Вы тут

Новае абсталяванне закуплена, але як вярнуць крэдыт?


Сёння многія харчовыя прадпрыемствы краіны перажываюць нялёгкія часы. Да стану санацыі і банкруцтва іх, як гэта ні парадаксальна, прывялі... мадэрнізацыя і пераўзбраенне вытворчасці. Справа ў тым, што абнаўленне кансервавых прадпрыемстваў наспела даўно. Практычна ўсе яны ўведзены ў дзеянне яшчэ ў савецкія часы. І тут практычна за доўгія гады нічога не мянялася: зношанае маральна і фізічна абсталяванне, памяшканні патрабуюць рамонту. Хацелі як лепш, а атрымалася — як заўжды. Мадэрнізацыя вялася за кошт крэдытаў, а калі настаў час іх вяртаць, то аказалася, што абаротных сродкаў не хапае, паколькі за пастаўленую прадукцыю спажыўцы часта разлічваюцца не грашыма, а сыравінай і матэрыяламі для вытворчасці нарыхтовак.


Чырвонаслабадскі кансервавы камбінат Салігорскага райспажыўсаюза.спраўляецца з плацяжамі, дзякуючы ўласнай гандлёвай сетцы.

— У нашай сістэме добра наладжаны гандаль, — расказвае старшыня праўлення Салігорскага райспажыўсаюза Мікалай ЧАРНЯЎСКІ. — У выпадку праблем з тэрміновымі плацяжамі за сыравіну і матэрыялы мы можам прыцягнуць сродкі, якія штодзень паступаюць з магазінаў. На маю думку, калі б харчовыя камбінаты мелі сваю разгалінаваную гандлёвую сетку, то маглі б скарыстацца гэтымі грашыма. Трэба працаваць па формуле: гандаль падтрымлівае прамысловасць, прамысловасць — гандаль. Ды і кіраўніцтва, спецыялісты камбіната клапоцяцца, каб прадукцыя была канкурэнтаздольнай, якаснай, шукаюць новыя рынкі збыту.

Тара таксама мае значэнне. Раней на прадпрыемстве вырабы змяшчалі ў трохлітровыя слоікі з накрыўкай пад закатку, цяпер жа выкарыстоўваюць паўлітровыя з накрыўкамі тыпу «Твіст-оф». Для гэтага давялося адрэгуляваць старую лінію для закручвання: з Балгарыі былі прывезены неабходныя запчасткі. У планах — фасаваць прадукцыю ў фігурныя слоікі розных ёмістасцей і нават слоікі-шклянкі.

На сённяшні дзень завод выпускае 46 найменняў прадукцыі. У сезон ягад, садавіны і гародніны асартымент даходзіць да 60 відаў. На рынку з'яўляецца ўсё больш імпарту. Таму на камбінаце скарэкціравалі свае планы і зрабілі стаўку на ліквідную прадукцыю, якая карыстаецца попытам і разыходзіцца без астатку. Штомесячны аб'ём вытворчасці складае 2-2,5 млрд рублёў. Павялічылася прадукцыйнасць працы. У той жа час аб'ёмы ва ўмоўных слоіках знізіліся. Гэта звязана з тым, што ўхіл робіцца не на масавы выпуск, а на рэнтабельнасць.

— Разам з тым пры меншым аб'ёме палепшылася якасць нарыхтовак, — сцвярджае намеснік старшыні праўлення Салігорскага райспажыўсаюза Марына ГЕРАСІМАВА. — Працуем толькі па рэцэптах былога Савецкага Саюза: ніякіх дабавак, узмацняльнікаў смаку, воцату. Выкарыстоўваем лімонную кіслату. Шмат сродкаў уклалі ў сваю лабараторыю. Яна акрэдытаваная, праводзіць аналізы па ўсіх параметрах. Штогод распрацоўваем новыя віды прадукцыі. Але іх шлях да пакупнікоў доўгі і складаны. Спачатку трэба зрабіць пробную партыю — 200 банак, яны павінны адстаяцца 3 тыдні. Затым цэнтр стандартызацыі і метралогіі раскладвае іх па усіх паказчыках, пасля чаго прадукцыя павінна вытрымлівацца яшчэ тры месяцы. Толькі потым яе можна задэклараваць і атрымаць сертыфікат.

Ужо трэці год прадпрыемства падтрымлівае сувязь з Туркменістанам. У асноўным там карыстаюцца попытам нарыхтоўкі з дзікарастучых ягад (чарніц, дурніц) і грыбы салёныя і марынаваныя, а таксама салянкі і салаты з дабаўленнем грыбоў. Акрамя таго, вядуцца перамовы па арганізацыі гандлёвага дома з Новасібірскам. Менавіта расійскія спажыўцы выказалі пажаданне, каб беларускія засолкі пастаянна былі на іх стале. Прадпрыемства ўдзельнічае ў кірмашах ў Маскве, Санкт-Пецярбургу, Смаленску. У Беларусі прадукцыя камбіната у асноўным прадстаўлена ў крамах спажыўкааперацыі. Але апошнім часам салігорскія кааператары пачалі больш актыўна прасоўваць свае прадукты ў сеткавыя магазіны. Гэта няпроста: павінен быць пакет дакументаў, граматна абстаўленае камерцыйнае рашэнне. Абавязковае патрабаванне пры фарміраванні дамовы куплі-продажу — штрых-коды, фота прадукцыі, якая ідзе праз камп'ютарную сістэму ўліку.

— Мы не здымаем з сябе віны, што не можам правільна гандляваць, прасоўваць сваю прадукцыю. У нас слабы маркетынг, не хапае вопытнага спецыяліста. Каб такога знайсці, неабходна даць яму высокую зарплату. Акрамя таго, наша вытворчасць, як правіла, размяшчаецца ў малых населеных пунктах, дзе знайсці прафесіяналаў дастаткова складана. За 40 кіламетраў з Салігорска сюды ніхто не паедзе, — кажа Мікалай Чарняўскі.

А яшчэ неабходна рэклама. Не проста «Купляйце беларускае», а магутная, агрэсіўная, накіраваная, на маю думку, перш за ўсё на моладзь. Як пацвярджэнне гэтаму, словы маёй пляменніцы: «Я ўчора ўмяла за адзін раз слоік салянкі з грыбамі. Смаката! Затым паглядзела, чыя яна. Чырвонаслабадскі завод. Упершыню пачула, што такі ёсць у Беларусі».

У тэму

Намеснік старшыні праўлення Мінскага аблспажыўсаюза Святлана СІНКЕВІЧ:

— Наша сістэма прадстаўлена малымі цэхамі і вытворчасцямі. Тут працуе 90 цэхаў і ўчасткаў, у тым ліку два кансервавыя заводы — Маладзечанскі харчовы камбінат і Чырвонаслабадскі кансервавы камбінат Салігорскага райспажыўсаюза. Асноўная ўвага ўдзяляецца нарыхтоўцы і перапрацоўцы сельскагаспадарчай сыравіны ў насельніцтва, фермераў. На сёння 50% ад выпушчанага рэалізуем ў асабістай гандлёвай сетцы. Тэмпы аб'ёма вытворчасці за 10 месяцаў у фактычных цэнах павялічаны ў 7,5 раза ў параўнанні з мінулым годам.

Таццяна ЛАЗОЎСКАЯ

lazovskaya@zviazda.by

Фота Анатоля КЛЕШЧУКА

Загаловак у газеце: Выжыць пасля мадэрнізацыі

Выбар рэдакцыі

Моладзь

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

На гэтым тыдні Цяльцы будуць проста незаменныя ўсюды, дзе іх ведаюць.

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.