Вы тут

Канфлікты з калегамі: 4 простыя спосабы выйсці са спрэчкi пераможцам


Канфлікт — гэта заўсёды стрэс. У канфліктах нараджаецца часцей за ўсё непрыязнасць, крыўда і мноства іншых непрыемных эмоцый. Бо калі атмасфера ў офісе абвастраецца, нават любiмая праца становіцца ў цяжар. А калі канфлікт разгараецца ў офісе, гэта можа абярнуцца нервовым зрывам. Але каб дабіцца поспеху ў жыцці, неабходна ўмець аргументавана спрачацца, весці перамовы і дыскутаваць. Як жа ўсё ж такi захаваць нармальную рабочую атмасферу, нягледзячы ні на якія асабістыя недастатковыя разуменні? І як сябе паводзіць, каб супрацоўнікі ставіліся да вас лепш, сталі прыслухоўвацца і шанаваць ваша меркаванне?


Факт: Крык не дапаможа вам быць пачутым!

Не падвышайце голас. Падчас спрэчкі нам уласціва падвышаць голас. Нам падсвядома здаецца, што так суразмоўца лепш пачуе і зразумее нашы довады. А насамрэч усё адбываецца наадварот. Супрацоўнiк таксама пачынае крычаць, і ў выніку вы адзін аднаго перастаеце чуць. Таму, нават калі калега падвышае тон, кажыце цішэй. Гэта першае і важнае правіла. Такім чынам, калегу давядзецца прыслухоўвацца і аўтаматычна зніжаць гучнасць і тым самым напал гутаркі.

Важна: Калі вы моцна эмацыйна залучыліся ў размову, то пад любой падставай пакіньце суразмоўцу. Вам трэба выпусціць пару. Самае простае — глыбока падыхаць.

«Не выкарыстоўвайце выразы, накшталт: «Ты заўсёды так робіш», «Ты ніколі...», «Вечна ты...». Гэтыя словы прымушаюць апанента адчуць сябе вінаватым, таму ён пачне даказваць сваю правасць і апраўдвацца, альбо нападаць у адказ.

Не пераходзьце на асобы. «Пераход на асобы» — гэта псіхалагічны прыём. Сэнс дадзенага прыёму ў тым, каб дазволіць абразіць іншага чалавека, замест таго, каб прывесці важкія аргументы і факты. Вінаваты не чалавек, а толькі яго паводзіны, якія могуць быць няправільным. Калі будзеце пераходзіць на асобы, то страціце павагу калег ці сапсуяце адносіны. Ніхто не захоча дыскутаваць далей з тым, хто здольны зняважыць дзеля таго, каб выставіць сябе правым. У любой сітуацыі заставайцеся ветлівым і з павагай стаўцеся да навакольных. Пакрыўдзіўшы работніка, вы знізіце яго прадукцыйнасць. Размаўляйце з супрацоўнікам спакойна, але патрабавальна і ніколі не звяртайцеся да пагроз.

Стаўцеся з павагай да меркавання і асабістай прасторы калег. Дазвольце іншаму чалавеку заставацца сабой. Нават калі вы на 100% упэўненыя ў сваёй правасці, не заўсёды так ужо важна да апошняга адстойваць сваё меркаванне. Справа ў тым, што наша жыццё складаецца з перамог і параз. Памятайце, немагчыма выйграць ва ўсіх спрэчках. Не дазваляйце свайму эга псаваць вашу рэпутацыю;

Прыёмы, якія прадухіляюць канфлікты:

  • Не адказвайце на агрэсію агрэсіяй;
  • Не абражайце і не зневажайце апанента ні словам, ні жэстам, ні поглядам;
  • Дайце магчымасць калегу выказацца;
  • Старайцеся выказаць сваё разуменне ў сувязі з цяжкасцямі, якія ўзнікаюць у калегі;
  • Не рабіце паспешлівых высноў, не давайце паспешных парад. Выкарыстоўвайце гэтыя фразы: «Я згодны з тым, што....., «Аднак сумняваюся....», «Як наконт таго, што....»
  • Прапануйце апаненту абмеркаваць узніклыя праблемы ў спакойным становішчы;
  • Не душыце і не маніпулюйце.

Усмешка і добразычлівасць — лепшыя памочнікі ў вырашэнні спрэчных пытанняў.

Выяўляйуе пачуццё гумару — добры і дарэчны жарт можа разрадзіць становішча і дапамагчы ў рашэнні нават самых напружаных пытанняў.

Гэтыя простыя дзеянні дапамогуць пазбегнуць вам недастатковага разумення і супярэчнасцяў у будучыні:

Вучыцеся слухаць і чуць суразмоўцу. Людзям ліслівіць увага, яны любяць, калі іх слухаюць, таму ваша мэта — стаць чулым, уважлівым слухачом. Задавайце пытанні, спрабуйце даведацца супрацоўнікаў лепш. Выяўляйце зацікаўленасць іх адказамі, і яны стануць вас паважаць. Калі калегі адчуваюць, што вы кажыце шчыра і пры гэтым вашы словы не разыходзяцца са справай, вашы пазіцыі ўмацуюцца. Нават калі ваш пункт гледжання не супадае з меркаваннем большасці, дзейнічайце так, як лічыце патрэбным.

Хваліце супрацоўнікаў за прафесійныя поспехі і дасягненні. Калі вам важна адчуваць павагу калег, навучыцеся хваліць вынікі чужой працы. Пры гэтым будзьце максімальна сумленныя. Акрамя таго, чалавек павінен ведаць, завошта менавіта яго пахвалілі. Таму не спяшайцеся адразу адзначаць асобасныя якасці чалавека. У першую чаргу укажыце на тое, што менавіта ён зрабіў добра, скажыце, чаму гэта важна, а ўжо пасля ацэньвайце. Хваліце супрацоўніка ад усёй душы, не эканомце эмоцыі!

Старайцеся выконваць баланс і адзначаць станоўчыя моманты ў рабоце кожнага супрацоўніка. Пахвала толькі аднаго прывядзе да непрыязнага стаўлення да яго ў камандзе.

Памятайце, нават вопытны работнік можа дапусціць памылку, не варта караць супрацоўнікаў за кожны пралік. Стварайце добразычлівую атмасферу, каб супрацоўнікі маглі ўсвядоміць свае памылкі і атрымаць з іх досвед.Калі вы будзеце выконваць гэтыя правілы, навакольныя будуць рады вашай прысутнасці. Яны пачнуць прыслухоўвацца да вашых парад і стануць больш лаяльна ставіцца да магчымых памылак. У любых адносінах любiце і паважайце ў першую чаргу сябе. І не давайце нікому, па-за залежнасцю ад статуту, маніпуляваць вамі. Ваш пасыл: Я паважаю іншых, але да сябе ў адносінах патрабую такога ж.

Псіхолаг Алена ШАЎЧЭНКА

Фота pexels.com

Выбар рэдакцыі

Культура

Стасся Корсак: «Заставайцеся індывідуальнымі»

Стасся Корсак: «Заставайцеся індывідуальнымі»

Юная артыстка, якая арганічна падае сябе ў розных вобразах і жанрах. 

Жыллё

Па якіх крытэрыях дамы ўваходзяць у праграму па капрамонце?

Па якіх крытэрыях дамы ўваходзяць у праграму па капрамонце?

Пра ўсе тонкасці правядзення капітальнага рамонту расказалі спецыялісты.