Вы тут

Навошта беларусу асабісты электронны кабінет


Атрыманне розных дзяржпаслуг і інфармацыі з дзяржорганаў для вырашэння жыццёвых сітуацый у лічбавай прасторы становіцца неад’емным правам грамадзян у сучасным грамадстве,  і дзяржава актыўна працуе ў гэтым накірунку. На адзіным партале электронных паслуг, з дапамогай якога беларусы лічбава ўзаемадзейнічаюць з дзяржавай, праз асабісты электронны кабінет атрымліваючы паслугі, летась з’явілася 37 новых паслуг і чатыры адміністрацыйныя працэдуры.


Фота: pixabay.com

Ці «адмыкаць» кабінет?

Нацыянальны цэнтр электронных паслуг адыгрывае значную ролю ў сферы пераводу адміністрацыйных працэдур і электронных паслуг у лічбавы выгляд і стварэнні магчымасцяў для вырашэння ўсё большай колькасці жыццёвых пытанняў чалавека праз некалькі «клікаў», расказаў Андрэй Філіпенка, першы намеснік дырэктара Нацыянальнага цэнтра электронных паслуг (НЦЭП):

— Адзіны партал электронных паслуг з’яўляецца адзінай пляцоўкай электронных дзяржаўных сэрвісаў. І з кожным годам такіх сэрвісаў становіцца ўсё больш, а цікавасць людзей да лічбавых зносін  павялічваецца. У 2021-м пры дапамозе  ААІС праз адзіны партал было аказана 17,5 мільёна электронных паслуг, а летась — ужо больш як 76 мільёнаў.

Летась на партале дадалося шмат новых паслуг, у прыватнасці, была абноўлена версія асабістага кабінета, які створаны для кожнага беларуса. Аўтарызавацца ў кабінеце («адамкнуць» яго) можна з дапамогай ID-карткі, а дакладней, электроннага лічбавага подпісу на ёй або любога іншага носьбіта ЭЛП, які дазваляе чалавеку стаць удзельнікам лічбавага ўзаемадзеяння з дзяржавай.

— На адзіным партале (platform.gov.by), які таксама быў мадэрнізаваны летась, зарэгістравана каля 200 тысяч асабістых электронных кабінетаў фізічных і юрыдычных асоб. Сёння праз партал даступныя 292 віды электронных сэрвісаў: 190 электронных паслуг і 102 адміністрацыйныя працэдуры. Арганізавана ўзаемадзеянне з 55 дзяржаўнымі інфармацыйнымі рэсурсамі (сістэмамі), якімі валодаюць 28 дзяржорганаў, — падзяліўся лічбамі Андрэй Філіпенка.

На што здольная абноўленая версія кабінета?

У новай версіі асабістага кабінета можна аўтарызавацца таксама з выкарыстаннем акаўнта ў сацыяльных сетках — гэта нястрогая аўтарызацыя (без ідэнтыфікацыі асобы), яна не дазваляе атрымаць паслугі ці працэдуры, якія маюць юрыдычныя наступствы, аднак дае магчымасць карыстацца сэрвісамі.

Асабісты кабінет займеў і некалькі праграм, напрыклад, праграму сістэмы электроннага дакументаабароту, каб адпраўляць і атрымліваць карэспандэнцыю з выкарыстаннем сістэмы міжведамаснага дакументаабароту (СМДА). А праграма электроннай пошты арганізацыі і праграма электроннай пошты грамадзяніна дазваляе ўладальнікам актываваных кабінетаў абменьвацца інфармацыяй і ліставацца.

— Уладальнік новага кабінета можа таксама самастойна падпісвацца на паслугі і кіраваць сваім уласным рахункам для заказу і аплаты электронных паслуг. А яшчэ — настроіць каналы атрымання паведамленняў для зваротнай сувязі. Яны будуць прыходзіць на пошту, СМС-кай на тэлефон ці паведамленнем у месенджар, — дадаў прадстаўнік НЦЭП. — На партале для грамадзян і юрыдычных асоб рэалізаваны механізм выканання поўнага цыкла дзеянняў па атрыманні адмінпрацэдуры анлайн. Гэта і падача заявы на выкананне працэдуры, і прымацаванне неабходных дакументаў, і адсочванне выканання заяўкі праз асабісты кабінет, і нават падача скаргі. Юрыдычныя асобы могуць атрымаць 91 адмінпрацэдуру, фізічныя асобы — 11. Праз партал летась здзейснена 53 636 такіх паслуг.

Для ўзаемадзеяння з дзяржавай выкарыстоўваецца не толькі адзіны партал, але і функцыянал праграмнага комплексу «Адно акно», дзе рэалізавана 210 адміністрацыйных працэдур. Летась шляхам звароту ў службу «адно акно» і, адпаведна, выкарыстання праграмы «Адно акно» прынята каля 600 тысяч заяў на адмінпрацэдуры.

— У будучым службы «адно акно» могуць стаць правадніком навыкаў і інфармацыі для людзей пра магчымасць самаабслугоўвання, — лічыць Андрэй Філіпенка. — Чалавек зможа атрымаць звесткі, як актываваць свой асабісты кабінет. Такім эвалюцыйным шляхам  мы разам будзем павялічваць колькасць зручных электронных сэрвісаў.

Якімі электроннымі паслугамі найбольш цікавяцца людзі?

Адна з найбольш запатрабаваных на адзіным партале — паслуга 3.19.02 «Прадстаўленне фізічным асобам звестак аб правапарушэннях, якія захоўваюцца ў адзіным дзяржаўным банку даных аб правапарушэннях». Такога кшталту інфармацыя можа спатрэбіцца, напрыклад, пры працаўладкаванні. Атрымаць яе можа як фізічная асоба адносна самой сябе, так і юрыдычная (адносна іншай фізічнай асобы па даверанасці), расказаў Ягор Воранаў, намеснік дырэктара па інфармацыйных тэхналогіях НЦЭП.

Яшчэ адна папулярная паслуга — 3.58.01 «Атрыманне сістэматызаваных звестак пра аўто», дзякуючы якой можна даведацца  марку, нумар, наяўнасць страхоўкі і тэхагляду аўто і высветліць, ці не знаходзіцца машына ў вышуку.

— Сёлета пералік даных па дадзенай паслузе пашыраны. Цяпер карыстальнік можа атрымаць звесткі, ці не выкарыстоўваўся аўтамабіль у службах таксі, або даведацца, ці не ўдзельнічаў транспартны сродак у дарожна-транспартным здарэнні, — удакладніў Ягор Воранаў. — Інфармацыя пра ДТЗ, якая даецца ў межах паслугі, абавязкова ўносіцца ў інфармацыйную сістэму ДАІ са студзеня 2022-га выключна па здарэннях, якія аформлены з удзелам супрацоўнікаў ДАІ і толькі ў дачыненні да зарэгістраваных транспартных сродкаў. Летась карыстальнікаў забяспечылі больш як 1900 паслуг па прадстаўленні такіх звестак, а за першыя месяцы бягучага  года — каля 530.

Што новага з’явілася на партале сёлета?

Ва ўзаемадзеянні з МУС для павышэння бяспекі дарожнага руху было разгледжана пытанне аб прадстаўленні арганізацыям, якія аказваюць паслугі па пракаце аўто (каршэрынгу),  перавозцы пасажыраў з выкарыстаннем анлайн-платформаў або іншых анлайн-сэрвісаў, накшталт «Яндэкс»; юрыдычным асобам ці індывідуальным прадпрымальнікам, якія эксплуатуюць ТС, інфармацыі з аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы ДАІ аб наяўнасці ў грамадзяніна пасведчання кіроўцы і звестак аб праве асобы кіраваць пэўным тыпам аўто. У выніку ў сакавіку з’явіліся дзве новыя адпаведныя паслугі.

Сумесна з Міністэрствам аховы здароўя распрацавана паслуга, што дае грамадзянам і медработнікам звесткі аб выяўленні фактараў рызыкі развіцця неінфекцыйных захворванняў: сістэмы кровазвароту, анкахваробы, хранічныя абструкцыйныя захворванні лёгкіх, цукровы дыябет. Каб прайсці дыспансерызацыю, чалавеку трэба запоўніць анкету ў сваім асабістым кабінеце, або яе за вас запоўніць медык.

— Праходжанне такой дыспансерызацыі дазваляе на пачатковых этапах выявіць фактары рызыкі і аказаць людзям меддапамогу, тым самым знізіўшы ўзровень смяротнасці, — заўважыў Ягор Воранаў. 

Пакуль найбольш электроннымі сэрвісамі на адзіным партале ў кабінеце карыстальніка (фізічнай або юрыдычнай асобы) карыстаюцца  юрыдычныя асобы. Аднак цэнтр працуе над стварэннем мабільнай праграмы партала электронных паслуг, дзе аўтарызавацца можна будзе з дапамогай сотавага тэлефона, у якім ёсць NFC-счытвальнік. Чалавек зможа ўвайсці ў  кабінет карыстальніка, проста прыклаўшы ID-картку да смартфона.

Ірына СІДАРОК

Выбар рэдакцыі

Моладзь

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

На гэтым тыдні Цяльцы будуць проста незаменныя ўсюды, дзе іх ведаюць.

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.