастацкiм кiраўнiком, хоць урэшце i з'ехаў у Маскву, дзе стаў здымаць на «Масфiльме» i выкладаць у сваёй жа альма-матар.

Для беларускага кiнематографа, тым не менш, фiгура Валерыя Рубiнчыка беспрэцэдэнтная i неаспрэчна «класiчная» — ужо ў «Магiле льва» 1971 года ён звярнуўся да спадчыны Янкi Купалы i беларускiх народных легендаў. Праз некалькi гадоў паўстаў яго тэлефiльм «Апошняе лета дзяцiнства» — аповед пра трох камсамольцаў у часы НЭПа, што праяўляюць сябе паралельна з расследаваннем забойства iнжынера Зiмiна ў iх двары. У адзначаным мiжнароднымi ўзнагародамi «Вянку санетаў» па матывах аповесцi Вiктара Муратава i з вершамi Бэлы Ахмадулiнай гаворка пайшла пра апошнiя месяцы вайны — праз падлеткаў музычнага ўзвода.

Нарэшце, самай, напэўна, важкай i ўшанаванай кiнафестывалямi (у Iталii, Канадзе, Бельгii i iншых краiнах) стала стужка «Дзiкае паляванне караля Стаха» паводле Уладзiмiра Караткевiча, дзе народныя паданнi, XIX i XX стагоддзi агарнулiся ў жанр мiстычнага трылера i цяпер ужо аднаго з самых вядомых беларускiх фiльмаў.

Рэтраспектыва ўключае таксама камедыю «Культпаход у тэатр», дакументальную работу «Мастак Барыс Забораў» i зняты сумесны з ФРГ i Аўстрыяй фантастычны дэтэктыў «Адступнiк», таксама адзначаны мiжнароднымi кiнафэстамi.

Праграма абмяжоўваецца фiльмамi, якiя Валерый Рубiнчык стварыў у Беларусi i для Беларусi: пасля пераезду ў Маскву ў рэжысёра былi «Камедыя пра Лiсiстрату», «Нелюбоў» i «Нанкiнскi пейзаж», але гэта ўжо зусiм iншая гiсторыя.

Кiнапаказы ў музеi суправаджаюцца хранiкальна-дакументальным матэрыялам пра рэжысёра.

Вольга МIЦКЕВIЧ

Загаловак у газеце: Беларускi перыяд Валерыя Рубiнчыка

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Галiна Левіна: Помнiк — не канструктар i не чарцёж, яго трэба перажыць, выпакутаваць

Галiна Левіна: Помнiк — не канструктар i не чарцёж, яго трэба перажыць, выпакутаваць

У архiтэктара Галiны Левiнай — Хатынь, творчая спадчына яе бацькi.

Грамадства

Прэмiя прыгажосцi. Дзеля чаго людзi кладуцца пад нож пластычнага хiрурга?

Прэмiя прыгажосцi. Дзеля чаго людзi кладуцца пад нож пластычнага хiрурга?

Як сведчаць шматлiкiя даследаваннi, прывабным людзям прасцей прабiцца ў жыццi i яны дасягаюць у кар'еры большага поспеху. 

У свеце

Як Еўропа аднаўляецца ад кавiднага ўдару?

Як Еўропа аднаўляецца ад кавiднага ўдару?

Сёлета еўрапейская эканомiка будзе перажываць глыбокую рэцэсiю з-за ўспышкi каранавiруса, нягледзячы на хуткiя i ўсёабдымныя антыкрызiсныя меры як на саюзным, так i на нацыянальным узроўнi.

Эканоміка

Тонкае мастацтва дабрабыту. Складаем сямейны бюджэт разам са спецыялістам Нацбанка

Тонкае мастацтва дабрабыту. Складаем сямейны бюджэт разам са спецыялістам Нацбанка

2020 год паставіў усіх нас перад неабходнасцю дакладна планаваць свае выдаткі.