Вы тут

Ін­дый­скую ка­лек­цыю мас­тац­ка­га му­зея па­поў­ні­лі "сла­на­мі"


Два но­выя прад­ме­ты мас­тац­тва з Ін­дыі ста­лі па­да­рун­кам На­цы­я­наль­на­му мас­тац­ка­му му­зею і ад­ра­зу тра­пі­лі ў яго па­ста­ян­ную экс­па­зі­цыю. Ка­лі па­сол Ін­дыі ў Бе­ла­ру­сі Сак­се­на Пан­кадж у мі­ну­лым го­дзе тра­піў у му­зей, ён ад­зна­чыў, што "сэр­ца ўсход­ня­га мас­тац­тва ў экс­па­зі­цыі па­тра­буе не­ка­то­ра­га да­паў­нен­ня". Тым ча­сам прый­шоў 2017 год, то-бок 25-год­дзе ўста­наў­лен­ня дып­ла­ма­тыч­ных ад­но­сін па­між Бе­ла­рус­сю і Ін­ды­яй. Та­ды па­сол па­кла­па­ціў­ся аб па­да­рун­ку, які пры­ехаў сю­ды на­праст­кі з Ін­дыі, а ўжо сён­ня га­то­вы для агля­ду на­вед­валь­ні­ка­мі. Як­раз на хва­лі ці­ка­вас­ці да ка­ла­рыт­най і шмат­гран­най ін­дый­скай куль­ту­ры, якой на­кры­та на­шая пра­сто­ра, ка­лек­цыя ін­дый­ска­га мас­тац­тва на­цы­я­наль­на­га му­зея да­поў­ні­ла­ся дву­ма сла­на­мі — драў­ля­ным з ін­крус­та­цы­яй бе­лым дрэ­вам і мар­му­ро­вым са шмат­ка­ля­ро­вым рос­пі­сам ама­ле­вы­мі фар­ба­мі і ін­крус­та­цы­яй шклом.


Ура­чыс­тая пе­ра­да­ча па­соль­ствам Ін­дыі ў Бе­ла­ру­сі му­зею прад­ме­таў тра­ды­цый­на­га ін­дый­ска­га мас­тац­тва ад­бы­ла­ся 26 лі­пе­ня. Да гэ­та­га мо­ман­ту ў па­ста­ян­най экс­па­зі­цыі му­зея мас­тац­тва Ін­дыі бы­ло прад­стаў­ле­на збо­рам тэкс­ты­лю (у цэнт­ры экс­па­зі­цыі ўсход­ня­га мас­тац­тва хра­ма­выя за­ве­сы Ка­лам­ка­ры) і вы­ра­ба­мі з ме­та­лу. У фон­дзе так­са­ма за­хоў­ва­юц­ца не­ка­то­рыя ты­пы мас­тац­ка­га тэкс­ты­лю, не­каль­кі са­ры, пры­кла­ды вы­яў­лен­ча­га мас­тац­тва, у пры­ват­нас­ці ра­джа­стан­ска­га мі­ні­я­цюр­на­га жы­ва­пі­су. Вя­до­ма ж, з'яў­лен­не сла­ноў — гэ­та да­рэ­чнае да­паў­нен­не да ты­па­ло­гіі, бо та­кім узо­рам куль­ту­ры Ін­дыі мас­тац­кі му­зей да­гэ­туль не ва­ло­даў. На­пэў­на, з-за гэ­та­га, а так­са­ма з пры­чы­ны эк­за­тыч­нас­ці, аб'­ёму сла­ноў і мас­тац­кай каш­тоў­нас­ці яны ад­ра­зу за­ня­лі мес­ца ў па­ста­ян­най экс­па­зі­цыі.

"Слон у ін­дый­скай куль­ту­ры — мна­газ­нач­ны сім­вал, — ка­жа на­ву­ко­вы су­пра­цоў­нік ад­дзе­ла рус­ка­га і за­меж­на­га мас­тац­тва му­зея Мі­кі­та Мо­ніч. — З ад­на­го бо­ку, гэ­та сім­вал даб­ра­бы­ту, на­ват у пэў­ным сэн­се ба­гац­ця, а так­са­ма муд­рас­ці. Мы мо­жам зга­даць сло­на­га­ло­ва­га ін­ду­ісц­ка­га бо­га Га­не­шу, зноў жа бо­га даб­ра­бы­ту і муд­рас­ці. З дру­го­га бо­ку, слон — ма­на­гам­ная жы­вё­ла, якая фар­мі­руе сям'ю, га­дуе сла­ня­так і з гэ­тай на­го­ды з'яў­ля­ец­ца сім­ва­лам доб­ра­ўпа­рад­ка­ва­на­га шлю­бу. Яшчэ слон — гэ­та сім­вал во­ін­ска­га вар'­яц­тва, ён на­ту­раль­на ак­тыў­на ўдзель­ні­чаў у вой­нах, та­му што на­са­мрэч спы­ніць ба­я­во­га сла­на вель­мі скла­да­на: ка­лі та­кая жы­вё­ла з яго па­ме­ра­мі і сі­лай упа­дае ў ша­лен­ства, гэ­та страш­на".

Сла­ны ёсць у ста­ра­жыт­ным ін­дый­скім эпа­се "Ма­хаб­ха­ра­та", слу­жаць сім­ва­лам Ін­дыі, пры­во­зяц­ца ад­туль у вы­гля­дзе фі­гур­кі ў якас­ці су­ве­ні­ра, зды­ма­юц­ца ў філь­мах, яны ж у вы­шыў­цы, вы­яў­лен­чым мас­тац­тве і ва ўзо­рах, што аздаб­ля­юць да­мы і хра­мы. Слон —ці не пер­шы воб­раз, які па­ві­нен з'я­віц­ца ў пры­све­ча­най ін­дый­ска­му мас­тац­тву экс­па­зі­цыі. Ця­пер у На­цы­я­наль­ным мас­тац­кім му­зеі ёсць цэ­лыя два ад­мыс­ло­выя, вы­кштал­цо­ныя, па-май­стэр­ску зроб­ле­ныя сла­ны. Тым больш пры­ем­на, што яны пры­еха­лі ў Бе­ла­русь у якас­ці па­да­рун­ка.

"Слон — ма­на­гам­ная жы­вё­ла, якая фар­мі­руе сям'ю, га­дуе сла­ня­так і з гэ­тай на­го­ды з'яў­ля­ец­ца сім­ва­лам доб­ра­ўпа­рад­ка­ва­на­га шлю­бу".

Ірэ­на КА­ЦЯ­ЛО­ВІЧ

Выбар рэдакцыі

Моладзь

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

На гэтым тыдні Цяльцы будуць проста незаменныя ўсюды, дзе іх ведаюць.

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.